کد خبر: 1028727
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۶
رهبر انقلاب: بسیج، ثروت بزرگ و ذخیره خداداد ملت ایران است
همزمان با سالروز تشکیل بسیج مستضعفین در مراسمی با حضور فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و رئیس سازمان بسیج مستضعفین ۲ هزار و ۸۸۷ طرح عمرانی خدمت‌رسانی بسیج افتتاح شد.
سرویس سیاسی جوان آنلاین: به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بسیج، صبح دیروز با حضور سرلشکر حسین سلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ۲ هزار و ۸۸۷ طرح عمرانی و خدمت‌رسانی بسیج، به مناسبت هفته بسیج و به‌صورت ویدئوکنفرانس افتتاح شد. این پروژه‌ها در استان‌های مختلف و در زمینه‌های ورزشی، فرهنگی، آبرسانی، عمرانی و مسکن محرومان اجرا شده است. در این مراسم با فرماندهان سپاه استان‌های خوزستان، آذربایجان شرقی، مرکزی و بوشهر ارتباط مستقیم تصویری برقرار شد.

بسیج ثروت بزرگ و ذخیره خداداد ملت ایران

پیش از افتتاح این پروژه‌ها سردار سرتیپ بسیجی محمد شیرازی، رئیس دفتر فرماندهی معظم کل قوا در ارتباط ویدئوکنفرانس با بسیج مراکز استان‌ها و اقشار بسیج پیام فرمانده معظم کل قوا به مناسبت سالروز تشکیل بسیج مستضعفین را قرائت کرد. در پیام رهبر انقلاب اسلامی آمده است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم

بسیج یادگار بزرگ و درخشان امام راحل، و مظهر اقتدار ملی، و نمایشگاه صفا و اخلاص و بصیرت و مجاهدت است. در دفاع از کشور و استقلال و ثبات آن، در خدمات حیاتی با مقیاس گستره کشوری، در فعالیت‌های پیشرو علمی و فناوری‌های نوین، در رویکرد‌های ارزشی و ایجاد فضای معنوی، همه جا نام بسیج برده می‌شود و حضور بسیج جلوه می‌کند. ایمان، و عزم، و احساس مسئولیت، و اعتمادبه‌نفس، پایه‌های اصلی این توانایی‌ها و گره‌گشایی‌ها است؛ و این‌ها خود نعمت‌ها و موهبت‌های خداوند است که باید با شکر الهی و مراقبت دائمی، آن‌ها را حفظ کرد و بر آن افزود. بسیج، ثروت بزرگ و ذخیره خداداد ملت ایران است. دشمنان این ملت، اکنون و همیشه در این اندیشه بوده‌اند و خواهند بود که آن را نابود یا بی‌اثر کنند. مسئولان سازمانی و یکایک بسیجیان عزیز خود را موظف به ابطال کید دشمن بدانند و با توکل و اخلاص و برنامه‌ریزی به پیش روند. موفق باشید ان‌شاءالله. سید علی خامنه‌ای ۵ آذر ۱۳۹۹

رسم و مرام بسیجی‌ها شرف، جوانمردی و غیرت است

پس از قرائت پیام رهبر معظم انقلاب، سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی، فرمانده کل سپاه طی سخنانی اظهار داشت: «خدمت ما به مردم بدون منت است و رسم و مرام بسیجی‌ها شرف، جوانمردی، غیرت و ایثار جمال بسیج است.» فرمانده کل سپاه تصریح کرد: «بسیجیان از هیچ دشمنی نمی‌ترسند و بسیج، جمال رحمت، محبت و زینت یافته به پاکی و طهارت‌اند و رخسار معنوی بسیج است.»

سرلشکر سلامی با اشاره به عرصه‌های دشمنی با ملت ایران و تمرکز نظام سلطه و استکبار بر جنگ اقتصاد و معیشت مردم تأکید کرد: «دشمن از ضربه به فیزیک نظام جمهوری اسلامی ایران ناامید و مأیوس شده است و جنگ نظامی از برنامه‌هایش خارج شده است، ولی در جریان دشمنی با نظام، دین، فرهنگ، معیشت و سلامت مردم را هدف قرار داده است.»

فرمانده کل سپاه با بیان اینکه دفاع برجسته‌ترین فراز تاریخ ماست و تا انتهای این مسیر ایستاده‌ایم، انتهای این ایستادگی، زوال دشمنی است که غروب را تجربه می‌کند ادامه داد: «بسیج ایستاده است تا تحت فرمان رهبری از این ارزش‌های نظام جمهوری اسلامی و ملت ایران دفاع کند. لباس جهاد از تن ما بیرون نخواهد آمد و بر اندام جوانان ما زینت یافته است و از ارزش‌های نظام جمهوری اسلامی و حیثیت ملت دفاع می‌کنیم.»

سرلشکر سلامی بسیج را ظرفیت پای کار نظام و ملت ایران در همه عرصه‌ها به ویژه در مقابله با جبهه دشمن توصیف کرد و اظهار داشت: «مقابل دشمن ایستادیم و به پیروزی ایمان داریم و قرار گرفتن در این طریق درخشان بر بسیجیان ما مبارک باشد.»

روحیه بسیجی، نیاز همیشگی برای عبور از موانع

روز گذشته رئیس قوه قضائیه هم با صدور پیامی خطاب به بسیجیان سراسر کشور، فرا رسیدن هفته بسیج را به آن‌ها تبریک گفت.

بنا به گزارش مرکز رسانه قوه قضائیه، در بخشی از پیام آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی آمده است: «بسیج و روحیه بسیجی، ترکیبی است از ایمان عمیق به لطف و یاری خداوند متعال، دردمندی و دغدغه داشتن، آمادگی برای حضور در میدان عمل و گذشتن از خود و خواسته‌های خود برای تحقق اهداف بلند انقلاب اسلامی و خدمت به مردم ایران اسلامی و کوتاه نیامدن تا رسیدن به هدف بلند و عالی. بسیج و همه اجزای آن مؤمنانه به انقلاب اسلامی و آرمان‌هایش عشق می‌ورزند و آماده هرنوع فداکاری برای تداوم و اتصال این نهضت خونین به انقلاب جهانی مهدوی هستند.»

رئیس قوه قضائیه تصریح کرده است: «تقویت روحیه بسیجی نیاز همیشگی ملت و مسئولان برای پیشرفت و عبور از موانع است؛ دستگاه قضایی به‌عنوان ملجأ مردم باید سرشار از روحیه و همت بسیجی باشد. روحیه بسیجی در دستگاه قضایی یعنی تلاش بی‌وقفه برای گسترش عدل، مبارزه بی‌امان و خستگی‌ناپذیر با اژد‌های هفت‌سر فساد در همه ابعاد و انواع آن، دفاع از آزادی‌های مشروع مردم و احیای حقوق بر زمین‌مانده و متروک آنان، ستاندن بی‌مجامله حق مظلومان و منکوب کردن متجاوزان به حقوق مردم.»

رئیسی تأکید کرده است: «همین روحیه اگر در زمینه مبارزه با فساد، مطالبه حقوق عامه بر زمین مانده و نادیده گرفته شده و مقابله با ترک فعل مسئولین به کمک قوه قضائیه بیاید، بسیاری از مشکلات امروز کشور به‌راحتی قابل حل شدن است.»

بسیج هنوز توانمندی‌های ناشناخته‌ای دارد

سردار امیرعلی حاجی‌زاده، فرمانده نیروی هوافضای سپاه نیز در پیامی به سردارسرتیپ پاسدار غلامرضا سلیمانی، رئیس سازمان بسیج مستضعفین نوشت: «بسیج توانمندی‌های تحسین‌برانگیز و عظیمی را از بدو تأسیس به نمایش گذاشته و به اعتراف دوست و دشمن مایه افتخار و سربلندی اسلام، انقلاب و کشور شده است، شواهد نشان می‌دهد بسیج هنوز توانمندی‌های ناشناخته‌ای دارد که اگر شناخته شود و مورد تکریم، حمایت، هدایت و مدیریت قرار گیرد می‌تواند از قدرت و توان عظیم و خودجوش بسیج برای اعتلای انقلاب اسلامی و ایران عزیز بهره‌مند شود و از این توانمندی‌ها می‌توان در عرصه‌های سازندگی، اقتصادی، فرهنگی، دفاعی و دیگر زمینه‌ها که باید شناخته شود استفاده نمود. بسیج بهترین پشتوانه علمی، فرهنگی و دفاعی برای انقلاب مقدس الهی است.»
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۷
0
0
پس در این میان چرا جهاد سازندگی که یک تشکیلات قوی برای سازندگی کشور و شاید در آینده برای پیشرفت صنعتی و اقتصادی کشور عزیزمان ایران بود به بهانه ادغام عملٱ منحل شد ؟! یک کارشناس صادق و امین پاسخ دهد
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار