کد خبر: 1028708
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۵
استاندار لرستان مطرح کرد؛
خادمی گفت: از مجموع ۱۲ هزار واحد تخریب شده در جریان سیلاب، حدود ۱۰ هزار واحد آن تکمیل و به مردم تحویل داده شده و بقیه نیز به زودی به اتمام می‌رسد.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از لرستان، سید موسی خادمی، امروز 5آذرماه در گفتگوی تلفنی با رادیو جوان پاسخگوی برخی سوالات در خصوص استان بود.

برخورد قانونی با ناقضان دستورالعمل‌های ستاد کرونا

رئیس ستاد مدیریت بیماری کرونای لرستان، گفت: یکی از نقاط قوت فرهنگی لرستان در برگزاری باشکوه مراسم عروسی یا ترحیم است که در شرایط کنونی استان و به دلیل شیوع کرونا نباید به نقطه ضعفی برای جامعه تبدیل شود.

خادمی در پاسخ به نحوه تصمیم گیری ستاد مدیریت بیماری کرونا در مواجهه با این موضوع، اظهار داشت: با اجرایی شدن مصوبات اخیر ستاد ملی مقابله با کرونا، تمامی تالارهای پذیرایی و آرامستان ها تعطیل شده و از ایجاد هرگونه تجمع جلوگیری خواهد شد و امیدواریم مردم نیز در رابطه با محدود کردن مراسم خود، همکاری کنند.

وی، برگزاری هر گونه تجمع را نقطه آسیب پذیری جامعه به لحاظ شیوع کرونا عنوان کرد و افزود: در راستای اجرای مصوبات ستاد مدیریت کرونا از برخورد قانونی با ناقضان دستورالعمل‌ها تا جریمه کردن خودروهای پارک شده در محیط آرامستان ها، هر اقدامی که لازم باشد را در چارچوب قانون انجام خواهیم داد.

کمبود سرمایه گذاری صنعتی در لرستان

استاندار لرستان در پاسخ به وضعیت اشتغال در استان، گفت: بیکاری در لرستان موضوعی مدت‌دار است که مربوط به چند سال اخیر نیست و بخش زیادی از آن به زیرساخت‌ها مربوط می‌شود.

خادمی با اشاره به کمبود سرمایه گذاری صنعتی در لرستان، تصریح کرد: عمده مشاغل استان درحوزه‌های کشاورزی و دامپروری ایجاد شده و متأسفانه عدم زیرساخت‌های مناسب جاده‌ای، ریلی و فرودگاهی مانعی برای جذب سرمایه گذار بوده است.

وی، عنوان کرد: با توجه به این موضوع که در چند سال اخیر اقدامات مهمی در حوزه زیرساخت‌های استان صورت گرفته و شرایط برای حضور سرمایه گذاران فراهم آمده، امیدواریم شاهد تأثیر آن در اشتغال نیز باشیم.

۲ هزار واحد تخریبی بعد از سیل هنوز احداث نشده‌اند

استاندار لرستان در رابطه با اقدامات صورت گرفته در سیل، بیان داشت: در حوزه‌های مسکن، کشاورزی، زیرساخت‌ها و به ویژه ایمن سازی حریم رودخانه‌ها اقداماتی به صورت متمرکز صورت گرفته و بخش زیادی از خسارات وارد شده جبران شده است.

خادمی، افزود: در چهار ماهه اول پس از سیل حدود ۲۰ هزار مسکن خسارت دیده، کاملاً تعمیر و در اختیار مردم قرار گرفت، همچنین از ۱۲ هزار واحد تخریب شده حدود ۱۰ هزار واحد آن تکمیل و به مردم تحویل داده شده و بقیه نیز به زودی به اتمام می‌رسد.

وی، تصریح کرد: در حوزه تعهدات دولت، پرداخت تمامی تسهیلات ساخت مسکن، کمک‌های بلاعوض مالی و وام معیشتی به مردم انجام شده و حتی جانمایی زمین برای ساخت مسکن سیل زدگان نیز صورت گرفته که در این رابطه حدود ۵۰ هکتار به اراضی شهری و روستایی اضافه شده است.

استاندار لرستان، پرداخت تسهیلات به کشاورزان خسارات دیده از سیل، ایمن سازی بستر رودخانه‌ها، بهسازی جاده‌های دسترسی شهری و روستایی را نیز از دیگر اقدامات صورت گرفته در پساسیل استان مطرح کرد.

 

پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار