کد خبر: 1028457
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۹ - ۰۰:۱۶
یادکری از دو شهید اهل سنت مدافع حرم که سوم آذرماه ۹۴ آسمانی شدند
محمدرضا محمدی
سرویس ایثار و مقاومت جوان آنلاین: شاید بتوانیم به رزمندگان اهل سنت که عموماً از استان سیستان و بلوچستان در جبهه دفاع از حرم حضور یافته بودند، لقب مخلص‌ترین و در عین حال گمنام‌ترین رزمندگان جبهه مقاومت اسلامی بدهیم.

مردانی که بی‌هیچ چشمداشتی و در گمنامی محض به سوریه رفتند و برای دفاع از ارزش‌های اسلامی غریبانه به شهادت رسیدند. متن زیر یادکری از دو شهید اهل سنت مدافع حرم شهیدان سلمان برجسته و عمر ملازهی است که هر دو در سوم آذرماه ۹۴ در سوریه به شهادت رسیدند.

شهید ملازهی

شهید عمر ملازهی، اولین شهید اهل سنت مدافع حرم است که آذرماه ۱۳۹۴ در سوریه شهید شد. وی متولد سال ۶۳ در شهرستان نیکشهر بود و چهار فرزند داشت.

برادر شهید از انگیزه‌های حضور عمر در جبهه مقاومت اسلامی می‌گوید: قبل از رفتن برادرم، ما از اخبار سوریه مطلع بودیم. احساس ما این بود که تکفیری‌ها دارند به نام اسلام به اسلام ضربه می‌زنند. به همین خاطر عمر تصمیم گرفت به جبهه برود و برای دفاع از اسلام ناب محمدی با تکفیری‌ها بجنگد. عمر ملازهی سال ۹۴ در‌حالی‌که ۳۱ سال داشت، رخت رزم بر تن کرد و به سوریه رفت. آن سال او تنها ۳۱ سال داشت، اما، چون زود ازدواج کرده بود، خدا چهار فرزند به او داده بود که دل کندن از آن‌ها کار راحتی نبود، اما شهید ملازهی با روحیه بسیجی که داشت به تمام تعلقات دنیا پشت پا زد و با حضور در قافله مدافعان حرم، سوم آذر ماه ۹۴ آسمانی شد.

شهید‌سلمان برجسته

سلمان تنها ۲۴ سال داشت که در دفاع از حرم شهید شد. این بسیجی اهل سنت متولد سال ۷۰ در نیکشهر بود. سال ۹۴ به سوریه رفت و همانند همشهری‌اش عمر ملازهی، در آذرماه ۱۳۹۴ آسمانی شد. سلمان از یک خانواده مستضعف بود و سال‌ها برای کمک به معیشت خانواده در شهر‌های دیگر کارگری کرده بود، اما وقتی ندای مظلومیت مسلمانان سوریه و عراق را شنید، داوطلبانه و بسیجی‌وار اقدام به رفتن کرد و عاقبت در سال ۹۴ رهسپار مشهدش در کشور سوریه شد. سلمان و عمر ملازهی را باید نمونه‌ای عجیب از جوانان مسلمان اهل سنت بدانیم که روحیه بسیجی و آرمان‌گرایی چنان در آن‌ها اوج گرفته بود که باعث شد به جمع مدافعان حرم بپیوندد. آن‌ها در جبهه‌ای حضور می‌یافتند که به جنگ شیعه با تکفیری‌ها شهرت داشت، اما آن‌ها با بصیرتی که داشتند، دریافتند این جبهه یک طرف مسلمان دارد و در طرف دیگر، گروه‌های سلفی و تروریستی هستند که برای خدشه‌دار کردن نام اسلام و مسلمانان قد‌علم کرده‌اند و با دلار‌ها و حمایت‌های عبری- عربی مسلح شده‌اند، بنابراین این دو جوان بسیجی اهل سنت، با جدیت قدم در راه گذاشتند و در کنار برادر شیعه خود در جبهه دفاع از حرم شهید شدند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار