کد خبر: 1028376
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۹
یک عضو ارشد فتح اعلام کرد، به دلیل اختلاف این جنبش با حماس بر سر زمان برگزاری انتخابات‌ ریاستی، شورای قانونگذاری و شورای ملی، گفت‌وگوهای اخیر در قاهره موفق نبود.
سرویس بین الملل جوان آنلاین: «جبریل الرجوب» دبیرکل کمیته مرکزی جنبش فتح اعلام کرد، مذاکرات هفته گذشته میان این جنبش و حماس در قاهره به دلیل اختلاف بر سر موعد برگزاری انتخابات موفق نبود.

بر اساس گزارش خبرگزاری «آناتولی»، وی گفت: گفت‌وها به دلیل موضوع همزمانی برگزاری انتخابات موفق نبود، آنها (حماس) این سوال را دارند که چرا انتخابات ( ریاستی، شورای قانونگذاری و شورای ملی) به صورت همزمان برگزار نمی‎شود؟.

الرجوب ادامه داد: پرونده پیچیده‌ای است، گفت‌وگوهای اخیر قاهره موفق نبود اما به نظر من، یک پایه و اساس ایجاد کرده‌ایم که می‌تواند ما را به توافق برساند.

وی سپس مدعی شد: گفت‌وگوی داخلی فلسطینی تسلیم هیچ تحول، تغییر یا موضعی نمی‎شود... بازگشت روابط (امنیتی رام‌الله) با اسرائیل اقدامی ضروری بود که تبعات یا بُعد سیاسی نخواهد داشت و هیچ تأثیر منفی بر آشتی ندارد.

سه‌شنبه هفته گذشته در حالی که هنوز تیم‌های فتح و حماس در قاهره در حال گفت‌وگو برای حصول آشتی (ملی فسطین) بودند، تشکیلات خودگردان از ازسرگیری روابط امنیتی با رژیم صهیونیستی خبر داد؛ امری که به دلیل سیاست‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی قطع شده بود.

حماس و دیگر گروه‌های فلسطینی این اقدام را مانند کودتا علیه توافق‌های اخیر برای آشتی توصیف کردند و بشدت با آن مخالفت کردند.

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار