کد خبر: 1028304
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۹ - ۲۳:۴۲
زن میانسال که با پرسه در بیمارستان‌های تهران زنان بیمار را مسموم و طلاهایشان را سرقت می‌کرد، مدعی است برای خوشگذرانی دست به ارتکاب جرم می‌زد.
سرویس حوادث جوان آنلاین: سردار علیرضا لطفی رئیس پلیس آگاهی پایتخت توضیح داد: اواخر شهریورماه امسال مأموران حراست بیمارستان امام‌حسین (ع) به مرکز فوریت‌های پلیسی‌۱۱۰ خبر دادند که حادثه سرقت در این مرکز درمانی اتفاق افتاده‌است. وقتی مأموران کلانتری‌۱۰۶ نامجو در محل حاضر شدند مشخص شد طلا‌های یکی از بیماران که زنی ۳۰‌ساله بود سرقت شده است. بعد از مطرح شدن شکایت پرونده به دستور بازپرس شعبه‌پنجم دادسرای ناحیه ۳۴ تهران برای رسیدگی تخصصی به کارآگاهان پایگاه‌سوم پلیس‌آگاهی ارجاع شد و شاکی جزئیات بیشتری از ماجرا را شرح داد. او گفت: «روز حادثه برای درمان به بیمارستان امام حسین (ع) مراجعه کردم. در اورژانس منتظر بودم که زنی حدوداً ۵۰‌ساله کنارم نشست و درباره مراجعه به بیمارستان حرف زدیم. او خودش را سولماز معرفی کرد و درباره علت مراجعه اش به بیمارستان حرف زد. لحظاتی که گذشت از کیفش یک آبمیوه بیرون آورد و به من تعارف کرد. من هم از روی ادب قبول کردم. لحظاتی بعد از اینکه آبمیوه را خوردم ناگهان سرم گیج رفت و بی‌حال شدم. آنجا بود که با کمک سولماز از اورژانس خارج شدیم و در محوطه‌ای خلوت در حیاط بیمارستان روی یک صندلی نشستیم. بعد از آن دیگر چیزی به یاد ندارم تا اینکه ساعتی بعد چشم باز کردم و متوجه شدم که آن زن من را با آبمیوه مسموم بیهوش کرده و ۶ میلیون‌تومان طلایی که همراهم بود را دزدیده و فرار کرده است.»

کارآگاهان در جریان تحقیقات خود متوجه شدند که ۱۰ شکایت مشابه به کلانتری‌های تهران گزارش شده‌است. بررسی شکایت‌های مطرح شده نشان داد مشخصاتی که شاکیان از متهم در اختیار پلیس گذاشته بودند با هم مطابقت دارد، بنابراین مشخص شد که زن میانسال با پرسه در بیمارستان‌ها به این شیوه در حال سرقت کردن است که با اقدام‌های پلیسی چهره وی به دست آمد و از سوی شاکیان هم شناسایی شد. کارآگاهان پلیس با اطلاعاتی که در اختیار داشتند موفق شدند متهم را شناسایی و ۲۸‌آبان‌ماه او را هنگام ورود به یکی از بیمارستان‌ها بازداشت کنند. کارآگاهان همچنین در بازرسی از کیف متهم آبمیوه و خرمای آلوده به دارو‌های بیهوشی کشف کردند. تحقیقات درباره سوابق متهم نشان داد که وی از مجرمان سابقه‌دار است که قبلاً به اتهام سرقت بازداشت شده بود.

سولماز در تحقیقات اولیه اعتراف کرد که در یکسال گذشته ۱۵‌فقره سرقت به شیوه بیهوشی انجام داده است. متهم درباره انگیزه‌اش از سرقت هم گفت به دلیل تأمین هزینه زندگی تصمیم گرفته است به این شیوه سرقت کند. او گفت: «من برای سرقت به بیمارستان‌های شلوغ می‌رفتم و بعد از پرسه، سوژه مورد نظرم را انتخاب می‌کردم و به بهانه‌ای با او وارد دوستی می‌شدم. در فرصت مناسب او را با آبمیوه‌ای که از قبل آن را به دارو‌های خواب آور آلوده کرده بیهوش، پول و طلاهایشان را سرقت می‌کردم. اموال سرقت شده را هم به مالخری در شرق تهران می‌فروختم و با پولش خوشگذرانی می‌کردم تا اینکه دستگیر شدم.»

با اطلاعاتی که متهم در اختیار پلیس گذاشت کارآگاهان موفق شدند خریدار اموال مسروقه را در مخفیگاهش دستگیر کنند که متهم در تحقیقات اولیه به جرم خود اعتراف کرد.

سردار علیرضا لطفی، رئیس پلیس‌آگاهی تهران گفت: با توجه به زحمات همکارانم در پایگاه‌سوم که منجر به دستگیری مجرمان شد، در بازرسی صورت گرفته از منزل متهم مشخص شد وی هیچگونه نیاز مالی نداشته و به دلیل زیادخواهی و خوشگذرانی مرتکب سرقت می‌شد. وی ادامه داد: با بررسی‌های صورت گرفته ۱۰‌نفر از مالباختگان شناسایی شده‌اند و تحقیقات برای کشف جرائم بیشتر متهم در پایگاه سوم پلیس آگاهی ادامه دارد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار