کد خبر: 1028155
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۹ - ۰۴:۳۰
قضات دیوان عالی کشور رأی برائت خواهر و برادری راکه به اتهام قتل مهندس شیمی بازداشت شده‌بودند تأیید کردند.
سرویس حوادث جوان آنلاین:  تیر سال‌۹۲، زنی مأموران پلیس تهران را از ناپدید شدن شوهر ۵۰‌ساله‌اش کیوان باخبر کرد. او گفت: «من و شوهرم همراه فرزندانم مقیم آلمان هستیم. شوهرم مهندس شیمی بود و در تهران شرکت پتروشیمی داشت. کیوان در ایران زن جوانی را صیغه کرده‌بود، اما مدتی است از او خبری نیست. به آدرس منزل زن صیغه‌ای او نیز رفته‌ام، اما صاحبخانه گفت آن زن اسباب‌کشی کرده است. احتمال می‌دهم آن زن از سرنوشت شوهرم باخبر باشد.» با ثبت این توضیحات، همسر صیغه‌ای کیوان به نام نوشین بازداشت شد. او ابتدا مدعی بود از سرنوشت شوهرش بی‌اطلاع است، اما در روند بازجویی‌ها به جرمش اقرار کرد و گفت: «با کیوان عقد موقت بودم. در این مدت متوجه شدم او با کارمند شرکتش رابطه دارد. روزحادثه سر همین موضوع با هم درگیر شدیم و برای کمک با برادرم و شوهر سابقم تماس گرفتم. وقتی آن‌ها وارد خانه شدند، برادرم با او درگیر شد، اما شوهر سابقم خانه را ترک کرد.» متهم ادامه داد: «آن شب کیوان در اتاق خوابیده بود که نیمه‌های شب با صدای هولناکی بیدار شدم. داخل اتاق رفتم که متوجه شدم او از پنجره به پایین سقوط کرده است. از ترس جسد را همراه برادرم و شوهر سابقم به بیابان‌های اطراف بردیم و سوزاندیم.»

با اقرار‌های زن جوان، جسد نیمه سوخته مرد میانسال کشف و به پزشکی قانونی منتقل شد. با تأیید هویت جسد، در روند بررسی‌ها مشخص شد، متهمان از حساب مرد میانسال مبلغ ۳۵۰‌یورو نیز برداشت کرده‌اند. به این ترتیب برادر و شوهر سابق زن جوان نیز بازداشت شدند، اما بنا به شواهد موجود، خواهر و برادر به اتهام آدم‌ربایی و مشارکت در قتل و سرقت روانه زندان شدند، اما شوهر سابق وی تبرئه شد. پرونده در اولین جلسه محاکمه روی میز هیئت قضایی شعبه‌دوم قرار گرفت. در آن جلسه اولیای‌دم درخواست قصاص کردند. در ادامه زن جوان در جایگاه قرار گرفت و با انکار قتل گفت: «در مرگ کیوان نقشی نداشتم. نیمه‌های شب بود که متوجه شدم او از پنجره به پایین پرتاب شده است، اما سوزاندن جسد را قبول دارم و برای گمراه کردن پلیس بود که مرتکب سرقت شدیم.»

با تأیید این توضیحات از سوی برادر متهم، هیئت قضایی پرونده را لوث تشخیص داد و رأی به مراسم قسامه داد.

به این ترتیب دو متهم از آنجایی‌که اولیای‌دم نتوانستند ۵۰‌نفر از بستگان نسبی خود را به دادگاه احضار کنند، هر کدام ۵۰‌بار قسم خوردند در قتل نقشی نداشته‌اند. به این ترتیب، خواهر و برادر از قتل عمد تبرئه و به اتهام سرقت به حبس محکوم شدند. این حکم از سوی یکی از شعبات دیوان نیز مهر تأیید خورد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار