کد خبر: 1028150
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۴
کرونا برای فوتبالیست‌ها استثنا قائل نمی‌شود
تعداد مبتلایان به کرونا در بین فوتبالیست‌ها رو به افزایش است و برگزاری بازی‌های ملی در هفته‌های اخیر به بالا رفتن آمار کرونایی‌ها کمک کرده است. بسیاری از بازیکنان شناخته شده بعد از آنکه به اردو‌های تیم‌های ملی کشورشان دعوت شدند، کرونا گرفتند و دست باشگاه‌شان را در پوست گردو گذاشتند. ابتلای ستاره‌های ملی‌پوش، مربیان باشگاهی را نیز به دردسر انداخته است، هرچند که برخی هم معتقدند این ماجرا ممکن است برعکس اتفاق بیفتد.
شیوا نوروزی
سرویس ورزش جوان آنلاین: مهاجم مصری از فرصت پیوستن به تیم کشورش استفاده کرد و در جشن عروسی برادرش حسابی خوش گذراند، اما خیلی زود معلوم شد ستاره لیورپول به خاطر زیر پا گذاشتن پروتکل‌ها، کرونا گرفته و فعلاً باید در قرنطینه بماند تا تستش منفی شود. او حتی نتوانست برای تیم کشورش در بازی با توگو در انتخابی جام ملت‌های آفریقا به میدان برود. صلاح چند بازی مهم لیورپول در لیگ جزیره را از دست داده و هیچ بعید نیست که مصاف با آژاکس در لیگ قهرمانان را هم از دست بدهد. در این بین کلوپ بیش از همه ناراحت است. مصدومان زیادی روی دست بندرنشینان مانده و علاوه بر این گلزن اول‌شان نیز در مصر کرونا گرفته است. باید به کلوپ حق داد که مخالف حضور ستاره‌ها در تیم‌های ملی باشد.

قبل از صلاح هم بودند چهره‌های مطرحی که به لطف حضور در اردو‌های ملی سر از قرنطینه درآوردند و چند بازی مهم را از دست دادند. کریس رونالدو که به تیم پرتغال ملحق شده بود تا در لیگ ملت‌ها به میدان برود به دلیل مثبت شدن تستش به قرنطینه رفت. مهاجم یوونتوس بازی تیم کشورش مقابل سوئد را از دست داد و از آن مهم‌تر در چند بازی مهم از جمله رویارویی با بارسلونا نتوانست به تورینی‌ها کمک کند. لوئیز سوارز هم به سرنوشت رونالدو دچار شده؛ مهاجم اروگوئه‌ای هفته پیش برای تیم کشورش در بازی با کلمبیا به میدان رفت و یک گل هم به ثمر رساند، اما بعد از این دیدار نتیجه تست کرونایش مثبت اعلام شد و به قرنطینه رفت. سوارز خیلی دلش می‌خواست در بازی دیشب اتلتیکو با بارسا مقابل تیم سابقش بازی کند، ولی کرونا او را حسرت به دل گذاشت. این در حالی است که مادریدی‌ها روی کمک سوارز حساب کرده بودند.

کهکشانی‌ها که امسال با مشکلات زیادی از جمله کاهش بودجه و دستمزد مواجه بودند در یک ماه گذشته چند بازیکن کلیدی‌شان را به خاطر کرونا در اختیار نداشتند. کاسیمیرو از اولین کرونایی‌های رئال بود که علاوه بر چند بازی لالیگا، نتوانست برزیل را در دیدار‌های انتخابی جام جهانی همراهی کند. ادن هازارد و ادر میلیتائو کرونایی‌های بعدی رئال بودند. هر دو بازیکن تست‌شان قبل از بازی با والنسیا مثبت شد و هازاد دیدار‌های بلژیک در لیگ ملت‌ها را هم از دست داد. لوکا یوریچ، اما شرایطش با بقیه فرق داشت؛ او که برای صربستان به میدان رفته بود در بازگشت به اسپانیا نتیجه تستش مثبت شد تا مشکلات زیدان افزایش یابد. مهاجم صربستان باید منتظر منفی شدن تست کرونایش بماند.

ابتلای چند بازیکن و مربی تیم ملی بوسنی هم بازتاب زیادی داشت. درست قبل از بازی دوستانه ایران و بوسنی ابتلای سه بازیکن و سه عضو کادرفنی بوسنی تأیید شد و شناخته شده‌ترین کرونایی این تیم هم کسی نبود جز ادین ژکو، مهاجم رم. در بین مربیان نیز روبرتو مانچینی همزمان با دیدار‌های حساس ایتالیا در لیگ ملت‌ها کرونا گرفت و حتی نتوانست روی نیمکت بنشیند. مانچو بعد از صعود لاجوردی‌پوشان به فینال اروپا از شر کرونا خلاص شد. البته استفانی پیولی، سرمربی میلان هم به کووید ۱۹ مبتلا شده است. جالب اینکه تیم هوفنهایم با داشتن هشت کرونایی رکورددار بوندس‌لیگا محسوب می‌شود.

افزایش شمار مبتلایان در فوتبال اروپا با انتقاد‌هایی از سوی باشگاه‌ها و برخی مربیان همراه شده است. باشگاه‌های اروپایی که هزینه‌های زیادی برای به خدمت گرفتن ستاره‌ها می‌کنند، اصلاً دوست ندارند بازیکن کلیدی شان به‌خاطر بازی‌های ملی بیمار شود. باشگاه وردربرمن با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد به بازیکنانش دیگر اجازه حضور در اردو‌های ملی را نخواهد داد. اگرچه سایر تیم‌های مدعی قاره سبز نیز نگران ستاره‌های‌شان هستند، ولی با توجه به تعطیلی مسابقات ملی تا ماه مارس سال آینده فعلاً در این خصوص موضع‌گیری نکرده‌اند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار