کد خبر: 1028119
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۶
اورینب مسرور گفت: با وجود جمعیت شهری و تردد شهروندان و استفاده از پارک ها برای ورزش صبحگاهی، جانمایی چندین تابلوی سنجش آلودگی هوا در نقاط پرتردد اسلامشهر احساس می‌شود.
بهاره عشقی صابر

اورینب مسرور رئیس شورای اسلامی شهر اسلامشهر در نشستی با رئیس اداره محیط زیست شهرستان اسلامشهر با اشاره به مسائل زیست محیطی اسلامشهر، اظهار داشت: با توجه به برودت هوا و افزایش بوی نامطبوع در محدوده شهرک واوان و گلایه شهروندان، در صدد بررسی، پیگیری و رفع مشکلات و دغدغه شهروندان منطقه هستیم.

مسرور گفت: در راستای حق مسلم شهروندان برای استفاده از محیط زیستی سالم، طی ماه گذشته مقرر گردید بودجه ای برای هدایت فاضلاب شهری، نخاله و زباله های محدوده کمربندی الغدیر، شهرک امام حسین و زمین های کشاورزی به سمت کانال سرپوشیده در نظر گرفته شود که در حال بررسی و کارشناسی است.

وی با بیان نیاز شهر به چندین تابلوی پایش آلودگی هوا تاکید کرد: بسیاری از خانواده ها غبار و آلودگی هوا را با مه صبحگاهی اشتباه می گیرند و روزانه با حضور در پارکها و فضای سبز اقدام به ورزش صبحگاهی می‌کنند، غافل از اینکه ورزش دراین هوا خطرناک است، در صورت وجود چندین تابلوی سنجش آلودگی هوا در نقاط پرتردد شهر، شهروندان در جریان وضعیت آلودگی هوا قرار گرفته و سلامتی شان کمتر به خطر می افتد .

رئیس شورای اسلامی شهر اسلامشهر افزود: با وجود تصویب مبلغ ۳۰ میلیون تومان توسط شورای شهر اسلامشهر بابت تعمیر تنها تابلوی سنجش آلودگی هوا، طی یک سال و نیم اخیر هنوز این مبلغ به اداره محیط زیست اختصاص پیدا نکرده و تنها تابلوی سنجش آلودگی هوای شهرستان خاموش است، به همین منظور بررسی و تخصیص مبلغ اعتبار داده شده در دستور کار شورا قرار می‌گیرد.

مسرور خاطرنشان کرد: مجموعه شورای شهر تمام توان خود را به کار می گیرد تا موضوع ساماندهی روشنایی و مباحث امنیتی محوطه سایت اداری شهرک قائمیه با هدف رفاه حال شهروندان و کاهش تخلفات و سرقت در آن منطقه را پیگیری نماید.

 

الهه بیگی رئیس اداره محیط زیست شهرستان اسلامشهر در این نشست با اشاره به رفع مشکلات زیست محیطی مولد بوی نامطبوع شهرک واوان اظهار داشت: بسیاری از کانون‌های شناسایی شده در شهرستان اسلامشهر به سبب انتشار بوی نامطبوع مسیر فرودگاه امام و شهرک واوان با احداث تصفیه خانه های فاضلاب و رصد و پایش روزانه رفع شده است.

وی گفت: بر اساس بررسي هاي بعمل آمده پسماندسوزي در اطراف ايستگاه مياني زباله شهري نسيم شهر و شهرك صالحيه بهارستان در ايجاد آلودگي هوا و انتشار بوي نامطبوع اسلامشهر تاثير گذار هستند، همچنین فاضلاب بهارستان از انتهای شهرک صالحیه وارد رودخانه شده و موجب آلودگی آب و انتشار بوی نامطبوع منطقه می‌شود.

رئیس اداره محیط زیست شهرستان اسلامشهر با اشاره به دیگر مواردی که موجب آلودگی زیست محیطی در منطقه شده، تاکید کرد: متاسفانه پساب تصفیه‌خانه اسلامشهر که با هزینه هنگفتی احداث و به بهره برداری رسیده وارد رودخانه سالور می‌شود و در امتداد رودخانه با فاضلاب های شهری مخلوط شده و آب را آلوده می‌کند، در صورتی که می‌توان از این پساب تصفیه شده برای مصارف کشاورزی، آبیاری فضای سبز شهرداری و خدمات آتش نشانی استفاده نمود.

وی با بیان اینکه در شهرستان اسلامشهر تنها یک کانکس برای ایستگاه پایش هوا اختصاص یافته که گرد و غبار و نور محیط بر دستگاه سنجش تاثیر گذار است، افزود: از مجموعه مدیریت شهری درخواست دارم پیرو مصوبه دهم تیرماه ۹۸ شورای اسلامی شهر که بابت ضرورت پایش آلودگی هوا در راستای رصد و حفظ و توسعه هوای پاک مبلغ ۳۰ میلیون تومان از محل ماده ۱۶ تخصیص یافته اما تاکنون محقق نگردیده، در جهت راهبری، تعمیر، راه اندازی و نگهداری ایستگاه سنجش آلودگی هوای اسلامشهر این اعتبار اختصاص یابد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر