کد خبر: 1028051
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۹ - ۲۲:۵۰
دانشجوی دکتری مهندسی مکانیک دانشگاه صنعتی اصفهان:
مسعود ملکی گفت: با انجام پژوهشی نوین درخصوص کامپوزیت‌های تقویت شده با نانوذرات دوبعدی مکسین، مقاله مشترک دانشجوی دکتری مهندسی مکانیک دانشگاه صنعتی اصفهان و پرفسور راجندر سینج وارما از دانشگاه پالاکی جمهوری چک، در نشریه معتبر بین المللی Advanced Materials با ضریب تاثیر ۲۷.۳۹۸ منتشر شد.

به گزارش سعید عرفان منش خبرنگار جوان انلاین از اصفهان، دانشجوی دکتری مهندسی مکانیک دانشگاه صنعتی اصفهاناظهار داشت:  نانوذرات دوبعدی مکسین که در زمینه های مختلفی ازجمله انرژی، پزشکی و محیط زیست کاربرد دارند، در سال 2011 کشف شدند و طی حدود یک دهه، مطالعات گسترده ای در حوزه های بنیادین شیمی و فیزیک این مواد نوظهور انجام گردید.

وی با اشاره به فرصت­های ارزشمند پژوهش بر روی این مواد نوظهور به ویژه جنبه های مهندسی آن، گفت: از آنجا ­که ابعاد مهندسی این مواد، از جمله خواص مکانیکی، حرارتی و تریبولوژیکی هنوز به طور کامل مورد بررسی و شناخت قرار نگرفته است، این پژوهش به بررسی این خواص در کامپوزیت های تقویت­شده با مکسین پرداخته است.

ملکی افزود: در این مطالعه که بخشی از پژوهش در حال انجام نویسندگان در این حوزه است، ابعاد مختلف این مواد از ­جمله روش­های ساخت، خواص و کاربردهای مختلف، پیشرفت های اخیر، و نیز چالش های پیش رو در این حوزه مورد بررسی قرار گرفته است.

وی با بیان این که در این پژوهش نشان داده شده است که نانوذرات مکسین دارای شیمی بسیار غنی، خواص بسیار منحصربفرد مکانیکی، تریبولوژیکی، الکتریکی، نوری، مغناطیسی و بیولوژیکی هستند، تصریح کرد: این مواد نوظهور می توانند در ساخت و توسعه مواد پیشرفته با کاربردهای چندگانه مورد استفاده قرارگیرند.

ملکی، استفاده در باتری های نسل جدید، سوپرخازن ها، عایق های الکترومغناطیسی، مواد کامپوزیتی با استحکام بالا، کاربردهای محیط زیستی و نیز دیگر حوزه­های مستعد همچون استفاده­های درمانی در مداوای سرطان را از دیگر زمینه های مورد مطالعه و استفاده از نانوذرات مکسین عنوان کرد.

دانشجوی دکتری مهندسی مکانیک دانشگاه صنعتی اصفهان اضافه کرد: با در نظر گرفتن خواص فلزی-سرامیکی و نیز سطح اصلاح­پذیر وآب­دوست این نوع مواد، نانوکامپوزیت­های تقویت شده با مکسین می توانند در طیف وسیعی از حوزه­های کاربردی همچون کامپوزیت­های زمینه پلیمری، سرامیکی و فلزی مورد استفاده قرارگیرند.

شایان ذکر است: مقاله مشترک مسعود ملکی دانشجوی دکتری مهندسی مکانیک دانشگاه صنعتی اصفهان و پرفسور راجندرسینج وارما از دانشگاه پالاکی جمهوری چک در نشریه معتبر بین المللی Advanced Materials از انتشارات وایلی با ضریب تاثیر 27.398 به چاپ رسیده است.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر