کد خبر: 1028048
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۹ - ۲۲:۵۳
مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان:
آزادراه کنارگذرشرق اصفهان، یکی از بزرگترین پروژه‌های زیرساختی استان و تکمیل کننده کریدور شمال جنوب کشور است، که روز پنجشنبه 29 آبان ماه سالجاری به صورت ویدئوکنفرانس توسط رئیس‌جمهور افتتاح ‌شد.

به گزارش سعید عرفان منش خبرنگار جوان انلاین از اصفهان، علیرضا قاری‌قرآن مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان با اشاره به افتتاح آزادراه کنارگذرشرق اصفهان اظهار داشت: این آزادراه یکی از مسیرهای ترانزیتی مهم کشور محسوب می شود همچنین، شریانی مهم جهت کاهش ترافیک و آلودگی هوا است.

وی با بیان اینکه این آزادراه با ۶ باند رفت و برگشت ، از کیلومتر ۳۰ آزادراه اصفهان- نطنز- کاشان شروع و به طول ۹۳ کیلومتر به سمت شرق ادامه می یابد. گفت به طور کلی این طرح بزرگ ملی از نظر اجرایی به ۳ قطعه مجرا تقسیم شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان افزود: قطعات اول و دوم این پروژه جمعاً به مساحت ۶۳ کیلومتر از آزاد راه اصفهان-کاشان منشعب شده و با عبور از جاده اصفهان- اردستان تا جاده نایین-اصفهان امتداد می‌یابد.

وی خاطرنشان کرد: عملیات اجرایی این دو قطعه تکمیل شده و در پایان هفته جاری با دستور رئیس‌جمهور افتتاح می‌شود.

قاری‌قرآن بیان داشت: برای احداث این آزاد راه یک میلیون متر مکعب خاکبرداری،  هشت میلیون مترمکعب خاکریزی، یک میلیون مترمکعب اساس و زیراساس، ۱۶۵ هزار تن بتن ریزی و ۷۰۰ هزار تن آسفالت انجام شده است.

وی با بیان اینکه یکی از کریدورهای مهم واقع در ایران کریدور شمال به جنوب است که کشورهای شمالی را به آب‌های آزاد متصل می‌کند گفت؛ از مزایای کلی این پروژه می‌توان به کاهش ۸۰ دقیقه‌ای زمان سفر بین استان‌های شمالی و جنوبی اشاره کرد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان از دیگر مزایای این طرح به کاهش ۳۵ کیلومتری مسیر اتصال شمال به جنوب اصفهان اشاره کرد و گفت: با بهره‌برداری از این آزادراه مصرف سوخت سالانه بالغ بر ۱۵ میلیون لیتر کاهش می‌یابد همچنین کاهش ۱۵ درصدی سوانح و تلفات جاده‌ای استان و کاهش آلاینده‌های زیست محیطی را شاهد خواهیم بود.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر