کد خبر: 1028017
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۹ - ۰۰:۱۷
قرمز‌ها مقابل آبادانی‌ها اولین پیروزی‌شان را می‌خواهند
‌در حالی امروز در روز پایانی هفته دوم لیگ برتر پرسپولیس به مصاف صنعت نفت می‌رود که دیروز استقلال در اهواز در حساس‌ترین بازی این هفته برابر فولاد ۲ بر یک شکست خورد.
سعيد احمديان
سرویس ورزشی جوان آنلاین: روز‌های تلخ کرونایی اگر چه ادامه دارد و از امروز کشور وارد یک تعطیلی گسترده می‌شود، اما لیگ‌ها و اردو‌های ورزشی که پیش از این مجوز گرفته بودند با تصمیم ستاد مقابله با کرونا در ورزش قرار است ادامه پیدا کنند. مانند لیگ برتر فوتبال که پنج‌شنبه هفته دوم آن با انجام سه بازی آغاز شد، دیروز با برگزاری سه بازی دیگر این دیدار‌ها پیگیری شد و امروز هم با دو مسابقه باقی مانده به پایان می‌رسد.

نکونام برنده نبرد شماره ۶‌ها

فولاد و استقلال در حالی عصر دیروز با سوت محمدحسین زاهدی‌فر در حساس‌ترین مسابقه هفته دوم لیگ برتر، تلاش برای کسب سه امتیاز را آغاز کردند که آبی‌ها به دنبال دومین برد متوالی بودند و قرمز‌های اهوازی هم پس از تساوی هفته اول، در خانه اولین پیروزی را هدف قرار گرفته بودند. نیمه اول با وجود تلاش دو تیم نه دروازه محسن فروزان و نه سید حسین حسینی تهدید جدی نشد تا در نیمه‌ای که بیشتر جنگ هافبک‌های دو تیم برای برتری در زمین مسابقه بود، توپی از خط دروازه‌ها رد نشود و نیمه اول با تساوی بدون گل تمام شود. هر چند فولادی‌ها در ۴۵ دقیقه اول توپ و میدان بیشتری را در اختیار داشتند، اما این برتری نتیجه‌ای برای آن‌ها نداشت تا هوش و حواس‌ها به نیمه دوم و تعیین تکلیف نهایی این مسابقه باشد. در نیمه دوم مانند نیمه اول باز هم این فولاد بود که جلوتر بازی می‌کرد و هافبک‌های استقلال با توجه به پرس شاگردان نکونام، کمتر موقعیت بازی‌سازی پیدا کردند. با وجود به چرخش درآوردن توپ در میانه زمین، این استقلال بود که در دقیقه ۶۲ روی یک ضد حمله و غافلگیری خط دفاعی فولاد صاحب یک ضربه پنالتی شد؛ پنالتی‌ای که توسط مهدی قائدی گرفته شد تا شماره ۱۰ آبی‌ها در فصل جدید هم نشان دهد که پنالتی‌گیر قهاری است. در این دقیقه خطای عارف آغاسی مدافع فولاد روی قائدی در محوطه جریمه سبب شد تا زاهدی‌فر که فصل گذشته در بازی با سپاهان پنالتی واضح هند کی روش استنلی را برای استقلال نگرفته بود، این بار به نفع استقلال، نقطه پنالتی را نشان داد تا وریا غفوری پشت توپ قرار بگیرد و توپ را وارد دروازه فروزان کند و آبی‌ها یک بر صفر جلو بیفتند. این دومین گل غفوری در لیگ بیستم بود، البته برتری استقلال دوام زیادی نداشت و و ۱۰ دقیقه بعد فرشاد احمدزاده روی ضربه ایستگاهی پاتوسی از راست، توپ را با یک ضربه سر از پشت شش قدم وارد دروازه حسینی کرد تا بازی به تساوی کشیده شود. در حالی که به نظر می‌رسید بازی با تساوی به پایان برسد، در دقیقه ۸۸ فولاد با خطای مدافع استقلال، زاهدی‌فر این بار به نفع فولاد اعلام ضربه پنالتی کرد تا لوسیانو پریرا این ضربه را تبدیل به گل کند و در نهایت فولاد توانست با نتیجه ۲ بر یک استقلال را شکست دهد و برنده حساس‌ترین بازی هفته دوم شود.

پرسپولیس- صنعت نفت آبادان، ۱۶:۲۰

قهرمان چهار دوره متوالی لیگ که یک رکورد فوق‌العاده را ثبت کرده، فصل جدید لیگ برتر را با مکافات زیادی آغاز کرده است؛ مشکلاتی که سبب شده قرمز‌ها با وجود صعود به فینال لیگ قهرمانان آسیا و مدافع عنوان قهرمانی، چندان اوضاع‌شان روبه‌راه نباشد، طوری که یحیی گل‌محمدی دیروز در نشست خبری پیش از بازی امروز با صنعت نفت، بیشتر از آنکه درباره مسائل فنی و تیمش حرف بزند، از اوضاع مالی و اینکه نتوانسته آن طور که می‌خواست پرسپولیس را با جذب بازیکنان جدید تقویت کند، صحبت کرد؛ گلایه‌هایی از بی‌پولی که انگار تمامی ندارد، به خصوص که گل‌محمدی و بازیکنانش مانند تمام فوتبالیست‌های دیگر انگار نمی‌خواهند قبول کنند همه کشور با این مصائب روبه‌رو هستند و آن‌ها نیز باید با کم کردن غرولندهایشان به خاطر چند روز دیر شدن پیش‌پرداخت قرارداد‌های چندمیلیاردی‌شان، کمی هم که شده ریاضت اقتصادی را مانند مردم تمرین کنند!

قرمز‌ها با تمام این حواشی پس از تساوی بدون گل برابر سایپا در شروع فصل جدید لیگ برتر، امروز در هفته دوم در تهران میزبان صنعت نفت آبادان هستند؛ مسابقه‌ای که قرمز‌ها به دنبال جبران نتیجه بازی اول‌شان هستند و نمی‌خواهند در همین شروع لیگ، امتیاز‌ها را از دست بدهند، به خصوص که برای پنجمین قهرمانی متوالی دورخیز کرده‌اند و یکی از مدعیان جدی لیگ بیستم هستند. دغدغه جدی گل‌محمدی برای بازی امروز بحران این تیم در خط حمله است؛ معضلی که در بازی با سایپا که قرمز‌ها موقعیت‌های زیادی را از دست دادند، نمایان شد؛ شرایطی که با محرومیت عیسی آل‌کثیر سخت‌تر شده است؛ البته گل‌محمدی با جذب یک مهاجم جدید به نام مهدی خانی که شاگرد سابق او در شهر خودرو بود، به دنبال تقویت خط حمله تیمش است تا فرصت‌سوزی‌های هفته اول تکرار نشود.

پرسپولیسی‌ها در هفته دوم حریف سرسختی مانند صنعت نفت پیش رو دارند؛ تیمی که هفته اول توانست با پیروزی ۲ بر یک مقابل پیکان، فصل جدید را با برد آغاز کند. شاگردان سیروس پورموسوی اگر چه در بازی دوم در تهران با مدافع عنوان قهرمانی روبه‌رو هستند، اما آن‌ها می‌گویند تیم دست و پا بسته‌ای نیستند و نمی‌خواهند دست خالی به آبادان برگردند.

پیکان – شهر خودرو، ساعت ۱۶:۲۰

در دیگر بازی امروز پیکانی‌ها میزبان شهر خودرو هستند. شاگردان مهدی تارتار پس از باخت هفته اول مقابل صنعت نفت مقابل تیمی قرار می‌گیرند که لیگ بیستم را با پیروزی ۳ بر صفر برابر ماشین‌سازی آغاز کرد تا در بازی امروز خودروسازان برای جبران تلاش کنند و شاگردان مهدی رحمتی به دنبال ثبت دومین برد متوالی در دومین مسابقه‌شان باشند.

نتایج سایر بازی‌ها

پنج‌شنبه در آغاز هفته دوم لیگ برتر، سه بازی برگزار شد که حاصل آن دو مساوی و یک برد بود. نساجی و تراکتور در شرایطی به تساوی یک- یک رسیدند که گل مساوی تبریزی‌ها توسط اشکان دژاگه در موقعیت مشکوک آفساید به ثمر رسید. این دومین مساوی تیم منصوریان بود. نفت مسجد سلیمان و سایپا هم که در هفته اول مقابل حریفانشان به تساوی رسیده بودند، رویارویی‌شان در هفته دوم برنده نداشت و یک- یک مساوی شدند. سپاهان هم پس از باخت هفته اول، پنج‌شنبه در دومین بازی با یک گل که اراکی‌ها می‌گویند در شرایط کاملاً آفساید زده شده، توانستند آلومینیوم را شکست دهند تا دومین شکست متوالی شاگردان خطیبی و تیم تازه وارد لیگ ثبت شود.

در بازی‌های روز جمعه نیز در دربی کرمان، گل گهر با دو گل مس رفسنجان را شکست داد تا شاگردان قلعه‌نویی دومین برد متوالی‌شان را به دست بیاورند. ماشین‌سازی و ذوب‌آهن هم به تساوی یک- یک رسیدند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار