کد خبر: 1028012
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۹ - ۰۵:۰۰
دولت به دلیل عدم پیش‌بینی منابع کافی، مخالفت خود را با طرح نمایندگان مجلس مبنی بر جهش تولید مسکن اعلام کرده‌است، با این حال، طرح مراحل دوفوریت و بررسی در صحن را طی کرده و به زودی توسط بهارستان نشینان تصویب می‌شود.
سرویس اقتصاد جوان آنلاین: به گزارش ایسنا، دوم مهرماه کلیات طرح «جهش تولید و تأمین مسکن» با هدف تولید و تأمین سالانه یک میلیون واحد مسکونی به تصویب نمایندگان مجلس شورای اسلامی رسید و برای بررسی بیشتر به کمیسیون عمران ارجاع شد. بنا به گفته فیروزی پوربادی، عضو کمیسیون عمران، بررسی جزئیات طرح در مراحل نهایی قرار دارد و کمیسیون عمران مصمم است هر چه سریعتر این طرح را به صحن علنی برساند.

وی با اشاره به بررسی این طرح در جلسات این کمیسیون با حضور مسئولان دولتی و اعضای شورای نگهبان افزود: مهم‌ترین ایرادی که به طرح گرفته شده نکته مربوط به تأمین مالی طرح است؛ موضوعی که دولت هم دغدغه آن را داشت. هم اکنون طرح جهش تولید مسکن برای چکش کاری بیشتر در کمیسیون عمران با حساسیت بیشتر در حال بررسی است تا یک طرح پخته تقدیم صحن علنی شود.

روز ۲۵‌شهریور، دولت طی یک نامه کوتاه خطاب به وزارت اقتصاد، سازمان برنامه و بودجه و معاونت امور مجلس رئیس‌جمهوری مخالفت خود را با این ایده ابراز کرد. از سوی دیگر شنیده‌ها حاکی از این است که همه دولتی‌ها با این طرح مخالف نیستند، اما طبیعتاً از موضع کلی دولت حمایت می‌کنند.

کارشناسان معتقدند هر قانون و برنامه‌ای که مشروط به داشتن پیوست‌های زیست محیطی بتواند کسری حدود ۵ میلیون واحد مسکونی برای متقاضیان واقعی را تأمین کند، خوب است، اما تجربه طرح‌های قبلی مثل مسکن مهر نشان داده دولت‌ها توانایی اجرای مستقیم را ندارند و در طرح جهش مسکن باید این مسئله لحاظ شود که از توان بخش خصوصی استفاده شود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار