کد خبر: 1027930
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۲
یک خبرنگار آمریکایی از اقداماتی توسط مشاور امنیت ملی کاخ سفید برای انتقال راحت قدرت به «جو بایدن» نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری این کشور خبر داد.
 
سرویس بین الملل جوان آنلاین: یک خبرنگار آمریکایی از اقداماتی توسط مشاور امنیت ملی کاخ سفید برای انتقال راحت قدرت به «جو بایدن» خبر داد.

«جیمز روزن»، خبرنگار گروه رسانه‌ای «سینکلر» و خبرنگار سابق شبکه خبری فاکس نیوز روز پنج شنبه به نقل از منبعی موثق گزارش کرد که «رابرت اوبراین»، مشاور امنیت ملی کاخ سفید به طور مخفیانه در حال پیشبرد روند انتقال قدرت به دولت بعدی آمریکاست.

وی در صفحه توئیتر خود نوشت: در حالی که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا حاضر به پذیرش شکست مقابل جو بایدن، رئیس‌جمهور منتخب نیست، منبعی مطلع به من گفت کارکنان شورای امنیت ملی کاخ سفید، از جمله رابرت اوبراین (مشاور امنیت ملی) بی‌سر و صدا امور انتقال قدرت را به پیش می‌برند تا اطمینان حاصل شود انتقال قدرت بدون مشکل صورت می‌گیرد.

این در حالی است که مشاور امنیت ملی ترامپ پیش از این در مصاحبه‌ای اعلام کرد: به نظر می‌رسد بایدن در انتخابات پیروز شده است.

«رابرت اوبرایان» مشاور امنیت ملی ترامپ در مصاحبه با ان‌بی‌سی نیوز اعلام کرد: به نظر می‌رسد بایدن در انتخابات پیروز شده است.

مشاور امنیت ملی رئیس‌جمهوری آمریکا بی اشاره به تداوم جنگ قدرت میان نامزدهای انتخابات سوم نوامبر سال ۲۰۲۰، در این خصوص ادعا کرد که انتقال مسالمت‌آمیز قدرت در این کشور ممکن خواهد بود!

وی بر خلاف موضع‌گیری های دائمی ترامپ در این باره گفت: به نظر می‌رسد بایدن در انتخابات ریاست جمهوری پیروز شده است. اگر بلیط بایدن-هریس بنا باشد در انتخابات پیروز شده باشند که آشکار است در حال حاضر چنین به نظر می‌رسد، انتقال (قدرت) حرفه‌ای از جانب شورای امنیت ملی صورت خواهد گرفت.

با این حال، «دونالد ترامپ» نامزد جمهوری‌خواهان در انتخابات ۲۰۲۰ اعلام کرده بود: او (بایدن) فقط از دید رسانه‌های اخبار جعلی پیروز شده است! من هیچ چیز را واگذار نمی‌کنم!

نامزد جمهوری‌خواهان در انتخابات ۲۰۲۰ در این خصوص گفته بود: هنوز راهی طولانی در پیش داریم. این یک انتخابات متقلبانه بود. انتخابات متقلبانه بود. ما پیروز می‌شویم.

با گذشت سه هفته از انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا در سوم نوامبر (۱۳ آبان) و در حالی که رسانه‌ها جو بایدن را فرد پیروز این انتخابات معرفی کرده‌اند، ترامپ از پذیرش نتایج انتخابات خودداری می‌کند و مدعی بروز تقلب گسترده در این فرآیند است.

منبع: مهـــر
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار