کد خبر: 1027839
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۹ - ۰۰:۲۸
جمهوریخواهان بر انتقال قدرت در موعد مقرر تأکید کردند
در شرایطی که دونالد ترامپ همچنان خود را پیروز انتخابات ریاست جمهوری می‌داند و به دنبال حمایت هم‌حزبی‌های خود برای ماندن در قدرت است، اما تلاش‌های او به جایی نرسیده است و دادگاه عالی پنسیلوانیا بار دیگر دادخواست ستاد انتخاباتی ترامپ درباره بروز تقلب در آرا این ایالت را رد کرد. رهبر اکثریت سنا نیز گفت که انتقال قدرت به دولت آتی در موعد مقرر انجام خواهد شد.
سرویس بین الملل جوان آنلاین: پس از ادعا‌های مکرر دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور امریکا به بروز تقلب در انتخابات ریاست جمهوری در برخی ایالات کلیدی، اما مقامات محلی این ادعا‌ها را رد کرده‌اند. دادگاه عالی ایالت پنسیلوانیا سه‌شنبه شب دادخواست ستاد انتخاباتی ترامپ درباره بروز تقلب در آرای این ایالت را رد کرد. به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، دادگاه این ایالت همچنین دادخواست ستاد انتخاباتی ترامپ در این باره که به ناظران این ستاد اجازه حضور هنگام شمارش آرا را نداده‌اند نیز رد کرد. دادگاه پنسیلوانیا اعلام کرد که مأموران انتخاباتی طبق قوانین دسترسی لازم را به ناظران ستاد ترامپ داده‌اند. ستاد انتخاباتی ترامپ در ایالت پنسیلوانیا مدعی است که ۶۸۲ هزار و ۴۷۹ رأی پستی در این ایالت به‌صورت پنهانی شمرده شده است. با وجود خودداری ترامپ از پذیرش شکست و عدم همکاری با انتقال قدرت به جو بایدن نامزد دموکرات‌ها، میچ مک‌کانل رهبر اکثریت مجلس سنا سه‌شنبه شب از انتقال قدرت به‌موقع و به طور منظم خبر داد. به نوشته نشریه نیوزویک، مک‌کانل گفت: «ما قصد داریم یک انتقال قدرت از این دولت به دولت بعدی داشته باشیم. آنچه همه در مورد این موضوع می‌گویند صریحاً بی‌ربط است. همه این‌ها به موقع اتفاق خواهد افتاد و ما بیستم ژانویه در دولت بعدی سوگند یاد خواهیم کرد». این در حالی است که با گذشت بیش از دو هفته از برگزاری انتخابات، ترامپ همچنان نتایجی که پیروزی جو بایدن را نشان می‌دهد، به چالش کشیده و صحت رأی‌گیری را با بیان اینکه «مرده‌ها رأی داده‌اند» زیر سؤال می‌برد. او نوشت: «آرای میشیگان را به ترامپ بازگردانید. دیترویت هم جای تعجب ندارد که مشکلات بی شماری دارد. وای! میشیگان هم از تأیید نتایج این انتخابات خودداری کرد! داشتن شجاعت چیز قشنگی است. ایالات متحده امریکا با غرور ایستاده است!» از سوی دیگر طبق یک نظرسنجی جدید، حدود نیمی از امریکایی‌ها معتقدند ترامپ باید فوراً شکست انتخاباتی در مقابل رقیب دموکرات خود را بپذیرد.

اوباما: اینترنت تهدید دموکراسی است

باراک اوباما، رئیس‌جمهور سابق امریکا که برای رسیدن به کاخ سفید از اینترنت بهره زیادی برد، در چهار سال گذشته به‌طور مرتب از تهدید اینترنت، شبکه‌های اجتماعی و جریان آزاد اطلاع رسانی سخن گفته، این‌بار نیز در مصاحبه‌ای عنوان کرد که اینترنت و شبکه‌های اجتماعی به ایجاد بزرگ‌ترین تهدید علیه دموکراسی امریکا کمک کرده است. به گزارش پایگاه خبری «وکس»، اوباما در پاسخ به اینکه معماری جدید و بدخواهانه اطلاعات، قوس اخلاقی را از عدالت دور می‌کند، گفت: «فکر می‌کنم این بزرگ‌ترین تهدید برای دموکراسی ماست و فکر می‌کنم دونالد ترامپ مخلوق آن است، اما او آن را خلق نکرده و ممکن است شتاب‌دهنده آن باشد.» بر اساس این گزارش، اوباما توضیح داد که بیشتر نگرانی او درباره اینترنت و پلتفرم‌های بزرگی است که بیشتر اینترنت را برای اکثر افراد طبقه‌بندی و توزیع می‌کنند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار