کد خبر: 1027770
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۷
سردار سنایی راد:
معاون سیاسی دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا گفت: تقارن و همزمانی اعلام «بسیج همگانی» با هفته بسیج مقدمه‌ای برای مشارکت همگانی در این طرح و مهار و ریشه کن شدن این ویروس منحوس خواهد بود.
سرویس سیاسی جوان آنلاین: سردار رسول سنایی راد، در خصوص اعلام بسیج همگانی توسط رئیس‌جمهور برای مقابله با «موج سوم ویروس کرونا» در در آستانه هفته بسیج، اظهار داشت: فرارسیدن هفته بسیج را به همه بسیجیان و دست اندرکاران خبرگزاری بسیج تبریک عرض می‌کنم.

وی افزود: واقعیت این است که بسیج نهادی برای تمامی فصول است. در شرایطی که ما شاهد موج سوم کرونا هستیم که متاسفانه بی اعتنایی برخی از شهروندان به ضوابط و پروتکل‌های بهداشتی موجب آن شده است که ورودی سنگینی به بیمارستان‌ها داشته باشیم، این بار سنگین موجب خستگی کادر درمان و هم اشغال بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها شده است و تلفات هم افزایش یافته است.

سردار سنایی راد با بیان اینکه در چنین شرایطی دولت اعلام محدودیت‌هایی برای مهار کرونا و عبور از موج سوم این بیماری با کمترین هزینه‌ها کرده است، گفت: اگرچه باید بگوییم گام اول در اجرای صحیح این طرح مشارکت مردم است.

معاون سیاسی دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا خاطرنشان کرد: در بسیج همگانی که اعلام شده است هم مشارکت مردم و هم همکاری و همراهی همه نهاد‌های حاکمیتی و غیرحاکمیتی در این ماجرا تاثیرگذار است.

وی تصریح کرد: گام نهایی اقدام به اجرای نهایی ضابطه‌ها است که در اینجا ضابطین بسیج و نیروی انتظامی معرفی شده اند که وقتی بسیج به عنوان ضابط قرار می‌گیرد در طول و عرض جغرافیایی کشور حضور دارد و خود بخشی از بدنه مردم است.

بسیج تجلی همکاری و مشارکت مردمی است

سردار سنایی راد با تاکید بر اینکه خانواده بزرگ ایران اسلامی با حضور بسیج و در هفته بسیج نوعی احساس تعهد و مسئولیت در پایبندی را خواهد داشت، افزود: در مسئولیت‌ها که مهمترین آن‌ها تعطیلی مشاغل به غیر از گروه اول مشاغل که امور بهداشت و درمان و تامین مایحتاج عمومی مردم و نهاد‌هایی که امنیت و ایمنی را به عهده دارند در شهر‌های که دارای وضعیت قرمز هستند، بسیج می‌تواند موثر عمل کند.

معاون سیاسی دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا مسئله معیشت مردم را مهم دانست و گفت: بسیج در این عرصه می‌تواند نقش مهم و کارآمدی را داشته باشد؛ از جمله در بحث کمک‌های مومنانه به گروه‌هایی که آسیب پذیری دارند می‌توانند یک شبکه امدادی تشکیل بدهند. همانطور که در سایر امور بسیج وجود دارد می‌تواند به اجرای درست و دقیق در این طرح کمک کند.

سردار سنایی راد با بیان اینکه هدف اصلی این طرح ارتقای سلامت جامعه و مردم است، تاکید کرد: چنین طرح‌هایی از روی اضطرار و ناچاری اجرا می‌شود. اجرای این طرح باید با مشارکت همگانی و همکاری داوطلبانه مردم باشد.

وی بسیج را تجلی همکاری و مشارکت مردمی عنوان کرد و افزود: سازمان بسیج در این طرح به عنوان ضابط در کنار نیروی انتظامی ایفای نقش خواهد کرد و امیدواریم که آگاهی مردم شریف ما و تعهد آن‌ها به اجرای اساسی این طرح بیانجامد و در هفته‌های پیش رو شاهد کاهش روند این بیماری و تلفات آن باشیم.

معاون سیاسی دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا گفت: همانگونه که در موج اول، جمهوری اسلامی توانست در زمره موفق‌ترین کشور‌ها در مقابله با کرونا باشد در این طرح می‌تواند یک رکورد از موفقیت در مبارزه با ویروس منحوس کرونا به جای بگذارد.


وی افزود: بسیج بخشی از بدنه مردم است و عمده مردم بسیجی هستند؛ بخشی پرونده دارند و بخشی از روحیه و گرایش بسیجی برخوردارند. تقارن و همزمانی این طرح با هفته بسیج را باید به فال نیک گرفت و مقدمه‌ای برای مشارکت همگانی در این طرح و مهار و ریشه کن شدن این ویروس منحوس خواهد بود.

سردار سنایی راد گفت: متاسفانه اقلیتی به ضوابط توجه ندارند و اگر اکثریت در این طرح با روحیه بسیجی همراه بشوند آن اقلیت مجبور می‌شوند که خود را همراه کند و در مرحله آخر استفاده از ابزار اجبار و پیاده‌سازی ساز و کار‌های قانونی و اجرایی ضوابط خواهد بود که انشالله نیازی نخواهد بود.

معاون سیاسی دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا ادامه داد: بسیج یعنی مشارکت داوطلبانه مردم در حل مشکلات مثل دوران سخت دفاع مقدس و نیمه سخت مثل امور فرهنگی که خود این ماجرا هم نیاز به زمینه‌های فرهنگی برای اجرا دارد.

وی در پایان تصریح کرد: بسیج با ابزار و تجاربی که در دست دارد می‌تواند در این عرصه برای اغنا سازی مردم نقش داشته باشد که مهمترین رکن برای مشارکت داوطلبانه مردم همین بخش معرفتی و آگاهی است که انشالله بسیج به عنوان یک رسانه بزرگ ملی در این عرصه هم بتواند ایفای نقش کند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار