کد خبر: 1027755
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۰
رئیس اتاق بازرگانی استان اصفهان:
اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان و دانشگاه جامع علمی کاربردی استان به منظور توسعه آموزش های مهارتی و ارتقای فرهنگ کارآفرینی تفاهم نامه همکاری امضا نمودند.

به گزارش سعید عرفان منش خبرنگار جوان انلاین از اصفهان،به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان رئیس اتاق بازرگانی اصفهان با بیان اینکه در دوره نهم فعالیت اتاق بازرگانی اصفهان موضوع مهارت آموزی و تربیت نیروی متخصص موردنیاز صنایع، بسیار مورد توجه قرار گرفته است، افزود: در همین راستا، تفاهم نامه هایی با دانشگاه های مطرح منعقد شده است.

وی ضمن تاکید بر ضرورت هدفمند بودن انتخاب رشته دانشگاهی، افزود: دانشگاه های علمی و کاربردی دارای ساختار مناسبی برای عجین نمودن صنعت و دانشگاه هستند.

گلشیرازی تربیت نیروی انسانی ماهر را در شرایط کنونی، ضامن توسعه فعالیت های بنگاه ها در آینده دانست و انعقاد چنین تفاهم نامه هایی را در ارتقای شاخص های این حوزه موثر دانست.

در ادامه محمدرضا رجالی، رئیس کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی اصفهان، افزایش اشتغال در سطح ملی و استانی را مهم ترین دغدغه اتاق بازرگانی اصفهان بیان و تصریح کرد: دانش آموزان از سنین پایین با یادگیری مهارت در کنار علم، می توانند در مرتفع سازی بحران نیروی انسانی ماهر در صنایع موثر باشند.

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان تشکیل شورای مشترک بین اتاق بازرگانی و دانشگاه علمی کاربردی را در احصای نحوه عملیاتی نمودن تعامل هرچه بیشتر صنعت و دانشگاه حایز اهمیت دانست.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان اصفهان نیز گفت: بر اساس پیگیری های صورت گرفته، قصد داریم مهارتکده هایی هم عرض دانشکده های تخصصی، همچنین مجتمع های آموزش عالی مهارتی ایجاد کنیم.

بهزاد رضایی، این امر را زمینه ساز ایجاد مجتمع های آموزش عالی در شهرک های صنعتی دانست و تصریح کرد: در صورت اجرایی شدن این امر، علاوه بر کاهش چشمگیر هزینه ها، مباحث مدیریتی نیز راحت تر انجام خواهد شد.

وی ابراز امیدواری نمود که با تدوین چشم انداز 5 ساله دانشگاه و پیش بینی نیازهای آمایش استان در حوزه اشتغال و کارآفرینی، بتوان الگویی در سطح کشور ایجاد کرد.

لازم به ذکر است هدف از این تفاهم نامه، توسعه آموزش های مهارتی و ارتقای فرهنگ کارآفرینی در راستای کشف استعدادهای نهفته علاقه مندان به مهارت و  آموزش به منظور احراز شغل، حرفه، کسب و کار در مشاغل گوناگون و ارتقای توانایی برای انجام مهارت های شغلی در راستای رسالت طرفین است.

فراهم نمودن زمینه های مشترک همکاری های علمی، آموزشی و مهارتی در سطح استانی، ملی و بین المللی، ارتقای سطح کمی و کیفی اجرای آموزش های مهارتی با استفاده از پتانسیل ها، امکانات و تجهیزات طرفین در قالب دوره های کوتاه مدت و یا مقطع دار، تلاش برای ترغیب بنگاه های اقتصادی، شرکت های تولیدی و خدماتی موفق در به کارگیری نیروی انسانی بر اساس صلاحیت حرفه ای، امکان استفاده از تجارب بین الملل در حوزه آموزش های مهارتی، از جمله موضوعات این تفاهم نامه است.

 

 

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر