کد خبر: 1027740
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۰
معماریان گفت: فروش طوطی خاکستری آفریقایی متاسفانه در تمامی کشور‌ها به ویژه در ایران باید ممنوع شود.
سرویس جامعه جوان آنلاین: ایمان معماریان کارشناس محیط زیست با اشاره به تجارت سیاه طوطی خاکستری در ایران، اظهار کرد: طوطی خاکستری آفریقایی که به اشتباه در ایران به آن کاسکو می‌گویند یکی از گونه‌های در خطر انقراض در زیستگاه اصلی اش است، طبق گفته گزارش‌ها مهم‌ترین عامل انقراض این پرنده شکار و برداشت از طبیعت به ویژه جوجه‌های آنهاست.

او با اشاره به اینکه در ایران این پرنده خرید و فروش می‌شود، بیان کرد: متاسفانه این پرنده برای فروش به سایر کشور‌ها به عنوان حیوان خانگی فرستاده می‌شود، تجارت سیاه این پرنده‌ها مهم‌ترین عامل انقراض آنهاست بنابراین خرید وفروششان باید در تمام کشور‌ها ممنوع باشد.

معماریان افزود: تقریبا همه پرنده فروشی‌ها این پرنده را در مغازه‌های پرنده فروشی دارند، نمی‌توان تفکیکی برای پرورشی و شکار شدن این پرنده لحاظ کرد، به همین دلیل است که تجارت آن باید ممنوع شود.

این کارشناس محیط زیست تصریح کرد: به علت اینکه شکار این نوع طوطی در طبیعت ارزان‌تر است از طبیعت شکار شده و به عنوان حیوان خانگی به فروش می‌رسد و هرچقدر تقاضا برای این پرنده زیاد باشد مسلما برداشتش از طبیعت و شکارش بیشتر خواهد بود.

او عنوان کرد: متاسفانه در ایران درباره این نوع پرنده فرهنگ سازی مناسبی نداریم وباید در این مورد فرهنگ سازی شود تا افراد اطلاع داشته باشند که چه حیوانی را برای نگهداری خریداری می‌کنند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار