کد خبر: 1027705
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۹ - ۰۰:۲۶
بعد از ورود سپاه برای کنترل بازاری که لجام گسیخته قیمت‌ها را بالا می‌برد، در تمام استان‌ها قرارگاهی با عنوان «۱۷ ربیع» تشکیل شد تا با یک انسجام و برنامه مشخص، به صورت منطقه‌ای این کار پیش برود. به همین خاطر روز گذشته نخستین جلسه قرارگاه ۱۷ ربیع با هدف انتظام بخشیدن به عرضه کالا و خدمات و همچنین کنترل قیمت‌ها و مبارزه با گرانفروشی‌ها در سپاه فتح کهگیلویه وبویراحمد برگزار شد.
سجاد مرسلی
سرویس ایران جوان آنلاین: به‌دنبال فرمان مقام معظم رهبری درباره کنترل قیمت‌ها و مبارزه با گرانفروشی‌ها و کمک بسیج در این راستا، قرارگاه «۱۷ ربیع» با حضور دستگاه‌های اجرایی و نظارتی در سطح کشور تشکیل و راه‌اندازی شده است. در همین راستا اولین جلسه این قرارگاه با حضور فرمانده سپاه فتح و جمعی از مسئولان استان کهگیلویه و بویراحمد در سالن شهید شوشتری سپاه فتح برگزار شد و مسئولان نظامی و انتظامی، قضایی، امنیتی، اتاق اصناف، کشاورزی، تعزیرات حکومتی، سازمان صمت و... به بیان نظر‌ها و پیشنهادات خود در خصوص چگونگی تأمین کالا و نظات بر بازار و مقابله با گرانفروشی، قاچاق دام و احتکار پرداختند.

فرمانده سپاه فتح در نخستین جلسه قرارگاه استانی ۱۷ ربیع که به منظور مشارکت در نظارت بر توزیع کالا و خدمات در بازار و جلوگیری از تضییع حقوق مصرف کنندگان برگزار شد، گفت: «با تأکید رهبر معظم انقلاب اسلامی بسیج مقاومت سپاه با استفاده از ظرفیت‌های اطلاعاتی برای قطع دست واسطه‌ها و سود جویان در فرآیند نظارت برعرضه کالا مشارکت می‌کنند.» سردار سرتیپ دوم پاسدار حمید خرم‌دل افزود: «به تازگی علاوه بر توزیع چند نرخی بودن برخی کالا‌ها که باعث نگرانی و سردرگمی مصرف‌کنندگان در بازار شده بود شاهد سوءاستفاده در عرضه نهاده‌های کشاورزی از جمله کود شیمیایی هستیم که این امر باعث نگرانی کشاورزان شده است.» وی ادامه داد: «تعلل در رسیدگی به این مهم برای کشاورزان استان زیان‌بار است و باید با استفاده از همه ظرفیت‌های قانونی فرصت سود‌جویی از واسطه‌ها گرفته شود.» فرمانده سپاه فتح استان از آمادگی نیرو‌های ویژه بسیج برای همراهی با ناظران در کار نظارت بر انبارها، ورود، خروج کالا و همین‌طور فروشگاه‌های بزرگ زنجیره‌ای خبر داد. سردار خرم‌دل موضوع کمبود دارو در استان به ویژه در بیمارستان‌های معین برای بیماران کرونایی را یادآور شد و از متولیان خواست با نظارت بیشتری روند توزیع دارو را رصد کنند. وی با اشاره به مسئله قاچاق دام گفت: «خروج دام‌های مولد علاوه بر دام‌های گوشتی خطر جدی است که با نظارت بسیج این مهم کنترل خواهد شد.

اعطای تسهیلات به بازاریان برای جبران خسارت

در ادامه این جلسه دادستان مرکز استان هم به زیان ناشی از تعطیلات و محدودیت‌های کرونایی برای صنوف مختلف در بازار اشاره کرده و خواستار اعطای برخی تسهیلات برای جبران خسارت به آن‌ها شد. سیدعلی ملک حسینی با اشاره به مسائل و مشکلات موجود در سطح بازار کهگیلویه و بویراحمد گفت: «حال بازار و بازاریان در این استان خوب نیست و حدود یک سالی است که کسبه خرد ما با مشکلاتی مواجه شده‌اند و با این شرایط کرونایی که شاهد تعطیلی صنوف هستیم باید چاره و راهکار ویژه‌ای اندیشیده شود.» دادستان مرکز کهگیلویه و بویراحمد نیز به موضوع گرانی کود شیمیایی، شکر و همچنین موضوع نظام توزیع دارو‌ها در بیمارستان و داروخانه‌ها و نارضایتی‌هایی که در این زمینه وجود دارد اشاره کرد و گفت: «قاچاق دام نیز از جمله توطئه‌های دشمنان برای ضربه زدن به تولیدات دامی در استان و کشور است که باید در این زمینه نیز تدابیر لازم اندیشیده شود.» همچنین مدیرکل تعزیرات حکومتی استان نیز چندگانگی قیمت‌ها را پدیده‌ای غیر قابل تحمل برای مصرف کنندگان دانست و تأکید کرد: «گاهی قیمت یک کالا در بازار تا صددرصد در نوسان است که باید در این خصوص چاره اندیشی شود». براتعلی صالحی افزود: «برخی کالا‌های تولید داخل هم به بهانه تغییر مدل افزایش قیمت سرسام‌آوری دارند در حالی که هیچگونه امکاناتی به این کالا افزوده نشده و تولید کنند‌ها صرفاً از شرایط اقتصادی سوءاستفاده می‌کنند.» وی افسارگسیختگی قیمت فرآورده‌های دامی در بازار استان را نگران کننده دانست و اعلام کرد که شرایط توزیع وضعیت مناسبی ندارد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار