کد خبر: 1027634
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۷
اتحادیه واردکنندگان نهاده‌های دام وطیور ایران
مشکلات واردکنندگان برای ترخیص کالا‌های رسوبی بر تمامی مسئولان واضح و مبرهن است و ستاد تنظیم بازار بهتر از هر مرجعی نسبت به دلایل رسوب کالا در بنادر و گمرکات و عدم ترخیص اشراف دارد.
به گزارش روابط عمومی اتحادیه واردکنندگان نهاده‌های دام و طیور ایران (اوندا)، در خبری به نقل از ستاد تنظیم بازار آمده است " ستاد تنظیم بازار تصویب کرد کد تخصیص ارز واردات نهاده‌های دام و طیور در صورت عدم انجام اقدام به موقع توسط واردکنندگان ابطال خواهد شد.
ستاد تنظیم بازار در خصوص نهاده‌های دام و طیور که تخصیص و تأمین ارز آن‌ها انجام، ولی اقدام مؤثر و به موقع توسط واردکنندگان انجام نشده و کالا وارد کشور نشده است، مقرر کرد که نسبت به ابطال کد تخصیص ارز اقدام و کد به وارد کنندگان واجد شرایط واگذار شود. "
خبری که به نقل از ستاد تنظیم بازار نقل شده است مبنای کارشناسی ندارد و این احتمال وجود دارد که خبر به درستی نقل نشده باشد، زیرا مسئولان ستاد تنظیم بازار بهتر و بیشتر از هر مرجعی نسبت به دلایل عدم ترخیص کالا و رسوبی شدن آن‌ها اشراف دارند.
طی ۶ ماه اخیر واردکنندگان نهاده‌های دامی به کشور درخواست‌های متعددی برای ترخیص درصدی کالا‌های رسوبی در گمرکات که ارز آن‌ها تامین نشده است، ارائه کردند تا بتوانند با ترخیص ۹۰ درصد کالا‌های رسوبی از یک سو مانع ایجاد خسارت بیشتر، افت کیفیت و فساد کالا‌های اساسی شوند و از سوی دیگر با تسهیل فرآیند ترخیص کالا‌های اساسی امکان تامین مواد اولیه برای صنایع دام و طیور مهیا شده و تنظیم بازار نهاده‌های دامی بر هم نخورد، اما تا دو هفته گذشته این امکان برای واردکنندگان میسر نبود.
لازم به ذکر است؛ برای بخشی از کالا‌های رسوبی درگمرکات تخصیص ارز صورت گرفته، اما به دلیل تحریم‌های بانکی در برخی موارد با گذشت بیش از دو ماه از زمان صدور حواله، پول به حساب فروشنده واریز نشده که این امر منجر به ایجاد خسارت بیشتر به واردکنندگان شده است.
هر چند واردکنندگان نهاده‌های دام و طیور با مشکلات متعددی در مسیر تامین و تخصیص ارز، انتقال وجه، عدم ترخیص اعتباری و. مواجه هستند، اما براساس آمار ارائه شده از سوی گمرک جمهوری اسلامی ایران از ابتدای سالجاری تا به امروز میزان واردات ذرت در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته ۹۰۰ هزار تن افزایش یافته است و واردات این کالا حتی بیشتر از ارزی که برای واردات ذرت تامین شده، بوده است.
اتحادیه واردکنندگان نهاده‌های دام و طیور ایران و فعالان در این زمینه باور دارند که اشراف کارشناسی اعضا و دبیرخانه ستاد تنظیم بازار کشور به مشکلات تامین کالا‌های اساسی بیش‌تر از آن است که چنین تحلیل‌هایی به نقل از ایشان ارائه شود.
البته موضوع افزایش شدید قیمت‌های جهانی اقلام اساسی طی ماه‌های اخیر و ضرورت اصلاح قیمت‌های داخلی هم مورد توجه و رصد ستاد تنظیم بازار بوده که هیچگونه ارتباطی با موضوع روند عرضه توسط واردکنندگان ندارد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار