کد خبر: 1027619
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۳
رئیس هیئت مدیره گروه دارویی ستاد اجرایی فرمان امام
رئیس هیئت مدیره گروه دارویی ستاد اجرایی فرمان امام، گفت: امید داریم واکسن اثربخش و بی‌خطر را به جامعه ارائه کنیم.
سرویس جامعه جوان آنلاین: با حضور ویدئوکنفرانسی نمایندگان ارشد سازمان بهداشت جهانی در منطقه و نماینده این سازمان در تهران، وزیر و مقامات وزارت بهداشت ایران و تیم‌های تحقیقاتی واکسن، اولین جلسه بررسی پیشرفت تولید واکسن کرونا در ایران برگزار شد.

در این برنامه که در محل نمایشگاه دائمی ستاد اجرایی فرمان امام برگزار شد، آخرین دستاورد‌های محققان ایرانی در خصوص پلتفرم‌های ساخت واکسن، از جمله ۶ پلتفرم اختصاصی بخش دارویی ستاد اجرایی فرمان امام مورد بررسی قرار گرفت و محققان در این خصوص با یکدیگر به تبادل اطلاعات پرداختند.

سعید نمکی وزیر بهداشت، در این مراسم ضمن تقدیر از برگزاری این مراسم به همت ستاد اجرایی فرمان امام، گفت: به زودی ایران به عنوان یکی از کشور‌های پیشرو در ساخت واکسن کرونا در جهان شناخته خواهد شد.

وی افزود: پلتفرم واکسن در چند شرکت ایرانی ازجمله در بخش دارویی ستاد اجرایی فرمان امام فاز اول و دوم را با موفقیت پشت سر گذاشته و در حال گذراندن فاز سوم هستند.

وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: از سازمان بهداشت جهانی انتظار داریم ما را که در اوج تحریم‌های ظالمانه، قدم‌های بزرگ علمی در این خصوص برداشتیم را حمایت کرده وبا تسریع بخشیدن در مراحل نهایی، به تولید واکسن در ایران و توزیع آن در منطقه کمک کند.

وی افزود: بخش‌های متعددی در ایران از جمله معاونت علمی ریاست جمهوری، بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام و شرکت‌های دانش بنیان به طور شبانه‌روزی مشغول تحقیق بر روی واکسن هستند.

وزیر بهداشت با بیان اینکه این مژده را داده‌ایم که در ساخت واکسن گام بزرگی برداشته شده افزود: از ۱۲ شرکت ما ۸ شرکت مراحل مؤثری دارند و ۴ شرکت بزودی وارد مراحل تست انسانی می‌شوند.

در ادامه این برنامه نمایندگانی از ۶ شرکت ایرانی که پلت فرم‌های آنان در خصوص واکسن کرونا مورد تأیید سازمان بهداشت جهانی قرار گرفته، به بیان دستاورد‌های خود در خصوص مراحل مطالعاتی ساخت و آزمایش و تست واکسن کووید ۱۹ پرداختند.

در بخشی از این برنامه «احمد المنظری» مدیرکل منطقه‌ای سازمان جهانی بهداشت در ارتباطی ویدئوکنفرانسی گفت: همه ما از شنیدن موفقیت‌های علمی محققان ایرانی شگفت‌زده شدیم.

وی افزود: در چندین کشور دنیا از روش‌های گوناگونی برای ساخت این واکسن تحقیقات علمی در حال انجام است، اما یکی از روش‌هایی که در ایران در حال پیگیری است، کاملاً جدید و منحصربه‌فرد است و امیدواریم محققان این شرکت از طریق سلول‌های بنیادین و سلول درمانی بتوانند به توفیقات نهایی دست پیدا کنند.

«کریستوف هملمن» نماینده سازمان بهداشت جهانی در تهران نیز در بخش دیگری از این مراسم ضمن قدردانی از برگزاری این جلسه، گفت: از پیشرفت‌های علمی و دارویی در ایران خوشحالم و اینکه می‌بینم در ایران از همه روش‌های و پلت فرم‌ها برای ساخت واکسن کووید ۱۹ استفاده می‌شود، نشانه آن است که ایجاد محدودیت‌های سیاسی تأثیری در مسیر پیشرفت علمی ندارد.

هملمن افزود: شرایط ویروس کرونا به گونه‌ای است که فعلاً نمی‌شود منتظر واکسن کرونا طی یکی دو ماه آینده بود و لذا اصلی‌ترین کاری که همه باید بکنند، قطع زنجیره انتقال از طریق تردد و ملاقات‌های کمتر و رعایت مسائل بهداشتی شخصی است.

وی خاطرنشان کرد: مشتاقم از دستاورد‌های دارویی و مطالعاتی محققان ایرانی از نزدیک بازدید کنم و شاهد تکرار اینگونه جلسات باشم.

حمیدرضا جمشیدی رئیس هیئت مدیره گروه دارویی ستاد اجرایی فرمان امام نیز در پایان این برنامه گفت: به دستور رئیس ستاد اجرایی فرمان امام تمام بخش‌های این ستاد برای مقابله با ویروس کووید ۱۹ و حمایت از مردم در برابر این بیماری و رفع خلا‌ها و کمبود‌ها بسیج شده‌اند و تولید واکسن هم یکی از اقداماتی است که در مجموعه دارویی ستاد از ۶ طریق و به صورت شبانه‌روزی و بی‌وقفه در حال پیگیری است و به مرحله نهایی بسیار نزدیک شده و در صورت حمایت وزارت بهداشت و سازمان جهانی بهداشت می‌تواند در رسیدن به قدم پایانی تسریع پیدا کند.

وی افزود: امید داریم واکسن اثربخش و بی‌خطر را به جامعه ارائه کنیم و مایه دلگرمی چشمان منتظر انسانی‌هایی که منتظر تلاش محققان ما در ایران و منطقه هستند باشیم.
منبع: مهـــر
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار