کد خبر: 1027535
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۹ - ۰۰:۱۵
هفت مرد جوان که به اتهام جرائم مختلف بازداشت شده بودند با رأی قاضی دادگاه آبگرم قزوین به جای رفتن به حبس، به خرید تبلت برای دانش‌آموزان نیازمند محکوم شدند.
سرویس حوادث جوان آنلاین: چندی پیش پرونده چند متهم که به دلایل انجام جرائمی همچون، تخلف بهداشتی، نگهداری مشروبات الکلی و اخلال در نظم عمومی از سوی پلیس دستگیر شده بودند، برای رسیدگی به جرائم ارتکابی به دادگاه آبگرم در استان قزوین فرستاده شد.

به دلیل اینکه متهمان برای اولین بار مرتکب جرم شده و در تمامی مراحل رسیدگی به پرونده خود در دادسرا و دادگاه ابراز ندامت کرده بودند، پرونده متهمان پس از تکمیل برای رسیدگی به دادگاه آبگرم فرستاده شد. دادیار رسیدگی‌کننده به پرونده پس از بررسی محتویات پرونده و صدور قرار مجرمیت از قاضی پرونده درخواست کرد در صورت صلاحدید برای مجرمان از مجازات جایگزین به جای حبس استفاده کند. سرانجام قاضی رسیدگی‌کننده به جای مجازات زندان، متهمان را به خرید هفت دستگاه تبلت برای دانش‌آموزان محروم استان قزوین محکوم کرد.

قاضی میثم خزائی، رئیس دادگاه حوزه قضایی آبگرم قزوین گفت: با توجه به اوضاع و احوال ارتکاب جرم، پیش‌بینی اصلاح آنان و ابراز ندامت از عمل ارتکابی به استناد ماده ۷۷ قانون مجازات اسلامی، مجازات حبس آن‌ها به همکاری با کمیته امداد برای خرید گوشی همراه هوشمند یا تبلت برای دانش‌آموز نیازمند تبدیل و اقلام یاد شده در رأی قضایی تهیه و در اختیار دانش‌آموزان کم‌برخوردار قرار گرفت.

این مقام قضایی تصریح کرد: بر اساس ضوابط قانونی و در راستای اجرای سیاست‌های قوه قضائیه مبنی بر کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها و با توجه به تفاهمنامه‌ای که میان دادگستری کل استان با اداره کل کمیته امداد امام خمینی منعقد شده است، دادگاه آبگرم اقدام به صدور مجازات جایگزین کرد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار