کد خبر: 1027515
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۸
چرخش معنادار حامیان تحریم به حضور مؤثر در انتخابات ۱۴۰۰
روز گذشته، ۲۳ تشکل دانشجویی در بیانیه‌ای هشدارآمیز هرگونه تعامل، تسامح و مذاکره با امریکا را ضد منافع ملی توصیف کردند. بسیج دانشجویی ۲۳ دانشگاه کشور در بیانیه‌ای اعلام کردند تجربه نشان داده که هرگونه تعامل، تسامح و مذاکره در تقابل با رژیم امریکا ضد منافع ملت ایران بوده و قائل شدن هرگونه تفاوتی بین سردمداران این رژیم، آدرسی غلط و گمراه‌کننده است.
سرویس سیاسی جوان آنلاین: با پیروزی دموکرات‌ها در انتخابات ریاست جمهوری امریکا، جریانی که تا چندی پیش‌سخن از تردید برای مشارکت در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ به میان می‌آورد و بخش افراطی آن حتی نسخه تحریم انتخابات می‌پیچید، اکنون در تغییر جهتی معنادار و البته قابل تأمل، نسخه مذاکره و تعامل با دولتی می‌پیچد که خود واضع و بنیانگذار تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی ایران است. این جریان البته ابایی ندارد از اینکه نگاه به خارج و غرب‌باوری را آشکار کند و به رغم تجربه شکست خورده تعامل و مذاکره با غرب در ماجرای «برجام تقریباً هیچ» همچنان بر طبل مذاکره و تعامل با غرب می‌کوبد؛ نه به خاطر اینکه از نتایج زیانبار و بی حاصل آن آگاه نیستند، که این تحول را نردبان و مستمسکی برای اهداف سیاسی و رسیدن به قدرت می‌دانند. افکار عمومی از یاد نبرده است رسانه‌هایی که رنگ لوگوی خود را با پوشش نامزد دموکرات‌ها هماهنگ می‌کردند، بعد‌ها تیتر زدند «امضای کری تضمین است» و اکنون بار دیگر به ریسمان دموکرات‌ها چنگ می‌زنند و انتظار می‌رود همین خطوط القایی تا انتخابات ۱۴۰۰ دنبال شود تا ماهی خود را از این آب گل‌آلود صید کنند.

تعامل و مذاکره با امریکا ضد منافع ملت است

روز گذشته، اما ۲۳ تشکل دانشجویی در بیانیه‌ای هشدارآمیز هرگونه تعامل، تسامح و مذاکره با امریکا را ضد منافع ملی توصیف کردند. بسیج دانشجویی ۲۳ دانشگاه کشور در بیانیه‌ای اعلام کردند تجربه نشان داده که هرگونه تعامل، تسامح و مذاکره در تقابل با رژیم امریکا ضد منافع ملت ایران بوده و قائل شدن هرگونه تفاوتی بین سردمداران این رژیم، آدرسی غلط و گمراه‌کننده است. در این بیانیه آمده است: تجربه مذاکرات گذشته که درنتیجه آن توان هسته‌ای کشور مضمحل و تحریم‌های خصمانه امریکا ضد کشورمان تقویت شد نشان داد که هرگونه تعامل، تسامح و مذاکره در تقابل با رژیم امریکا ضدمنافع ملت ایران بوده و قائل شدن هرگونه تفاوتی بین سردمداران این رژیم، آدرسی غلط و گمراه‌کننده است.

این بیانیه می‌افزاید: مدتی است شنیده‌ها و کلیت اخبار مملکت بزرگ اسلامی ایران حول محور کشور ظلم پرور امریکا می‌گردد، به حدی که برخی مردم نه از جهت تمایل و علاقه که به علت سختی معیشت و مشکلات موجود، به اشتباه باور به وجود کلید حل آن‌ها در گرو مسئله پست و بی ارزشی به نام انتخابات ریاست جمهوری امریکا کرده‌اند. یقیناً این باور پوچ از بی کفایتی دولت حاضر و عدم وجود خودباوری و ایمان راسخ مسئولین به اقتصاد مقاومتی، به برخی از مردم غیورمان تدریجاً القا شده است. و، اما در این ایام، بعد از گذشت بیش از هفت سال از زمامداری گفتمان مذاکره از سر ضعف در دولت کنونی، به جای گفتمان عزت و مذاکره از موضع قدرت، صحبت‌هایی از دولت به منظور سازش و گفتمان مجدد با آن رژیم شیطانی به گوش می‌رسد! آن هم درست در زمانی که چیزی به سالگرد شهادت سردار سرافراز جهان اسلام و سرباز صادق دین و قرآن، حاج قاسم سلیمانی توسط رژیم اهریمن‌صفت امریکا نمانده است!

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: تلاش‌های دولت و دولتمردان برای القای تفاوت بین دو کاندیدای انتخابات امریکا بر کسی پوشیده نیست؛ حال آنکه در تمامی نقاط اصلی و حیاتی همچون حمایت از اسرائیل، خوی استکباری، ظلم، فشار حداکثری تا نقطه فروپاشی به ایران، ترور سردار عزیزمان و... هر دو حزب امریکا در یک صف می‌ایستند و تنها تفاوت آن‌ها در لبخند و اخمشان در مذاکرات است. مع‌الوصف جریان دانشجویی، حزب جمهوریخواه و حزب دموکرات را دو روی یک سکه می‌بیند. رفت و آمد حزب مسبب بمباران هیروشیما و ناکازاکی با حزب حمله کننده به عراق و افغانستان موجب عوض شدن دیدگاه هیچ عاقلی نسبت به آن کشور نمی‌شود. تجربه مذاکرات گذشته که درنتیجه آن توان هسته‌ای کشور مضمحل و تحریم‌های خصمانه امریکا ضد کشورمان تقویت شد نشان داد که هرگونه تعامل، تسامح و مذاکره در تقابل با رژیم امریکا ضدمنافع ملت ایران بوده و قائل شدن هرگونه تفاوتی بین سردمداران این رژیم، آدرسی غلط و گمراه‌کننده است.

در بخش پایانی این بیانیه خطاب به مدافعان مذاکره و تعامل با غرب آمده است: توصیه ما جوانان دانشجو و دغدغه‌مند به شما این است که بعد از هفت سال اتکا به غرب و التماس مذاکره به دولت‌های آن و دیدن نتیجه سال‌ها لجاجت، نشنیدن صدای نخبگان و دغدغه‌مندان، چشم امید داشتن به چیزی جز ظرفیت‌های داخلی و مشروط کردن سعادت و آبادانی کشور به گوشه چشم دولت‌های غربی، به گفتمان اصیل انقلاب اسلامی برگردید و خود را در مقابل خداوند، مردم عزیز کشورمان و خانواده‌های معظم شهدا پاسخگو بدانید که روز حساب نزدیک است؛ و در آخر قسمتی از سخنان نورانی حضرت امام (ره) خود گویای تمامی نکات هست: کسی تصور نکند که ما راه سازش با جهانخواران را نمی‏‌دانیم. ولی هیهات که خادمان اسلام به ملت خود خیانت کنند! اگر بند بند استخوان‌های‌مان را جدا سازند، اگر سرمان را بالای دار برند، اگر زنده زنده در شعله‌های آتشمان بسوزانند، اگر زن و فرزندان و هستی مان را در جلوی دیدگانمان به اسارت و غارت برند هرگز امان نامه کفر و شرک را امضا نمی‌‏کنیم (صحیفه امام، ج ۲۱، ص ۶۹، ۱۳ /۴ /۱۳۶۷).

ارسال پالس غلط به امریکایی‌ها، پیام ملت ایران نیست

هشدار درباره گره زدن مصالح کشور و نگاه به آن سوی مرز‌ها به این بیانیه دانشجویی محدود نشد و رئیس قوه قضائیه نیز روز گذشته در جلسه مسئولان عالی قضایی بخشی از سخنان خود را به تقبیح این نگاه منفعلانه و کدخداباورانه اختصاص داد.

آیت‌الله رئیسی با اشاره به نابسامانی وضعیت اجتماعی و اقتصادی امریکا، اظهار داشت: امریکایی‌ها می‌خواستند تصویری دموکراتیک از خود در جوامع نشان دهند، اما انتخابات اخیرشان یک رسوایی بزرگ برای آن‌ها به وجود آورد که پوسته نمایش دموکراسی را کنار زد و چهره واقعی امریکا را برملا کرد. رئیس قوه قضائیه اضافه کرد: امریکایی‌ها تلاش می‌کردند خود را یک جامعه پیشرفته نشان دهند، اما ناکام ماندند و امروز برای ما و همه ملت‌ها روشن است که آن‌ها می‌خواهند با تاکتیک تهدید و تحریف بر جوامع و افکار و اندیشه‌های مردم دنیا تسلط یابند ولی تهدیدات آن‌ها تأثیری بر جامعه روشن و بصیر ما نخواهد داشت.

رئیسی با تأکید بر اینکه لبخند‌ها و شیرینی‌های امریکایی حلاوتی در کام مردم ما ایجاد نمی‌کند و باید مقابل نظام سلطه با قدرت ایستاد، ادامه داد: ارسال پالس‌های غلط برای امریکایی‌ها پیام ملت ایران نیست و پیام ملت ما به تبعیت از رهبر معظم انقلاب، مقاومت و ایستادگی فعال و تولید قدرت در حوزه امنیت و اقتصاد و نمایش اقتدار ایران در همه عرصه‌هاست. رئیس دستگاه قضا تصریح کرد: اگر کسی می‌خواهد پیام ملت اصلی ایران را بداند، این پیام در کلام مقام معظم رهبری نهفته است که بار‌ها فرمودند «باید با مجاهدت در راه هدف دشمن را مأیوس کرد». وی بر همین اساس متذکر شد که نباید برای امریکایی‌ها پیام ضعف فرستاد و ارسال پیام ضعف و پالس غلط، هیچ تناسبی با پیام ملت بزرگ ایران ندارد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار