کد خبر: 1027505
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۲
معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد از برنامه این نهاد برای حمایت از ۶۰۰ هزار فرزند محسنین در طرح «ایران مهربان» خبر داد.
سرویس جامعه جوان آنلاین: علیرضا عسگریان با اشاره به آغاز طرح ملی ایران مهربان برای حمایت از ایتام نیازمند، گفت: بر اساس این طرح قرار است تا انتهای سال یا در ماه‌های نخست سال آینده، به هدف بزرگی برسیم که بر اساس آن، در کشورمان، یتیم یا فرزند محسنین بدون حامی نداشته باشیم.

وی افزود: بر اساس این طرح تمام عزیزانی که پدر یا مادر ندارند و یا کسانی که پدر و مادر دارند، اما نمی‌توانند به خوبی از آنان حضانت کنند، دارای حامی مردمی می‌شوند.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد از ضرورت ایجاد ارتباطات گسترده در سطح کشور برای اجرای طرح ایران مهربان گفت و بیان کرد: دولت پای کار آمده است و در تمام استانداری‌ها دبیرخانه‌ای را در این رابطه تشکیل داده‌ایم که مسئولیت آن بر عهده استانداری است. برای اجرای این طرح با تمام دستگاه‌های دولتی و خصوصی همچنین رسانه‌ها در تعامل و ارتباط هستیم تا با دست مردم برای مردم اتفاقات خوشایندی بیفتد.

عسگریان درباره میزان پیشرفت این طرح توضیح داد: در حال حاضر حدود ۱۴۱ هزار یتیم در کشور داریم و ۱۸۱ هزار فرزند محسنین داریم که در این طرح تحت پوشش قرار دارند و البته این عدد قابل افزایش است و قرار است دو برابر همین میزان، فرزند محسنین را تحت پوشش داشته باشیم. اساساً برای طرح ایران مهربان حدود ۶۰۰ هزار فرزند محسنین را در نظر گرفته‌ایم.

وی اظهار کرد: وقتی این عزیزان دارای حامی شوند در سال آینده، ایران یکی از بزرگترین معضلات خود یعنی نبود سرپرست برای فرزندان ایتام و محسنین عبور می‌کند. این در حالی است که در میان این عزیزان استعداد‌های بسیار درخشانی وجود دارند و این استعداد‌ها اگر مورد حمایت قرار گیرند، شکوفا خواهند شد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار