کد خبر: 1027473
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۵
رییس اداره کمربند سبز شهرداری مشهد خبرداد؛
رییس اداره کمربند سبزشهرداری مشهد از جمع ‌آوری بیش از ۱۵ کیلوگرم بذر انواع گونه های بومی و دارویی از عرصه های پارک جنگلی کوهستان و چهل بوستان طبیعت ارتفاعات کمربند سبز مشهد، به منظور کاشت و ازدیاد در نواحی مختلف این عرصه و به ویژه در مسیرهای اصلی تردد کوهنوردان به منظور تکثیر و گسترش گونه های بومی و کم آب طلب و افزایش تنوع زیستی در این محدوده خبرداد.

مرتضی مرجانی با اعلام این خبر، اظهار کرد: یکی از موضوعات مورد توجه طی سال های اخیر در راستای توسعه فضای سبز و پوشش گیاهی ارتفاعات جنوبی شهر مشهد، استفاده از گونه های بومی و موجود در طبیعت بکر این منطقه بوده است.
وی افزود: در همین راستا با توجه به فرا رسیدن فصل پاییز و به بذر نشستن بسیاری از گونه ‌های گیاهی موجود در این محدوده، به همت کارشناسان اداره کمربند سبز شهرداری مشهد کار جمع آوری بذور گیاهان بومی منطقه آغاز شده است.
رییس اداره کمربند سبز شهرداری مشهد ادامه داد: تاکنون بیش از ۱۵ کیلوگرم بذر انواع گونه های بومی شامل برازمبل، نسترن وحشی، ویتکس، ختمی، داتوره، هندوانه ابوجهل، ارغوان و ... از سطح ارتفاعات جنوبی مشهد جمع آوری شده است.
مرجانی بیان کرد: کار جمع آوری بذر گیاهان بومی و مرتعی منطقه تا پایان فصل پاییز ادامه خواهد داشت و پیش‌ بینی می‌ شود در سال جاری بیش از ۵۰ کیلوگرم بذر گیاهان بومی از محدوده ارتفاعات جنوبی شهر مشهد جمع ‌آوری شود.
وی تاکید کرد: این بذرها در فصل مناسب کاشت، در دیگر نقاط ارتفاعات جنوبی مشهد کاشته می شود تا بتوانیم سطح و حجم قابل قبولی از گیاهان بومی و کم آب طلب در این منطقه ایجاد کنیم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار