کد خبر: 1027392
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۰
آنوریسم آئورت شکمی بیمار ۶۹ ساله به روش بسته در بیمارستان رضوی با موفقیت ترمیم شد.

بزرگ شدن بخش پایین‌تر آئورت به‌عنوان آنوریسم آئورت شکمی شناخته می‌شود که در میان ناحیه شکمی گسترش می‌یابد و در این زمان، بخش بالایی آئورت در قفسه سینه می‌تواند بزرگ شده و مشکلاتی را برای بیمار به بار بیاورد.
از آنجا که یک آنوریسم آئورت شکمی پاره شده بسیار خطرناک است و می‌تواند باعث خونریزی‌های تهدید‌کننده حیات شود، قبل از اینکه این اتفاق بیفتد، آنوریسم آئورت شکمی می‌تواند به بهترین نحو با یک جراحی اصلاح شود.
این عارضه عروقی با عنوان آنوریسم آئورت شکمی در پی ضعف دیواره عروق ایجاد شده و پیش‌تر با جراحی باز رفع می‌شد اما با پیشرفت‌های حاصل شده در علم پزشکی، به روش بسته و کم‌ترتهاجمی و با استنت‌گذاری از طریق یکی از شریان‌های آئورت شکمی با عنوان علمی EVAR قابل انجام است.
ترمیم آنوریسم آئورت شکمی به‌ویژه به روش بسته و کمترتهاجمی، روشی نوین و خاص است که در مورد این بیمار ۶۹ ساله توسط دکتر محمدهادی سعیدمدقق، فلوشیپ جراحی عروق و تروما در کت‌لب پیشرفته بیمارستان رضوی با موفقیت کامل انجام شد و پس از آنژیوگرافی کنترلی وضعیت بیمار رو به بهبودی تلقی می‌شود.
گفتنی است، در حاشیه این عمل ویژه مقرر شد تا با توجه به نیاز به خرد جمعی، برگزار شدن این نوع از اعمال جراحی بسته، ارتباط تصویری با کارشناسان دستگاه‌ها و تجهیزات مورد نظر از بستر اینترنت با تیم مهندسی ویژه‌ای در تهران برقرار و از این طریق از خطرات احتمالی ناشی از تجهیزات فوق پیشرفته جلوگیری شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار