کد خبر: 1027391
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۲
رییس جمهور:
حجت الاسلام روحانی، رییس جمهور با تاکید بر اینکه امروز وظیفه اصلی دولت حفظ سلامت مردم است، گفت: با توجه به افزایش ابتلا و مرگ و میر و فشار سنگین به بخش بهداشت و درمان، دولت ناچار است مطابق نظر کارشناسان، محدودیت های جدیدی مقرر کند و با تعطیلی فراگیر، مانع پیشروی این ویروس مخرب شود.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر هیات دولت، حجت الاسلام حسن روحانی،  رییس جمهور در این جلسه ضمن صدور دستورات لازم به دستگاه های اجرایی، اظهار داشت: امروز وظیفه اصلی دولت حفظ سلامت مردم و مهار ویروس کرونا است. به همین منظور و با توجه به گسترش بیماری، افزایش ابتلا و مرگ و میر و فشار سنگین به بخش بهداشت و درمان، دولت ناچار است مطابق نظر کارشناسان، سیاست ها و محدودیت های جدیدی مقرر کند و با تعطیلی فراگیر، مانع پیشروی این ویروس مخرب شود.

 روحانی در ادامه، دستور داد نحوه کمک مالی و معیشتی به اقشار آسیب پذیر بررسی و به دولت گزارش شود.

وی همچنین از مردم خواست برای تحقق اهداف طرح و تأمین سلامت خود، همکاری لازم را مبذول کنند.

لازم به ذکر است این طرح دارای ابعاد گسترده‌ای نظیر تست سریع، تست فراگیر، غربالگری و نظارت بر قرنطینه است و محدود به تعطیلی کشور نیست. لذا رییس جمهوری به وزرای بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و کشور دستور داد ابعاد وسیع این طرح بهداشتی – درمانی را برای مردم تشریح کنند.

روحانی در پایان خاطرنشان کرد: دولت همواره آماده پذیرش نظر کارشناسان است.

در ادامه جلسه، تعدادی از پیشنهادهای دستگاه های اجرایی مورد بررسی و تصویب هیات وزیران قرار گرفت.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار