کد خبر: 1027363
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۹ - ۰۴:۰۰
حاشیه‌ای بر بازی‌های شنبه شب لیگ ملت‌ها
سعيد احمديان
سرویس ورزشی جوان آنلاین:  در روز‌هایی که کرونا در اروپا نیز مانند بیشتر جهان می‌تازد، برگزاری رقابت‌های لیگ ملت‌های اروپا سبب شده اروپایی‌هایی که این روز‌ها خیلی‌های‌شان در قرنطینه هستند، پای تلویزیون تماشاگر مسابقاتی باشند که این روز‌ها به اوج حساسیت رسیده است.

انتقام فرانسه با طعم صعود

ورزشگاه دا لوز لیسبون شنبه شب میزبان مهم‌ترین بازی هفته پنجم لیگ ملت‌ها بود، مسابقه‌ای که یادآور فینال چهار سال گذشته یورو ۲۰۱۶ بود. با این حال در شرایطی دو تیم به هم رسیده بودند که فرانسه قهرمان جام جهانی ۲۰۱۸ بود و پرتغالی‌ها هم سال گذشته جام اولین دوره لیگ ملت‌ها را به خانه برده بودند. مصاف حساس شنبه شب با تک‌گل انگولو کانته، ستاره فرانسوی چلسی با برتری دیدیه دشان و شاگردانش تمام شد تا آن‌ها هم انتقام شکست دوره گذشته یورو را بگیرند و هم به مرحله نهایی لیگ ملت‌ها صعود کنند.

دیدیه دشان، سرمربی فرانسه خوشحال از این پیروزی در پایان بازی به ستایش از شاگردانش پرداخت: «دیدن اینکه بازیکنان ما تا این حد آماده هستند، واقعاً لذت‌بخش است. ما شایسته این پیروزی بودیم. هماهنگی تیم ما امروز فوق‌العاده بود، یک بازی باکیفیت را به نمایش گذاشتیم. به هدفمان رسیدیم، چون هدف ما این بود که به عنوان صدرنشین این گروه به کارمان پایان دهیم. در بازی آخر هر اتفاقی بیفتد ما صدرنشین گروه باقی خواهیم ماند. رسیدن به اهداف همیشه لذت‌بخش است. من به بازیکنانم واقعاً افتخار می‌کنم.»

در سوی دیگر در اردوی پرتغالی‌ها که به عنوان مدافع عنوان قهرمانی یک حذف زودهنگام را تجربه می‌کردند، همه چیز ناراحت‌کننده بود. فرناندو سانتوس، سرمربی پرتغال گفت که به‌رغم این شکست، آن‌ها سرشان را بالا می‌گیرند: «این اتفاق بدی بود، خیلی بد. قبول این شکست برای من بسیار سخت است، همین‌طور برای بازیکنان. شاید با این باخت خواب به چشم هیچکداممان نیاید. ما بازی‌های زیادی را برده‌ایم و من هم فکر می‌کنم که این باخت چهارمین باخت پرتغال از زمان شروع مربیگری من در این تیم بوده است. پس ما باید سرهایمان را بالا بگیریم. قطعاً با این روحیه از سر گرفتن تمرینات کار سختی خواهد بود، اما ما باید به کارمان ادامه دهیم.»

رونالدو که هفته گذشته مقابل آندورا با زدن یک گل و رساندن تعداد گل‌هایش به عدد ۱۰۲، تنها هفت گل با رکورد ۱۰۹ گله علی دایی، رکورددار گل‌های ملی دنیا فاصله دارد، شنبه شب در لیسبون در باز کردن دروازه هوگو لوریس ناکام بود تا طلسم ناکامی‌هایش مقابل فرانسه ادامه داشته باشد. این فوق‌ستاره تاکنون شش بار برابر فرانسه به میدان رفته، اما موفق به گلزنی نشده است. با این حال رونالدو در پستی در اینستاگرام واکنشی شبیه سرمربی تیم ملی پرتغال داشت: «همه بازی‌ها چیزی به ما یاد می‌دهند. متأسفانه به هدفمان خود نرسیدیم. ما باید سر خود را بلند کنیم و به هر آنچه با هم به دست آورده‌ایم، افتخار کنیم.»

این راموس پنالتی نزن

در دیگر بازی‌های حساس شنبه شب در گروه D، در حساس‌ترین بازی این گروه آلمان برابر اوکراین ۳ بر یک پیروز شد تا با ۹ امتیاز صدرنشین شود. اسپانیا هم با سوئیس به تساوی یک – یک رسید و با هشت امتیاز در رده دوم جدول ایستاد تا حساسیت مسابقه روز سه‌شنبه و پایانی این گروه بین اسپانیا و آلمان برای صعود یک تیم به مرحله نهایی لیگ ملت‌ها به اوج برسد.

یکی از اتفاقات قابل توجه بازی‌های این گروه در ورزشگاه یاکوپ پارک بازل و در نبرد سوئیس و اسپانیا ثبت شد، جایی که سرخیو راموس در جریان بازی دو پنالتی از دست داد تا ماتادور‌ها با یک امتیاز به اسپانیا برگردند، آن هم در شبی که شماره ۴ اسپانیا تعداد بازی‌های ملی‌اش را به عدد ۱۷۷ رساند و با عبور از جی‌جی بوفون، رکورد بیشترین بازی ملی برای کشور‌های اروپایی را از آن خود کرد. با وجود این لوئیس انریکه در پایان بازی از کاپیتان تیمش حمایت کرد: «رکورد پنالتی‌های راموس مشخص است. او از این نظر یکی از بهترین‌هاست. اینکه به خاطر از دست دادن یکی، دو پنالتی یا حتی سه پنالتی بخواهیم این‌ها را فراموش کنیم، منصفانه نیست. در این بازی اگر یک پنالتی دیگر هم به دست می‌آمد، راموس دوباره پشت توپ می‌ایستاد. اینکه بخواهیم به خاطر از دست دادن دو پنالتی او را از مسئولیت پنالتی‌زنی در تیم ملی برداریم مثل شوخی است. ما یک لیست از پنالتی‌زن‌ها داریم و سرخیو راموس در جایگاه اول این لیست قرار دارد.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار