کد خبر: 1027341
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۱
نماینده، ولی فقیه در خراسان شمالی با اشاره به بیش از ۴۰ سال ایستادگی ملت ایران در برابر استکبار، گفت: ملت ما شیعیانی هستند که با بروز مشکلات فراوان، مسیر خود را تغییر نداده‌اند.
حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی ظهر امروز در دیدار با مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی که در دفتر امام جمعه بجنورد برگزار شد، با اشاره به شاخص‌های شیعه واقعی، اظهار کرد: شیعه در سختی‌ها حضور پیدا می‌کند، اما مقاوم است و دینش را به دندان می‌گیرد و حفظ می‌کند؛ به گونه‌ای که با یک فشار اقتصادی، تهدید و تحریم مسیرش را عوض نمی‌کند.

امام‌جمعه بجنورد با اشاره به بیش از ۴۰ سال ایستادگی ملت ایران در برابر استکبار، گفت: با توجه به روایات اهل بیت می‌توان گفت که ملت ما شیعیانی هستند که با وجود بروز مشکلات فراوان باز هم پای اعتقاد خود ماندند و کنار نرفتند.

وی افزود: ملت ما در این فشارها، تحریم‌ها و تهدید‌ها و در کوران سختی‌ها، زینب گونه نگاه کرده و این مشکلات و مصیبت‌ها را زیبایی می‌بیند؛ از این رو این سختی‌ها، آن‌ها را استوارتر می‌کند.

حجت الاسلام یعقوبی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه جهاد چهار گونه است که هر چهار گونه آن باید در جامعه باشد گفت: چهار گونه جهاد شامل جهاد اکبر، اصغر، افضل و کبیر است.

نماینده، ولی فقیه در خراسان شمالی بیان داشت: جهاد اکبر جهاد نفس است که هر روز با آن درگیر هستیم؛ جهاد اصغر جهاد نظامی است که هشت سال آن را با موفقیت پشت سر گذاشتیم، جهاد افضل امربه‌معروف و نهی از منکر است و جهاد کبیر جهاد فرهنگی می‌باشد لذا حوزه جهاد گسترده بوده و همه می‌توانند در زمره مجاهدان فی سبیل الله قرار گیرند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار