کد خبر: 1027314
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۵
نایب رئیس مجلس با اشاره به جلسه هیات رئیسه درباره نحوه برگزاری جلسات کمیسیون ها در شرایط کرونا گفت: برگزاری نشست کمیسیون ها با حضور وزرا یا معاونین ایشان تنها در اماکن خاص امکانپذیر است که به استحضار روسای کمیسیون ها رسانده‌ایم.
سرویس سیاسی جوان آنلاین: غلامرضا نوری قزلجه نماینده بستان آباد در مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز (یکشنبه) پارلمان طی در تذکری با استناد به ماده 6 قانون آیین نامه داخلی مجلس گفت: امنیت و حفظ انتظام محوطه مجلس برعهده رئیس مجلس و در غیاب او برعهده نواب رئیس است، هیچ مقام و قوایی بدون اجازه رئیس حق مداخله در محوطه و امور مجلس را ندارد، بنابراین دستگاه های دیگر از جمله وزارت بهداشت نمی تواند برای ما مقرراتی را وضع کند.

وی افزود: مجلس به عنوان دستگاه حاکمیتی همه را به رعایت پروتکل های بهداشتی در شرایط بحرانی کرونا دعوت می کند، اما ما در صحن و کمیسیون ها شاهد تراکم جمعیت هستیم، بنابراین هیات رئیسه می تواند در چارچوب اصل 85 قانون اساسی موضوع حضور یک دوم نمایندگان را به صورت قرعه کشی در جلسات صحن پیگیری کند یا با توجه به وجود زیرساخت های برگزاری جلسات به صورت مجازی نشست های صحن را به صورت مجازی برگزار کند.

علی نیکزاد نایب رئیس مجلس که ریاست جلسه علنی را برعهده داشت، در پاسخ به تذکر این نماینده گفت: هیات رئیسه مجلس روز گذشته در همین خصوص جلسه ای را برگزار کرد، لذا جلسات کمیسیون هایی که با حضور وزرا  یا معاونان ایشان تشکیل می شود، باید در کمیسیون تلفیق بودجه یا اصل 90 و یا در سالن مشروطه برگزار شود.

وی افزود: این موضوع را به استحضار روسای کمیسیون ها و نمایندگان رساندیم و با نهایت دقت و توان سعی می کنیم دستورالعمل های بهداشتی را رعایت کنیم.

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار