کد خبر: 1027311
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۸
۳۸ نفر از نمایندگان در تذکری به رئیس جمهور خواستار انجام اقدامات جدی برای کاهش قیمت ارز، سکه، و تقویت ارزش پول ملی شدند.
سرویس سیاسی جوان آنلاین: تذکرات کتبی نمایندگان به مسؤولان اجرایی کشور در جلسه علنی امروز (یکشنبه 25 آبان ماه 99) مجلس توسط روح الله متفکر آزاد عضو هیأت رئیسه مجلس قرائت شد  که این تذکرات به شرح زیر است:

هاجر چنارانی نماینده مردم نیشابور به رئیس جمهور لزوم اقدام  جهت تنظیم بازار خودرو را متذکر شد و نیز خواستار پاسخگویی در خصوص تورم امروز جامعه شد و نیز لزوم پاسخگویی در خصوص نابسامانی بازار مسکن در کشور و لزوم رسیدگی به افزایش قیمت اقلام خوراکی در 6 ماه نخست سال جاری را متذکر شد و نیز در تذکری به وزیر جهاد کشاورزی لزوم افزایش اعتبار واگذاری واکسن و تجهیزات فنی برای پیشگیری از بیماری‌های مشترک و واگیر دام و طیور را متذکر شد.

جلال محمودزاده نماینده مردم مهاباد در تذکری به رئیس جمهور خواستار جلوگیری از تیراندازی به کولبران در مناطق غربی کشور شد.

ابراهیم رضایی نماینده مردم دشتستان به وزیر امور اقتصادی و دارایی لزوم پرهیز دولت از نگاه دستوری به بازار سرمایه و تمرکز بر نقش نظارتی در بازار و برخورد با عوامل فساد را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ متذکر شد.

فرهاد بشیری نماینده مردم پاکدشت در تذکری به وزیر نفت خواستار تسریع در تامین گاز مایع مورد نیاز برای شهروندان فاقد گاز شهری شد. وی در تذکر دیگری به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خواستار تسریع در پرداخت بیمه بیکاری کارگران بیکارشده بر اثر کرونا و بیمه تمامی کارگران ساختمانی و انجام اقدامات اساسی برای امور درمانی کارگران شد.

محمدرضا پورابراهیمی نماینده مردم کرمان در تذکری به وزیر اطلاعات خواستار پیگیری جدی در خصوص شناسایی برخورد با عوامل تولید و نشر اکاذیب، افترا و تهمت به مسئولان کشور در زمان رای اعتماد به وزیر فعلی صمت در فضای مجازی شد.

حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده مردم شاهین شهر به اتفاق 45 نفر دیگر از نمایندگان در تذکری به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خواستار احتساب خدمت سربازی در سوابق بیمه‌ای بیمه‌پردازان بیمه عشایری و روستایی کشور بر اساس ماده 95 قانون تامین اجتماعی شدند.

حبیب الله دهمرده نماینده مردم زابل در تذکری به رئیس جمهور عنوان کرد که چرا در رابطه با گرانی بازار به خصوص کالاهای اساسی اقدام جدی صورت نمی‌گیرد.

صدیف بدری نماینده مردم اردبیل در تذکری به وزیر کشاورزی عنوان کرد که چرا در آستانه فصل کاشت گندم در کشور، دولت هنوز قیمت خرید تضمینی گندم را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ مصوب و ابلاغ نمی‌کند.

فرهاد بشیری نماینده مردم پاکدشت به اتفاق 32 نفر دیگر از نمایندگان به وزیر امور خارجه لزوم انجام اقدامات اساسی و حقوقی در مجامع بین المللی برای برخورد با اقدامات خصمانه دولت آمریکا علیه اقتصاد کشور را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ متذکر شدند.

فرهاد بشیری نماینده مردم پاکدشت به اتفاق 37 نفر دیگر از نمایندگان در تذکری به رئیس جمهور خواستار انجام اقدامات جدی برای کاهش قیمت ارز، سکه، و تقویت ارزش پول ملی شدند.

مصطفی نخئی،  محمد حسین فرهنگی، کمال حسین پور، حسین میرزایی، علی خضریان، احمد نادری،‌ سید علی یزدی‌خواه، علی اصغر عنابستانی، بهروز محبی نجم‌آبادی، احسان ارکانی، و منصور شکرالهی به وزیر نیرو لزوم توجه و به کارگیری افراد شایسته بومی در گزینش نیروهای مورد نیاز را به ویژه در مناطق محروم را متذکر شدند. 

نصرالله پژمانفر نماینده مردم مشهد به اتفاق 25 نفر دیگر از نمایندگان در تذکری به وزیر جهاد کشاورزی عنوان کردند که در حالی که امکان تولید بیش از 80 درصد نهاده‌های دامی موردنیاز در داخل کشور وجود دارد و منجر به خودکفایی شود، با ارز 4200 تومانی به کشور وارد شده و حالا با چند برابر قیمت هم در بازار سیاه نایاب شده و ظرفیت تولید مرغ را به نصف کاهش داده است.

حبیب الله دهمرده نماینده مردم زابل در تذکری به وزرای جهاد کشاورزی عنوان کرد که چرا درباره گرانی کود شیمیایی اقدام جدی صورت نمی‌گیرد و در تذکری به وزیر صمت هم عنوان کرد که چرا در رابطه با گرانی کمرشکن بازار اقدام جدی را شاهد نیستیم. 

حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده مردم شاهین شهر به اتفاق 24 نفر از دیگر نمایندگان به رئیس جمهور لزوم شفافیت در قیمت‌گذاری اجناس و کالاهای اساسی و جلوگیری از افزایش متعدد قیمت‌ها مگر با تصویب شورای عالی اقتصاد را متذکر شدند. 

حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده شاهین شهر به اتفاق 19 نفر از دیگر نمایندگان به وزیر دفاع لزوم اجرای کامل ماده 49 قانون خدمت وظیفه عمومی در خصوص پرداخت حقوق سربازان وظیفه را متذکر شدند. 

حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده مردم شاهین شهر به همراه 20 نفر دیگر از نمایندگان به وزیر علوم، ضرورت نظارت بیشتر بر مدیریت و آموزش دانشگاه‌های جامع علمی ـ کاربردی کشور را متذکر شدند.

حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده مردم شاهین شهر به اتفاق 20 نفر دیگر از نمایندگان به وزیر امور خارجه ضرورت جلوگیری از مداخله سفارت هلند در امور آموزشی، اقتصادی و اقدامات ضد امنیتی علیه ایران را متذکر شدند. 

حبیب الله دهمرده نماینده مردم زابل در تذکری به وزیر بهداشت خواستار اقدام لازم در رابطه با کمبود شدید داروهای بیماران تالاسمی شد.

حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده مردم شاهین شهر به اتفاق 34 نفر دیگر از نمایندگان در تذکری به وزیر آموزش و پرورش خواستار رسیدگی به وضعیت حقوقی و معیشتی خدمتگزاران و سرایداران مدارس شدند. 

عباس مقتدایی نماینده مردم اصفهان به وزرای آموزش و پرورش، ارتباطات و تعاون، کار و رفاه اجتماعی ضرورت توجه ویژه و تدبیر و اقدام در خصوص دانش‌آموزان نیازمند و فاقد تلفن هوشمند و به وزیر بهداشت ضرورت توجه به وضعیت مالی روستائیان و رعایت حال آنها در پرداخت  حق بیمه سلامت را متذکر شد.

حسینعلی  حاجی دلیگانی نماینده مردم شاهین شهر به اتفاق 20 نفر دیگر از نمایندگان به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ضرورت نظارت بر محتوای فرهنگی و آموزشی اینستاگرام و جلوگیری از اشاعه بی‌بندوباری و آموزش مصرف مواد مخدر از طریق فضای مجازی را متذکر شدند. 

جواد نیک‌بین نماینده مردم کاشمر به اتفاق 29 نفر دیگر از نمایندگان در تذکری به رئیس جمهور خواستار عمل کردن دولت به تعهدات و مصوبات در قبال خدمات حمل و نقل شهری جهت جلوگیری از برداشت از صندوق توسعه ملی شدند.

جواد نیک بین نماینده مردم کاشمر در تذکری به وزیر بهداشت عنوان کرد که چرا وزارت بهداشت در جهت کاهش سقط جنین‌های قانونی و غیرقانونی و نظارت بر مراکز، کلینیک‌ها، پزشکان و ماماهایی که به طور غیرقانونی اقدام به این جنایت جمعیتی می‌کنند، اقدام قاطع و بازدارنده را ندارد.

جلال محمودزاده نماینده مردم مهاباد به رئیس جمهور لزوم توجه به هزینه‌های درمانی بیماران کرونایی در بیمارستان‌های دولتی و تحت پوشش بیمه قرار گرفتن آمپول رندیسیور مخصوص درمان کرونا را متذکر شد.

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار