کد خبر: 1027278
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۸
سرپرست سازمان کشاورزی و موقوفات جنوب خراسان خبر داد
سرپرست سازمان کشاورزی و موقوفات جنوب خراسان با اشاره به اینکه 8 هکتار از مزرعه غدیر نهبندان به کشت خرما اختصاص یافته است، گفت: پیش بینی می‌شود امسال 8 تن خرما از این مزرعه برداشت شود.

حامد حسن زاده گرده افشانی به موقع نخیلات را عامل تولید خرمای مرغوب معرفی کرد و گفت: استفاده از گرده سالم، نقش بسیار موثری در افزایش تولید محصول در باغات سازمان کشاورزی و موقوفات جنوب خراسان داشته است.
وی ادامه داد: استفاده از کودهای حیوانی با ترکیب کودهای شیمیایی نیز یکی دیگر از اقدامات موثر برای افزایش عملکرد و کاهش سال آوری محصول بوده است.
سرپرست سازمان کشاورزی و موقوفات جنوب خراسان با اشاره به 8 هکتار سطح زیر کشت نخیلات مزرعه غدیر نهبندان خاطرنشان کرد: از این سطح 3 هکتار به رقم کبکاب و 5 هکتار به رقم زاهدی اختصاص داده شده است.
وی ادامه داد: پیش بینی می شود از این سطح حدود 4 تن خرما رقم کبکاب و حدود 4 تن رقم زاهدی برداشت شود که البته ناگفته نماند سال 1399 دوره استراحت درختان است.
حسن زاده، استفاده از میانکاری نخیلات با کشت گندم را اقدامی در راستای افزایش راندمان تولید این محصول عنوان کرد و افزود: برگرداندن بقایای گیاهی به خاک اطراف درختان، باعث افزایش میزان حاصلخیزی و حفظ رطوبت خاک و در نتیجه بهبود عملکرد تولید می شود.
وی ادامه داد: برداشت محصول خرما رقم کبکاب از یک ماه پیش آغاز شده و رقم زاهدی نیز پس از آن برداشت خواهد شد.
سرپرست سازمان کشاورزی و موقوفات جنوب خراسان درباره گستره عرضه و فروش این محصول گفت: کیفیت بالای این محصول و در نتیجه تقاضا باعث شده تا خرمای برداشت شده در مرکز استان خراسان جنوبی و شهرستان نهبندان و شهرستان گناباد به فروش برسد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار