کد خبر: 1027256
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۳
رئیس اداره میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی تربت‌حیدریه؛
رئیس اداره میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی تربت‌حیدریه از مشارکت 8 میلیارد ریالی بخش خصوصی برای تغییر کاربری و مرمت 3 کاروانسرای تاریخی این شهرستان خبر داد.
علی محمدی بابیان این مطلب افزود:مرمت و تغییر کاربری ۳ کاروانسرای علیا، لاری و طبسی با مشارکت بخش خصوصی در حال انجام است و تاکنون بیش از ۸ میلیارد ریال با مشارکت مالکان و متولیان بخش خصوصی هزینه شده است.
وی ادامه داد: کاروانسراهای تاريخی  این شهرستان تغییر کاربری داده و تبديل اقامتگاه‌های زنجیره‌ای گردشگری با برند کاروانسرا می‌شود.
محمدی گفت: با توجه به موقعیت استراتژیک شهرستان تربت‌حیدریه و قرار گرفتن  در دروازه ورودی به مشهد مقدس از سمت جنوب،  از قدیم کاروانسراهای متعددی در مسیر کاروانیان ساخته‌شده که وجود ۱۳ کاروانسرا و رباط نشان‌دهنده این امر است و وجود این تعدد کاروانسرا می‌تواند از راهکارهای مناسب برای جذب گردشگر باشد.
وی تصریح کرد: احیا و تعریف کاربری متناسب با نیاز روز برای این  کاروانسراهای تاریخی و تبدیل آن‌ها به اقامتگاه‌ها و مجموعه‌های گردشگری با برند کاروانسرا علاوه بر تبلیغ و ترویج معماری و سنت‌های اصیل و فرهنگ ایرانی اسلامی،  باعث درآمدزایی و اشتغال‌زایی می‌شود.
رئیس اداره میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی تربت‌حیدریه یادآور شد: رباط  تاریخی کامه نیز از طریق ماده ۲۷ قانون الحاقی برخی از مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت در حال واگذاری به بخش خصوصی است و کاروانسراهای میاندشت، شور حصار، کسکک و تروسک نیز در حال پیگیری برای مرمت و ساماندهی با مشارکت  دهیاران و شوراها و بخش خصوصی است.
شهرستان تربت‌حیدریه در فاصله حدود 140 کیلومتری از مشهد مرکز استان خراسان رضوی قرار دارد و دارای 350 جاذبه گردشگری است و 52 اثر تاریخی در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.
 
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار