کد خبر: 1027222
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۹
تمرینات تیم ملی بسکتبال سرانجام آغاز شد
تمرینات تیم ملی بسکتبال ایران پس از چند ماه تعطیلی دوباره آغاز شد. ملی‌پوشان فراخوانده شده به اردو دیروز زیر نظر کادرفنی تمرینات‌شان را جهت اعزام به قطر و انجام دو بازی از پنجره دوم کاپ آسیا از سر گرفتند. اگرچه تست کرونای برخی نفرات دعوت شده مثبت بود، اما صمد نیکخواه‌بهرامی و مظفری به دلیل ابتلا به کرونا از حضور در تمرینات منع شده‌اند.
شیوا نوروزی
سرویس ورزش جوان آنلاین: پنجره دوم رقابت‌های انتخابی کاپ آسیا به دلیل شیوع کرونا به صورت متمرکز برگزار خواهد شد. قطر از سوی فیبا به عنوان میزبان انتخاب شده و حالا تیم‌های حاضر در این رقابت‌ها با حریفان‌شان در قطر بازی خواهند کرد. ایران نیز دو بازی با تیم‌های عربستان و سوریه در پیش دارد که هشتم و دهم آذرماه برگزار خواهد شد. سال گذشته تیم ملی کشورمان در پنجره اول دو پیروزی مقابل قطر و سوریه کسب کرد.

مهران شاهین‌طبع برای اردوی جدید ۲۰ بازیکن را دعوت کرده که از این تعداد ۱۵ نفر (روزبه ارغوان، محمد ترابی، محمد جمشیدی، محمد حسن‌زاده، حامد حسین‌زاده، سعید داورپناه، آرمان زنگنه، عماد سلمانی، مسعود سلیمانی، امیر صدیقی، سجاد مشایخی، میثم میرزایی، علیار نجفی و سینا واحدی) روز گذشته در تمرین حضور داشتند. کاپیتان نیکخواه و مظفری هم همچنان درگیر کرونا هستند. حامد حدادی و بهنام یخچالی در چین و آلمان بازی می‌کنند و به همراه آرون گرامی‌پور در روز‌های آینده به اردو اضافه خواهند شد. البته احتمال غیبت حدادی در پنجره دوم انتخابی نیز وجود دارد و به نظر می‌رسد شاهین‌طبع در دو بازی پیش‌رو نمی‌تواند روی این بازیکن حساب کند.

شاگردان مهران شاهین‌طبع در شرایطی خود را برای کاپ آسیا آماده می‌کنند که پس از شیوع کووید ۱۹ همه رقابت‌های بسکتبالی چه داخلی و چه خارجی تعطیل شده بود و این تعطیلی برای کشورمان بیش از هشت ماه طول کشید. شروع لیگ برتر در روز‌های اوج این بیماری اگرچه با ابتلای چند بازیکن به کرونا و لغو چند بازی همراه شد، اما به میدان رفتن ملی‌پوشان که اغلب در داخل کشور شاغل هستند اتفاق مثبتی بود. با وجود این دوری از مسابقات بازیکنان را از شرایط مسابقه دور کرده و رسیدن به آمادگی مطلوب نیازمند زمان و استمرار تمرینات است. در این بین یک نکته را هم باید مدنظر قرار داد و آن هم جدال با عربستان است. اگرچه بنا به شرایط حال حاضر دنیا میزبانی به قطر رسیده، اما بدون شک رویارویی با سعودی‌ها حواشی خاص خود را دارد، حواشی که هیچ ربطی به ورزش ندارند و عربستانی‌ها استاد آن هستند.

مسعود قاسمی شرایط برگزاری اردوی تیم ملی را تشریح کرد. مدیر سازمان تیم‌های ملی در گفتگو با میزان با اشاره به ابتلای دو ملی‌پوش به کرونا و غیبت لژیونر‌ها گفت: «برخی از بازیکنان در خارج از کشور هستند. برای مثال حامد حدادی به این اردو نمی‌رسد، اما به احتمال زیاد آرون گرامی‌پور و بهنام یخچالی را خواهیم داشت. چند بازیکن مشکوک به کرونا هم در قرنطینه خانگی هستند. چند بازیکن دیگر هم به دلیل داشتن برخی علائم، مشکوک به بیماری کرونا بودند که فعلاً در اردو حاضر نیستند و خودشان را قرنطینه کرده‌اند و کادرفنی هم در جریان این مسائل است. این نفرات هم تا چند روز آینده به اردو اضافه می‌شوند. محمد حسن‌زاده در سلامت کامل است و مشکلی ندارد و تست کرونا داده است.» قاسمی در ادامه به سختگیری‌های کشور قطر اشاره کرد: «با توجه به اینکه پرواز تیم ملی به کشور قطر خواهد بود، هواپیمایی قطر تنها چند آزمایشگاه را برای گرفتن تست کرونا مشخص کرده است و با توجه به سختگیری‌هایی که در این خصوص می‌شود، با اینکه جمعه روز تعطیل بود، اما تمام اعضای تیم ملی تست کرونا دادند و تا پایان همان روز پاسخ تست‌ها را باید به این شرکت هواپیمایی ارسال می‌کردیم که این کار انجام شد.» مدیر سازمان تیم‌های ملی در خصوص اعزام تیم ملی به قطر گفت: «در حال حاضر با توجه به بحث کرونا و بازیکنان خارجی، اردوی تیم ملی با ۱۵ نفر شروع شد و امیدواریم هرچه زودتر با رفع مشکلات تعداد نفرات تا چند روز آینده کامل شود. با برنامه‌ریزی‌های انجام شده، تیم ملی چهارم آذر در قطر حاضر می‌شود و روز‌های هشتم و دهم آذر به مصاف عربستان و سوریه می‌رود. همچنین قرار است پیش از دیدار با عربستان و سوریه، پنجم آذ‌رماه یک بازی تدارکاتی با تیم الریان قطر برگزار کنیم.»

آرون گرامی‌پور هم که در پنجره اول این فرصت را نداشت که در خانه به میدان برود، حالا برای حضور در پنجره دوم جزو ۲۰ بازیکنی است که به اردو دعوت شده است. وی در این خصوص اظهار داشت: «در این پنجره مسابقات خوبی برگزار می‌شود و شما نمی‌خواهید آن را از دست بدهید.  ما به عنوان یک تیم، اعتماد به نفس داریم و مشتاقانه منتظر پنجره بعدی هستیم تا یک‌بار دیگر در رقابت‌های بین‌المللی بازی کنیم. در هر مسابقه که به عنوان یک تیم وارد می‌شویم، مطمئناً آن را جدی می‌گیریم و همیشه روی وظیفه خود متمرکز هستیم. ما به حریفانمان احترام می‌گذاریم و با تمام وجود در روز مسابقه تلاش می‌کنیم.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار