کد خبر: 1027191
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۰
نماینده ولی‌فقیه در سپاه ضمن اشاره به برخی نامهربانی‌های دولت:
سرویس سیاست جوان آنلاین: نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ضمن گفت‌وگویی تفصیلی با خبرگزاری قوه‌قضائیه، در مورد برخی سؤالات پیرامون عملکرد سپاه در برخی حوزه‌ها توضیحاتی ارائه کرده است. او می‌گوید سپاه نه در حوزه اقتصادی، بلکه در حوزه سازندگی و محرومیت‌زدایی وارد شده است و این به معنای کار اقتصادی نیست. حجت‌الاسلام‌والمسلمین عبدالله حاجی‌صادقی تأکید کرد که سپاه به همه دولت‌ها کمک کرده، اما کمک سپاه به دولت کنونی بیشتر از دولت‌های قبلی بوده، گرچه نامهربانی‌هایی وجود داشته است. وی همچنین بر آمادگی سپاه درباره حفاظت از همه مرزها، به ویژه مرز‌های شمالغرب کشور تأکید کرد. حاجی صادقی همچنین از تلاش‌های سپاه در مبارزه با کرونا هم گفت که سپاه کار‌هایی را انجام داده و می‌دهد که دیگران از ورود به آن واهمه دارند.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه در گفتگو با خبرگزاری میزان در مورد اهمیت قوی شدن اظهار داشت: اگر امروز انقلاب اسلامی با همه وضعیت‌های جریان‌سازی دنیا، محکم در مقابل استکبار ایستاده است، از آن جهت است که قدرت دارد. مقام‌معظم رهبری بر «قوی باشیم» در تمام عرصه‌های علمی، نظامی، سیاسی و دیگر عرصه‌ها تأکید دارند، امروز ضعف دشمن را با قوی شدن در مسائل نظامی می‌بینیم؛ تا گوشه‌ای از اقتدار ما را می‌بینند فریاد می‌زنند ما قصدی نداریم و کاری نمی‌خواهیم انجام دهیم؛ چرا می‌گوییم دشمن جرئت حمله نظامی ندارد، چون حجم قوت ما را می‌داند. ما در اقتصاد هم باید همین کار را می‌کردیم، چرا امروز امریکا راحت نمی‌تواند با چین طور دیگری رفتار کند، چون چین قدرت اقتصادی شده است. ما قدرت را شرط امنیت می‌دانیم.

ورود سپاه به عرصه سازندگی به معنای کار اقتصادی نیست

حاجی صادقی در این گفتگو پیرامون ورود سپاه به حوزه اقتصادی گفت: با توجه به فلسفه وجودی سپاه و تکلیف دفاع از انقلاب و حفظ و نگهداری از انقلاب و دستاورد‌های آن، هر کجا انقلاب تهدید شود، ما حضور داریم و از نظام جمهوری اسلامی دفاع می‌کنیم. هدف سپاه از ورود به صحنه اقتصاد کاسبی نیست، کار اقتصادی نمی‌خواهیم بکنیم، این تعبیر و معنای غلطی است، سپاه در عرصه سازندگی، محرومیت‌زدایی و کمک به توسعه زیرساخت‌های کشور ورود کرده است و این به معنای کار اقتصادی متعارف نیست. می‌خواهیم با استکبار در میدان جنگ اقتصادی که علیه ما به راه انداخته است، بجنگیم و در مسائل فرهنگی هم با استکبار نبرد می‌کنیم، زیرا کار سپاه، جنگیدن با استکبار در عرصه نرم، نیمهَ سخت و سخت است.

سپاه دنبال نام نیست

نماینده ولی‌فقیه در سپاه در پاسخ به این سؤال که سپاه وارد عرصه سازندگی می‌شود و در نهایت موفقیت‌ها به نام دیگران تمام می‌شود، گفت: سپاه برای قوی شدن کشور و نظام دنبال این نیست که به نام چه کسی تمام شود، می‌خواهد کشور قوی شود، چیزی که از قدرت سپاه می‌گوییم، یک دهم اقتدار سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هم نیست، بنا نداریم به‌خاطر خوش آمدن دیگران همه قدرت‌مان را افشا کنیم.

وی ادامه داد: آماده‌ایم هر کجایی که لازم بدانیم، برای قوی شدن نظام جمهوری اسلامی ورود پیدا کنیم. به همه دولت‌ها با گرایشات مختلف سیاسی اعلام کردیم که آماده کمک هستیم. به دولت فعلی نسبت به دولت‌های قبل کمک بیشتری کردیم، با اینکه در برخی موارد نا‌مهربانی‌ها دیده شد، اما به این دولت بیشتر کمک شده است، عرصه دیگر خدمت به مردم است و سپاه خدمت به مردم را به‌عنوان یکی از مؤلفه‌های قوی کردن انقلاب می‌داند. مقام‌معظم رهبری در سخنرانی راهبردی ۱۴خرداد با این مضمون فرمودند: «امروز بزرگ‌ترین مبارزه با استکبار خدمت به مردم است»؛ این سؤال پیش آمد که این دو مقوله چه نسبتی با هم دارد؟ اما سپاه این پیام را گرفت و گفت آن چیزی که استکبار را می‌شکند و انقلاب را نگه می‌دارد، کمک به این مردم است، با خدمت به مردم انگیزه آن‌ها برای مبارزه با دشمن با یک روحیه جهادی بیشتر است.

برخی همسایگان ما قدرشناس نیستند

نماینده ولی‌فقیه در سپاه در مورد قدرت منطقه‌ای ایران هم گفت: امروز هیچ کشوری در منطقه به اندازه ایران قوی نیست، پهپاد دشمن را می‌زنیم، ولی جرئت نمی‌کنند پهپاد ما را بالای سرخودشان بزنند، عین‌الاسد را می‌زنیم، ولی می‌آیند تحت عناوینی پیغام‌هایی را می‌فرستند که بگذارید پایان کار باشد و تمام شود، رژیم جعلی صهیونیستی نگران است و به رژیم امریکا می‌گوید، اگر روزی یک گلوله به ایران شلیک شود، ایران انتقام تو را از ما می‌گیرد و ما را اینجا نابود می‌کند. همه این موارد نشان‌دهنده امنیت و اقتدار ماست.‌ای کاش همسایگان ما قدر‌شناس این اقتدار بودند. دیدند که تمام سیاستمداران آمدند تا حکومت سوریه را بشکنند، ولی با لطف الهی و حمایت ایران بشار اسد ماند و غلبه کرد. کشور‌های دیگر هم قدرشناس باشند و بفهمند شایعه استکبار که انقلاب اسلامی می‌خواهد آن‌ها را از بین ببرد، دروغ است، باید بفهمند این امریکاست که می‌خواهد آن‌ها را از بین ببرد. محمد مُرسی، رئیس‌جمهور وقت مصر یک اشتباه بزرگ مرتکب شد، بعد از شکل‌گیری انقلاب بزرگ مصر، گفت من اشتباه ایران را نمی‌کنم، ایران با امریکا درگیر شد، من درگیر نمی‌شوم و رفاقت می‌کنم، امریکا نابودش کرد و ۷۰۰ نفر از برجستگان مصر را از بین برد.

باکی از کمک به جبهه مقاومت نداریم

حاجی‌صادقی درباره پایان تحریم تسلیحاتی ایران و امکان فروش سلاح هم گفت: هر کجا بتوانیم، به مظلوم کمک می‌کنیم؛ باکی نداریم، بگوییم به مردم فلسطین، حزب‌الله و حماس که با رژیم اشغالگر قدس مبارزه می‌کنند، کمک می‌کنیم و حتی به یمن هم بتوانیم کمک می‌کنیم. رژیم امریکا نگران است که قدرت نظامی ایران جای خود را در منطقه در آینده باز کند و بازار فروش سلاح امریکا در منطقه به همراه سلطه‌اش تعطیل شود. تحریم‌ها ما را خیلی نگران نکرد و به هم نریخت، ما برای خودمان اصول داریم و حرکت‌مان را بر این اساس ادامه می‌دهیم.

سپاه در حوزه کرونا کار‌هایی را انجام می‌دهد که دیگران تمایلی ندارند

نماینده ولی‌فقیه در سپاه درباره عملکرد سپاه در مبارزه با کرونا گفت: سپاه در بحث خدمات‌رسانی به بیماران کرونایی با بسیج تمام امکانات و ظرفیت خود، کار‌هایی را انجام می‌دهد که کسی تمایلی به انجام آن ندارد. دوستان طلبه ما در بخش‌های خدماتی بیمارستان‌ها و دفن متوفی در آرامستان‌ها فعالیت دارند، توجه به خانواده‌های متوفی در بحث کرونا با برخورداری از وضع نگران‌کننده به لحاظ روحی از دیگر اقدامات ما در این رابطه تا انجام امور کلان است.

وی ادامه داد: بسیج روزانه تمام ماسک کشور را تأمین می‌کند و با قبول این وظیفه در موج جدید بیماری کرونا، با حرکت گسترده انقلابی، جهادی در راستای خدمت به مردم و کمک به مسئولان، در امر شناسایی بیماران مبتلا به کرونا هم ورود پیداکرده است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار