کد خبر: 1027082
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۲
در ۷ ماهه نخست سال جاری انجام شد
مدیر عامل مؤسسه درمانی آستان قدس رضوی از خدمات‌رسانی به حدود ۲ هزار بیمار کلیوی در واحد همودیالیز دارالشفای امام رضا (ع) در هفت ماهه نخست سال جاری خبر داد.

دکتر ناصر سرگلزایی به مناسبت هفته حمایت از بیماران کلیوی بیان کرد: در حال حاضر واحد همودیالیز دارالشفای امام رضا(ع) با برخورداری از شش تخت با تجهیزات همودیالیز، روزانه آمادگی ارائه خدمات به 18 بیمار زائر و مجاور را در سه شیفت کاری خود زیر نظر پزشک فوق تخصص نفرولوژی دارد.
وی با تأکید بر اینکه تجهیزات و مواد مصرفی این واحد از جمله صافی‌های همودیالیز از باکیفیت‌ترین مواد و وسایل موجود در سطح کشور تهیه می‌شود، ادامه داد: در حال حاضر با توجه به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی دوران شیوع بیماری کرونا، خدمات‌رسانی به بیماران همودیالیز(دیالیزخونی) زائر و مجاور در شیفت‌های مجزا از یکدیگر انجام می‌شود.
مدیر عامل مؤسسه درمانی آستان قدس رضوی گفت: تمامی بیماران از ارائه خدمات آموزشی بهداشتی و تغذیه‌ای همچون پمفلت آموزشی و غذای گرم میهمانسرای حضرت در روز مراجعه بهره‌مند می‌شوند؛ همچنین به بیماران ثابت کمک هزینه ایاب و ذهاب اختصاص می‌گیرد.
سرگلزایی افزود: مراجعان تحت پوشش بیمه بیماران خاص کشور نیز به ‌صورت رایگان و بیماران غیرایرانی طبق تعرفه گردشگری سلامت از خدمات این واحد می‌توانند استفاده کنند.
وی ابراز کرد: هر بیمار همودیالیزی به‌ صورت ثابت و منظم باید سه روز در هفته(روزهای فرد یا زوج) به مراکز درمانی مراجعه کند که هر جلسه به‌ طور متوسط چهار ساعت زمان می‌برد.
مدیر عامل مؤسسه درمانی آستان قدس رضوی گفت: زائران دیالیزی به منظور استفاده از خدمات این واحد باید یک روز قبل یا صبح همان روز مراجعه، نسبت به اعلام نیاز خود اقدام کنند تا ظرفیت پذیرش تکمیل نشده باشد.
وی با اشاره به خدمت 7 نیروی پرستار و کمک پرستار در واحد همودیالیز دارالشفای امام رضا(ع) ادامه داد: این واحد در بهمن ماه 1395 افتتاح شد تا به عنوان نزدیک‌ترین مرکز درمانی برای بیماران کلیوی به حرم مطهر رضوی، دغدغه‌ زائران دیالیزی دور و نزدیک را در زمان تشرف به مشهد برطرف کند.
سرگلزایی با بیان اینکه واحد همودیالیز دارالشفای امام رضا(ع) همه روزه(بجز روزهای جمعه) از ساعت 7 تا 19 آماده ارائه خدمات به زائران و مجاوران است اضافه کرد: بیماران گرامی می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن این مؤسسه 18- 32244310(051)، داخلی 189 واحد همودیالیز تماس حاصل فرمایند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار