کد خبر: 1027074
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۸
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تبریز گفت: شهروندان، پسماندهای عفونی و کرونایی خود را به صورت مجزا، تحویل خودروهای ویژه حمل پسماندهای کرونایی دهند.

علیرضا اصغری،در گفت و گو با خبرنگاران با بیان اینکه شهروندان باید در این شرایط بحرانی به فکر حفظ سلامت همدیگر و پاکبانان خدوم و زحمتکش باشند، افزود: این نوع پسماندها در شرایط خاص و ویژه ای دفن و معدوم می شود.

وی با اشاره به اینکه همه باید در کاهش تولید پسماند تلاش کنند تا پسماند تولیدی به حداقل برسد، اظهار داشت: میانگین تولید روزانه زباله در این کلانشهر بیش از یک هزار و ۵۰ تن است.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تبریز گفت: باقی مانده‌های حاصل از پردازش و تولید کود از مواد آلی موجود در پسماندهای شهری با روش‌های کاملا مهندسی و بهداشتی، در مرکز دفن پسماند تبریز دفع می‌شود.

اصغری، با اشاره به اینکه حفظ محیط زیست و تولید زباله رابطه‌ای کاملا معکوس دارد، ادامه داد: با تولید هرچه کمتر زباله راندمان حفاظت از محیط زیست افزایش پیدا می‌کند.

وی یادآوری کرد: محیط زیست متعلق به همه انسان‌ها بوده و وظیفه اصلی هر فرد حفاظت از محیط زیست است، چراکه باید این امانت الهی را به صورت سالم به آیندگان تحویل داد.

کلانشهر ۱.۹ میلیون نفری تبریز دارای ۱۰ منطقه شهرداری است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر