کد خبر: 1027037
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۹ - ۲۳:۵۸
نصرالله:
دبیرکل حزب‌الله لبنان گفت آنچه در انتخابات امریکا اتفاق افتاد، فضاحتی برای دموکراسی این کشور است و تأکید کرد که از شکست و سقوط ذلیلانه ترامپ به‌خصوص به خاطر افتخار کردنش به شهادت سردار سیلمانی خوشحال است. نصرالله گفته که ترامپ در حالی ممکن است برود که در حسرت تلفن مسئولان ایرانی باقی ماند.
سرویس بین الملل جوان آنلاین: سیدحسن نصرالله طی سخنانی به مناسبت «روز شهید» گفت: «آنچه در انتخابات ایالات متحده اتفاق افتاد افتضاح دموکراسی است و موضوع فقط مربوط به ترامپ نیست بلکه حزب جمهوریخواه است.» وی که چهارشنبه شب سخن می‌گفت، افزود: «برای بررسی حقیقت آنچه به عنوان یک الگو تبلیغ می‌شود، باید از انتخابات ایالات متحده درس بگیریم.»‌نصرالله گفت: «برای ما نتایج انتخابات امریکا هیچ تغییری در منطقه ایجاد نمی‌کند، زیرا همه آن‌ها برای محافظت از اسرائیل می‌جنگند.» وی افزود: «تن‌ها اولویت ثابت و مطلق امریکایی‌ها محافظت از «اسرائیل» و حفظ برتری نظامی آن است.»‌دبیرکل حزب‌الله به بحث شکست ترامپ از این جهت که او به ترور سردار سلیمانی افتخار می‌کند نیز اشاره کرد و گفت: «من خیلی خوشحالم از شکست و سقوط ذلیلانه ترامپ به‌خصوص به خاطر افتخار کردنش به شهادت سردار ما (شهید قاسم سلیمانی) که حتی در تبلیغاتش هم به این جنایتش افتخار می‌کرد. من هم نمی‌توانم خوشحالی خودم را پنهان کنم از اینکه مردم خودش او را ذلیل کردند.» نصرالله که بعد از ترور سردار سلیمانی گفته بود «ترامپ و دار و دسته‌اش خواهند فهمید کاری انجام دادند هم منطقه را باختند و هم انتخابات را» تأکید کرده که دولت ترامپ، بد‌ترین دولت امریکا از نظر وقاحت و جنایت و دچار خودبزرگ بینی در برابر دیگران به خصوص هم پیمانان‌شان، بود. او گفته که از درس‌های انتخابات امریکا و سقوط ترامپ، این است که امریکا قدرتی ندارد و اراده ما قوی‌تر است. دبیرکل حزب‌الله به تلاش‌های رئیس‌جمهور امریکا برای کشاندن ایران به پای میز مذاکره اشاره کرد و گفت: «ترامپ در حالی ممکن است برود که در حسرت تلفن مسئولان ایرانی باقی ماند.»

این ۲ ماه را آماده‌ایم

دبیرکل حزب‌الله لبنان با اشاره به بحث‌هایی که بعد از اخراج وزیر دفاع امریکا از پنتاگون انجام شده، گفته «از کسی مثل ترامپ، هر احتمالی در زمان باقی مانده از مسئولیتش وجود دارد.» وی افزود: «برکناری وزیر دفاع امریکا از سوی ترامپ ممکن است به اقداماتی در داخل یا خارج از امریکا مرتبط باشد.» نصرالله تأکید کرده که ما یک محور مقاومت باید در این دو ماه کاملاً احتیاط کنیم. محور مقاومت باید برای پاسخ به هر حماقتی از سوی امریکا یا اسرائیل آماده باشد. نصرالله افزود: دشمن اسرائیلی بسیار مضطرب است و توجه شده که به لطف معادله طلایی، ارتش، مردم و مقاومت، دستش در لبنان باز نیست. وی گفت: تمام توطئه‌ها علیه مقاومت و سلاح آن از سال ۲۰۰۵ تا امروز ناکام مانده است و پس از شکست تلاش‌های آن‌ها برای ایجاد فتنه، امریکایی‌ها پروژه خود را از سه سال پیش برای تحریک محیط مقاومت در برابر آن آغاز کردند.

تمایل برای عادی‌سازی دروغ است

نصرالله درباره مذاکرات ترسیم مرز‌های زمینی و آبی لبنان با رژیم صهیونیستی بر رویکرد مقاومت در این خصوص تأکید کرد: «ما قبلاً گفتیم که مقاومت وارد مسئله تعیین مرز‌های زمینی و دریایی با رژیم اشغالگر نمی‌شود، زیرا این مسئولیت دولت است. سید حسن نصرالله گفت: ما قبلاً بر لزوم محدود کردن مسئله ترسیم مرز‌ها فقط به موضوع فنی تأکید کردیم. وی افزود: به تازگی یک علاقه خاص از سوی امریکا در مسئله تعیین مرز‌ها با طرف اسرائیلی پدید آمده است. دبیرکل حزب‌الله با بیان اینکه مذاکرات فقط برای تعیین مرز‌ها است و نه مقدمه برای موضوع دیگری گفت: برخی تلاش کردند مسئله ترسیم‌ها را به عنوان آغازی برای عادی‌سازی روابط با اسرائیل پیوند دهند و این سخنان هیچ ارزشی ندارند. او گفت که رژیم صهیونیستی به دنبال نفت و گاز در بلوک‌های دریایی مورد مناقشه با لبنان است و اگر این رژیم مانع از دستیابی لبنان به منابع طبیعی شود، لبنانی‌ها نیز باید مانع آن‌ها شوند. او گفت: صحبت در مورد تمایل حزب‌الله برای عادی‌سازی روابط با «اسرائیل» فقط دروغ و جعلی است و شایسته انکار ما نیست.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار