کد خبر: 1027033
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۹ - ۲۳:۵۳
بال افراط‌گرای جمهوریخواهان، گروه‌ها و شبه‌نظامیانی که ملغمه‌ای هستند از مسیحیان صهیونیست سفیدبرترپندار تا گروه‌های طرفدار تئوری توطئه جهانی علیه ترامپ، اعلام کرده‌اند که آخر هفته در واشنگتن، پایتخت امریکا، در حمایت از دونالد ترامپ تجمع و راه‌پیمایی می‌کنند، اما اظهارات و اقدامات جریان جمهوریخواه سنتی‌تر نشان از عبور آن‌ها از ترامپ دارد، به خصوص که شمارش آرا به‌رغم ادعای تقلب ترامپ همچنان گویای برتری جو بایدن دموکرات است و در این میان با ورود چین به جمع کشور‌های خارجی که به بایدن تبریک گفته‌اند، روسیه به تنهایی در باشگاه حامیان ترامپ ایستادگی می‌کند.
سرویس بین الملل جوان آنلاین: افراط‌گرایان جمهوریخواه به رهبری گروه «پراد بویز [پسران سربلند]»، که دونالد ترامپ در جریان مناظره زنده تلویزیونی با جو بایدن حاضر نشد از آن‌ها تبری بجوید، در تدارک تجمعی بدون اخذ مجوز لازم از مسئولان شهری واشنگتن هستند که با نام‌های مختلفی تبلیغ شده است؛ از «راه‌پیمایی میلیونی ماگا» [ماگا: مخفف شعار «امریکا را دوباره معرکه کنیم»]، تا «دزدی را متوقف کنید» [اشاره به ادعای دزدیدن نتیجه انتخابات از دونالد ترامپ]و «راه‌پیمایی برای ترامپ.» از سوابق پراد بویز که به درگیری‌های خیابانی با مخالفانش معروف است، و همینطور از انواع و اقسام گروه‌های نژادپرست و حامیان تئوری‌های توطئه که بگذریم، اعضای گروه‌های شبه‌نظامی «نگهبانان سوگند» و «۳‌درصدی‌ها» هم گفته‌اند که در این برنامه شرکت می‌کنند.

گزارش شده که الکس جونز، چهره رسانه‌ای جنجالی که در سال‌های اخیر بار‌ها ادعا‌های ساختگی و تئوری‌های توطئه منتشر کرده، دارد کاروانی از خودرو‌ها را از تگزاس راه می‌اندازد و بنا دارد که یک «تانک جنگی» هم بیاورد.

پلیس شهر واشنگتن هشدار داده است که شرکت‌کنندگان نباید سلاح‌های‌شان را به پایتخت بیاورند وگرنه در معرض بازداشت خواهند بود. کارشناسان می‌گویند احتمال زیادی هست که گروه‌هایی هم برای مخالفت با این تجمع و راه‌پیمایی بیایند و به درگیری اطراف کاخ سفید منجر شود.

در واشنگتن خیلی از مغازه‌ها و ساختمان‌ها قبل از انتخابات و از بیم ناآرامی‌های بعد از آن، در و پنجره‌ها را تخته کرده بودند. چنین ناآرامی‌هایی در نگرفته و در روز‌های گذشته آن‌ها رفته‌رفته داشتند این تخته‌ها را برمی‌داشتند. وبگاه آکسیوس به نقل از «منابع آگاه» خود نوشته است که ترامپ ممکن است «تجمعات شمارش آرا» برگزار کند. چنین وضعی که با امتناع دونالدترامپ از پذیرش شکست همراه شده، باعث شده که گروهی متشکل از بیش از ۱۵۰ مقام سابق امنیت ملی امریکا درباره تأخیر در انتقال قدرت در امریکا هشدار بدهند. این ۱۵۰ نفر که به نوشته پولیتیکو در دولت‌های جمهوریخواه خدمت می‌کرده‌اند، خواستار تعیین تکلیف سریع‌تر اوضاع با به رسمیت شناختن جوبایدن شده‌اند تا جلسات روزانه رئیس‌جمهور و تصمیمات معلق درمورد استفاده احتمالی از نیرو‌های نظامی در دسترس باشد. فارین‌افرز در مقاله‌ای به قلم «ایوواچ‌دالدر» و «جیمز‌ام‌لنزی» دوران ۱۰ هفته‌ای انتقال قدرت را از هر زمان دیگر خطرناک‌تر خوانده‌اند و نوشته‌اند که سر کشی ترامپ «امنیت ملی امریکا را تهدید می‌کند.»

تقلب ۷/ ۲ میلیونی

«دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور فرصت‌طلب امریکا که در طول سال‌های گذشته به عنوان یکی از خوراک‌دهنده‌های تبلیغاتی جریان افراط‌گرای جمهوریخواه عمل کرده است، هر روز خوراک جدید این گروه‌ها یعنی ادعای تقلب در انتخابات را غنی‌تر و اشتها‌برانگیزتر می‌کند.

ترامپ روز جمعه با ارقام جدیدی ادعای تقلب را پرورد و در توئیتی که همه حروف آن با حروف بزرگ نوشته شده‌اند مدعی شده شرکت «دامینیون سیستم» که یک شرکت امریکایی فعال در زمینه فروش سخت‌افزار‌ها و نرم‌افزار‌های مربوط به رأی‌دهی الکترونیکی است ۷ /۲ میلیون رأی او را حذف کرده است. او در توئیتر نوشت: «[شرکت]دومینیون ۷/ ۲ میلیون از آرای ترامپ را در سراسر کشور حذف کرده است. تحلیل داده‌ها نشان می‌دهد ۲۲‍۱هزار رأی پنسیلوانیا از رئیس‌جمهور ترامپ به بایدن تغییر داده شده است. ۹۴۱هزار رأی ترامپ حذف شده است. ایالت‌هایی که از سامانه‌های شرکت دومینیون استفاده کرده‌اند ۴۳۵ هزار رأی را از ترامپ به بایدن تغییر داده‌اند.» شرکت توئیتر زیر این پیام ترامپ برچسبی را منتشر کرده و نوشته است: «این ادعا درباره تخلف انتخاباتی، مورد مناقشه است.»

ساعاتی بعد در همان روز (جمعه) ترامپ در توئیتی دیگر نوشت: ایالت‌های مورد تردید باید فوراً به فهرست پیروزی ترامپ اضافه شوند. بایدن پیروز نشد، او با فاصله شکست خورد. برآورد آسوشیتدپرس تا زمان تنظیم این خبر حاکی است «جو بایدن» ۲۹۰ رأی الکترال و ترامپ ۲۱۷ رأی الکترال کسب کرده‌اند. طبق قوانین امریکا هر یک از نامزد‌های انتخاباتی که بتواند ۲۷۰ رأی الکترال را به دست بیاورد به عنوان رئیس‌جمهور امریکا انتخاب می‌شود و مجوز ورود به کاخ سفید را به دست می‌آورد. برخی رسانه‌های دیگر مانند «سی‌ان‌ان» هنوز ۱۱رأی الکترال ایالت «آریزونا» را به بایدن اختصاص نداده‌اند و بر همین اساس آرای الکترال بایدن را ۲۷۹ رأی اعلام کرده‌اند.

این در حالی است که در ایالت جورجیا بر اساس شمارش ۹۹ درصد آرا، جو بایدن با ۲/ ۰ درصد اختلاف از ترامپ پیش افتاده است. در ایالت کارولینای شمالی با شمارش ۹۹ درصد آرا ترامپ تقریباً ۵/ ۱ درصد از بایدن پیشی گرفته است.

همه تحولات در عرصه رأی شماری البته به ضرر ترامپ نیست. در پی شکایت کمپین انتخاباتی دونالد ترامپ رئیس‌جمهور مستقر در امریکا و کمیته ملی جمهوریخواهان این تصمیم اتخاذ شده است. دادگاه ایالت پنسیلوانیا دستور توقف شمارش برخی آرای پستی انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ امریکا در این ایالت را صادر کرده است. به گزارش خبرگزاری رویترز، این دادگاه روز پنج شنبه شمارش برخی آرای پستی را که در روز انتخابات رسیده بود، متوقف کرد.

رئیس‌جمهور امریکا در ادامه توئیت‌پراکنی‌های خود نوشت: خوشحالم که اعلام کنم از رونا مک دانیل برای ادامه ریاستش بر کمیته ملی جمهوریخواهان (RNC) حمایت و پشتیبانی کامل خود را به عمل آورده‌ام. ما با ۷۲ میلیون رأی بیشتر از هر رئیس‌جمهور مستقر دیگری در تاریخ امریکا رأی کسب کردیم و پیروز خواهیم شد!
ترامپ باز هم در توئیت دیگری نوشت: همه می‌پرسند چرا نظرسنجی‌های اخیر ریاست جمهوری درباره من اینقدر نادرست بود، زیرا که آن‌ها درست مثل بسیاری از رسانه‌های اصلی بی‌کفایت، جعلی هستند.

عبور از ترامپ با اسم رمز لزوم دسترسی دادن به بایدن

تارنمای امریکایی آکسیوس روز پنج شنبه به نقل از یک منبع نزدیک به ترامپ نوشت: او قصد دارد فاکس نیوز را در هم بشکند. در این باره تردیدی نیست. فاکس‌نیوز شبکه تلویزیونی نزدیک به جمهوریخواهان و از زیر مجموعه‌های «شرکت فاکس» است. «لاشلان مرداک» پسر «روپرت مرداک» مدیر اجرایی شرکت فاکس است.

برخی مشاوران ترامپ معتقدند فاکس‌نیوز با اعلام زودهنگام پیروزی «جو بایدن» در ایالت آریزونا مرتکب خطا شد. همین موضوع خشم ترامپ را بر انگیخت. ترامپ بار‌ها گفته است که فاکس‌نیوز بیشتر مصاحبه‌هایش را با دموکرات‌ها انجام می‌دهد. همزمان، سناتور‌های ارشد جمهوریخواه با پذیرش ضمنی شکست دونالد ترامپ در انتخابات امریکا اعلام کردند که جو بایدن، رئیس‌جمهوری منتخب امریکا باید به مسائل امنیتی دسترسی داشته باشد. به گزارش شبکه خبری سی‌ان‌ان، این اظهارنظر سناتور‌های ارشد جمهوریخواه از جمله چاک گرسلی از ایالت آیووا نشان می‌دهد که جمهوریخواهان تأیید کردند بایدن رئیس جمهور منتخب امریکا به‌رغم رد پذیرش نتیجه انتخابات توسط ترامپ، در حال راهیابی به کاخ سفید است. لیندسی گراهام، سناتور ایالت کارولینای جنوبی در گفتگو با سی‌ان‌ان گفت که بایدن از الان باید به جزئیات جلسات امنیتی دسترسی داشته باشد. جان تون و راب پورتمن، سناتور‌های ایالات داکوتای جنوبی و اوهایو نیز به سؤال سی‌ان‌ان در مورد اینکه بایدن باید دسترسی به مسائل امنیتی داشته باشد، پاسخ مثبت دادند.

پکن هم پیروزی بایدن را تبریک گفت

مایک پمپئو، وزیر خارجه امریکا روز پنج شنبه در یک مصاحبه رادیویی گفت تعهدات واشنگتن در قبال تایپه دو حزبی است و مدعی شد تایوان بخشی از چین نبوده است. همان روز رئیس‌جمهور امریکا فرمانی را امضا کرد که به موجب آن تمامی شرکت‌ها و افرادی که با شرکت‌های چینی به ویژه بخش نظامی چین همکاری‌های مالی دارند، مجازات می‌شوند؛ اقداماتی که به نظر می‌رسد حزم‌اندیشی سنتی چینی‌ها را در هم شکست و بالاخره وانگ ونبین، سخنگوی وزارت خارجه چین در کنفرانسی خبری گفت: ما به انتخاب مردم امریکا احترام می‌گذاریم و به بایدن و خانم هریس تبریک می‌گوییم. شبکه تلویزیوین سی‌ان‌ان گزارش داد جو بایدن با موج تماس‌های تلفنی عرض تبریک از سوی سران کشور‌های جهان از جمله پاپ فرانسیس مواجه شده است. به این ترتیب به جز روسیه فعلاً همه کشور‌های مهمی که با امریکا روابط رسمی دارند، به بایدن تبریک گفته‌اند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار