کد خبر: 1027029
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۹ - ۰۴:۴۵
راننده خودروی سواری که متهم است در جریان تعقیب سارق گوشی تلفن همراهش، مرگ وی را سبب شده است در جلسه دادگاه ماجرا را شرح داد.
سرویس حوادث جوان آنلاین: مرداد‌سال‌۹۸ مأموران پلیس تهران از یک تصادف منجر به فوت در بزرگراه آزادگان شهر باخبر و راهی محل شدند. با حضور مأموران در محل اولین بررسی‌ها حکایت از آن داشت راکب یک دستگاه موتور سیکلت در لاین مخالف بزرگراه آزادگان در برخورد با یک خودروی سواری به زمین سقوط کرده و در دم جان باخته است.

با انتقال جسد به پزشکی قانونی، راننده خودروی سواری مورد تحقیق قرار گرفت و به مأموران گفت: در حال رانندگی بودم که ناگهان متوجه شدم راکب موتورسیکلت در جهت مخالف بزرگراه در حال حرکت است. او از سوی یک راننده خودروی سواری که او هم در جهت مخالف بزرگراه رانندگی می‌کرد تحت تعقیب قرار داشت. این شد که ناخواسته با موتور سیکلت برخورد کردم و راکب آن روی زمین افتاد.

بعد از توضیحات این مرد، راننده خودروی سواری که خلاف جهت بزرگراه در حال رانندگی بود، بازداشت و به پلیس‌آگاهی منتقل شد. آن مرد که داریوش نام داشت تحت بازجویی قرار گرفت و در توضیح به مأموران گفت: «آن روز در بزرگراه آزادگان در حال رانندگی بودم که تلفن همراهم زنگ‌خورد. داشتم با تلفن صحبت می‌کردم که ناگهان راکب موتور سیکلت گوشی‌ام را قاپید و فرار کرد. بلافاصله او را تعقیب کردم، اما آن مرد در لاین مخالف پیچید و بعد از برخورد با یک دستگاه خودروی سواری روی زمین پرتاب شد و فوت کرد.»

با توضیحات مرد جوان، اما بنا به شواهد و قرائن موجود و بررسی دوربین‌های مداربسته، وی به اتهام تسبیب در قتل عمد راهی زندان شد و پرونده بعد از صدور کیفرخواست به دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد. پرونده بعد از تعیین شعبه در وقت رسیدگی روی میز هیئت قضایی شعبه ششم دادگاه قرار گرفت. در اولین جلسه محاکمه، اولیای‌دم در جایگاه قرار گرفتند و برای متهم درخواست قصاص کردند.

در ادامه متهم که با قرار وثیقه آزاد بود به دستور ریاست دادگاه در جایگاه ایستاد و با انکار جرمش گفت: «آن روز وقتی راکب موتور سیکلت گوشی‌ام را قاپید او را تعقیب کردم، اما او ناگهان به لاین مخالف پیچید. چاره‌ای نداشتم به همین خاطر من هم با خودرو وارد لاین مخالف شدم و خلاف جهت دیگر خودرو‌ها او را تعقیب کردم. همچنان که در تعقیب و گریز بودم، ناگهان راکب موتور سیکلت به یک دستگاه خودروی سواری برخورد کرد و روی زمین پرتاب شد.»

متهم در آخر گفت: «باور کنید قصد قتل نداشتم و فقط می‌خواستم مالی را که از من سرقت شده بود پس بگیرم. آن مرد خودش به لاین مخالف رفت و من در هدایت او به آن لاین نقشی نداشتم. در آن شرایط من هم در خطر بودم و شاید در این حادثه من کشته می‌شدم.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار