کد خبر: 1027025
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۹ - ۲۳:۳۷
فریدون حسن
در روز‌هایی که ورزش کشور با چشمانی متحیر شاهد هدررفت میلیارد‌ها تومان از بیت‌المال بابت سوء‌مدیریت مسئولان ریز و درشت فوتبالی است یکی پیدا شده که پاشنه کفش‌ها را ور کشیده و برای سروسامان دادن به اوضاع رشته ورزشی تحت مدیریتش به استان‌های مختلف سر می‌زند و با مسئولین استان‌ها دیدار می‌کند برای رتق و فتق امور ورزش و پشتوانه‌سازی برای رشته‌ای که سال‌هاست از آن به عنوان رشته اول ورزش کشور یاد می‌شود.

حرف از کشتی و رئیس فدراسیون آن، یعنی علیرضا دبیر است. از روزی که مشخص شد جمعیت کشتی‌گیران کشور از یک میلیون نفر در دهه‌های ۷۰ و ۸۰، امروز به ۴۵ هزار نفر رسیده، دبیر خوب متوجه شده که اصلاح این معضل تنها با پشتوانه‌سازی درست قابل دسترسی است و این کار با نشستن پشت میز، نامه‌نگاری و صدور دستور امکانپذیر نیست. بنابراین شروع کرد به سرکشی از هیئت‌های استانی و کمک خواستن از مسئولان هر استان برای رسیدگی به وضعیت کشتی به عنوان رشته ورزشی اول کشور، اما ....

اما اوضاع خوب نیست؛ هم رئیس فدراسیون کشتی و هم مسئولان استانی خوب می‌دانند که بدون پشتوانه مالی، آینده‌سازی برای کشتی کشور راه به جایی نخواهد برد و درد درست همینجاست. در روز‌هایی که فوتبال به صورت سیری‌ناپذیر پول بیت‌المال را بالا می‌کشد تا سوء‌مدیریت‌های مدیرانش را جبران کند، پرافتخارترین رشته ورزشی کشور محتاج درصدی از این بریز و بپاش‌ها برای پشتوانه‌سازی است. در روز‌هایی که فوتبال یک روز به نام برانکو و شفر و روزی دیگر به نام ویلموتس و استراماچونی میلیارد‌میلیارد از پول مردم خرج می‌کند، کشتی برای آینده‌سازی و پشتوانه‌سازی خود باید دست به دامن همه شود تا شاید بتواند از وضعیت بغرنجی که با آن روبه‌روست، خارج شود.

دبیر راه درستی را در پیش گرفته و با سرکشی مدام به هیئت‌های استانی عملاً از نزدیک با مشکلات آشنا می‌شود، اما آنکه باید در خصوص رفع مشکلات یکی از پرافتخارترین رشته‌های ورزشی کشور قدم بردارد، وزارت ورزش است. دبیر وظیفه خود را انجام می‌دهد، ولی بد نیست وزارت ورزش هم قدری دست از رشته مورد علاقه خود بردارد و به رشته‌های دیگر از جمله کشتی هم توجه کند تا امثال دبیر مجبور نباشند برای پشتوانه‌سازی از مسئولان استان‌ها بخواهند ورزش را به عنوان یکی از پروژه‌های مهم استانی خود ببینند و از آن غافل نشوند.

بدون تردید نقش وزارت ورزش در پشتوانه‌سازی برای رشته‌های مختلف ورزشی نقشی غیرقابل انکار است، البته به این شرط که وزارت ورزش قبل از آنکه به فکر پرداخت بدهی‌های فوتبال و مدیران فاسد آن باشد، کمی هم به سایر رشته‌های ورزشی چشم داشته باشد و توجه کند که آینده‌نگری برای ورزش کشور باید یکی از اصلی‌ترین برنامه‌های وزارت باشد. آینده‌نگری و پشتوانه‌سازی نیازمند هزینه است، هزینه‌ای که سرمایه‌ساز خواهد بود و باعث رشد و ترقی ورزش کشور در سال‌های پیش‌رو خواهد شد. باید توجه داشت که برنامه‌های علیرضا دبیر شاید بتواند تنها درد کشتی کشور را دوا کند، اما برای پشتوانه‌سازی درست در ورزش کشور نیاز به عزمی قوی و جدی است و یک‌دست صدا ندارد و با تلاش یک نفر کار به جایی که باید نمی‌رسد. فراموش نکنیم که آینده ورزش کشور منوط به همین پشتوانه‌سازی‌هاست، طرحی که باید جدی گرفته شود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار