کد خبر: 1027024
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۹ - ۲۳:۳۸
سخنگوی دولت:
سخنگوی دولت انتظار قوه مجریه از مقامات جدید کاخ سفید را بازگشت به همه الزامات و تعهدات قبلی بدون قید و شرط دانست.
سرویس سیاست جوان آنلاین: علی ربیعی با اشاره به انتخابات امریکا گفت: در گام اول حتماً تحریم‌ها و موانع انتقال پول ایران باید برداشته شود و دولت امریکا در مقابل زیان‌هایی که در این مدت به ملت ایران وارد کرده است، پاسخگو باشد.

وی با تأکید بر اینکه ما به سیاست‌های کاخ سفید کار داریم نه به سیاستمداران افزود: اساساً وقتی هم که با دولت اوباما مذاکره می‌کردیم، در واقع با حزب دموکرات مذاکره نمی‌کردیم، بلکه با دولت ایالات متحده امریکا درحال مذاکره بودیم، اما این ترامپ بود که سیاست‌های رقیب حزبی خود را پس زد و سیاست‌های خصمانه و کینه‌توزانه را جایگزین آن کرد. سخنگوی دولت گفت: بنابراین سیاست‌ها، رفتار‌ها و اقدامات طرف مقابل را دنبال خواهیم کرد و متناسب با آن، سیاست‌های لازم را اتخاذ می‌کنیم. مردم امریکا در انتخابات این کشور به سیاست‌های نژادپرستی، قلدرمآبانه و مداخله‌جویانه دولتمردان کشورشان در همه دنیا نه گفته‌اند، ما معتقدیم دولت آینده ایالات متحده امریکا حتماً باید به این رأی مردم احترام بگذارد و پایبند باشد. ربیعی با اشاره به اینکه دولت فعلی حاکم بر کاخ سفید دردسر‌های زیادی را در جهان و در داخل خود امریکا ایجاد کرده است، ابراز امیدواری کرد دولت آینده این کشور نماینده مردم امریکا در نه گفتن به سیاست‌های ترامپ باشد. ربیعی در گفتگو با صداوسیما به اقدام دولت قبلی امریکا در نقض معاهدات بین‌المللی اشاره کرد و گفت: دولت آینده این کشور باید به همه معاهداتی که دولت قبلی امریکا آن‌ها را نقض کرده و کنار گذاشته است، توجه کند و به این معاهدات برگردد.

وی افزود: با دقت همه سخنان و اقدامات مقامات جدید کاخ سفید را بررسی می‌کنیم و قضاوت را هم به آینده موکول خواهیم کرد. انتظار مشخص ما از مقامات جدید کاخ سفید بازگشت به همه الزامات و تعهدات قبلی بدون قید و شرط است. در گام اول حتماً تحریم‌ها و بحث انتقال پول ایران باید برداشته شود و دولت امریکا در مقابل لطماتی که در این مدت به ملت ایران وارد کرده است، پاسخگو باشد.

سیاست خودمان را فارغ از انتخابات امریکا ادامه خواهیم داد

ربیعی با تأکید بر اینکه احترام به ملت ایران هم خواسته دولت و هم ملت است، گفت: ما فارغ از انتخاباتی که در امریکا صورت گرفته است، سیاست ملی خودمان را ادامه خواهیم داد.

وی تأکید کرد: ما روابط با همسایگان و پیمان‌های امنیتی و اقتصادی منطقه‌ای را دنبال خواهیم کرد. سخنگوی دولت تصریح کرد: بدون جنگ‌افروزی و مداخله‌گری در کشور‌های منطقه، فضای مناسب‌تری برای همه دولت‌ها و ملت‌ها پیش آمده است تا بتوانند بدون مداخله بیگانگان امنیت منطقه را تأمین کنند و از مواهب اقتصادی همه مردم منطقه بهره‌مند شوند. ربیعی به مراودات تجاری کشور با همسایگان و کار‌های خوبی که در این زمینه به رغم کینه‌توزی‌های امریکا و فشار روی این کشور‌ها صورت گرفته است، اشاره کرد و گفت: مردم ما این مواضع و همکاری‌های دوستانه را فراموش نمی‌کنند. ما دست دوستی به سوی کشور‌های منطقه دراز می‌کنیم و از همه فرصت‌های اقتصادی در جهان استفاده خواهیم کرد. وظیفه ما این است که سیاست‌های خودمان را سامان دهیم و از همه فرصت‌های تجاری و اقتصادی که در دنیا به‌وجود آمده است استفاده کنیم و حق مردم ایران را در مقابل ظلمی که به آن‌ها شده است از اقتصاد جهان بستانیم.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار