کد خبر: 1027021
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۹ - ۰۵:۴۵
عادتی که در فیفا دردسر شد
دنيا حيدری
سرویس ورزشی جوان آنلاین:  ماه‌هاست که به‌گفته خودشان زمین و زمان را بسیج کرده‌اند برای بیرون آوردن سنگی که فدراسیون به چاه انداخته، اما حالا که تا ۲۱ آبان فرصت دارند برای اعتراض به رأی صادره فیفا به CAS و با انتشار بیانیه‌ای مدعی هستند که از همه ظرفیت‌های داخلی و خارجی استفاده می‌کنند برای ارائه لایحه‌هایی که نوشتند و حتی دست به دامان معاون حقوقی دولت هم شدند تا ندانم‌کاری را که برخی با افتخار آن را در بوق و کرنا کرده بودند به هر نحوی که شده جمع و جور کنند. البته اگر بشود!

پس از ابلاغ خلاصه رأی مربوط به پرونده مارک ویلموتس، حالا شرح کامل رأی نیز به فدراسیون فوتبال ابلاغ شده است. باز هم، اما تأکید بر عدم قطعیت رأی صادره است و تلاش برای بازی با احساسات رسانه و افکار عمومی!

باز هم سعی دارند ندانم‌کاری‌های خود را به پرونده‌ای ملی تبدیل کنند و همراهی رسانه‌ها را بخواهند که هیچ مدرک و مستنداتی را رو نکنند که مثلاً آب به آسیاب دشمن ریخته نشود. در حالی که دشمن اصلی عقد قراردادی ننگین با ویلموتس بود و صدالبته چشم بستن و عدم نظارت بر این اهمال‌کاری و بی‌کفایتی، نه پرداختن و نوشتن از آن برای رو شدن دست متخلفان و مقصرانی که بی‌هیچ دغدغه‌ای مشغول زندگی خود هستند، بی‌آنکه نگران این باشند که چه پول هنگفتی قرار است از جیب مردم برای بی‌کفایتی‌های مدیریتی آن‌ها هزینه شود. در بیانیه فدراسیون همچنین ادعا شده که «بدیهی است اطلاع‌رسانی دقیق و تحلیل موارد ماهیتی و حقوقی، بعد از اتمام فرایند دفاع و رسیدگی، توسط فدراسیون به‌طور کامل انجام خواهد شد.»، اما این همان ادعایی است که هنگام عقد قرارداد ننگین با مرد بلژیکی هم مطرح شده بود. هرچند به نظر می‌رسد عده‌ای سعی دارند اینگونه القا کنند که قدرت وکلای ویلموتس و آگاهی آن‌ها به قوانین سوئیس است که باعث محکومیت ایران به پرداخت غرامت ۶ میلیون یورویی شده که این می‌تواند به معنای مبرا کردن تاج و دوستانش باشد. حال آنکه با انتشار رأی فیفا در خصوص پرونده شکایت مارک ویلموتس بار دیگر مشخص شد که عدم تسلط به قوانین بین‌المللی و عقد قراردادی اصولی و شفاف است که باز هم فوتبال ایران را با چالشی جدی مواجه کرده است. نکته قابل توجه، اما این است که برخلاف انتظارات، قاضی پرونده به عبارت معروف
 certain fee (یک مبلغ مشخص) در قرارداد استناد نکرده و در واقع به دلیل عدم صداقت، حسن‌نیت و شفافیت، ایران را در این پرونده محکوم کرده است. درست مثل داستان طارمی که به واسطه جعل سند با عنوان فریبکاری بود که پرسپولیس محروم شد و حالا عدم صداقت که متأسفانه یکی از خصایص بارز مدیریت در ورزش، به خصوص فوتبال ایران است در فیفا داستان‌ساز شده، آن هم داستانی ۶ میلیون یورویی!
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار