کد خبر: 1027018
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۹ - ۰۶:۱۵
وزیر راه و شهرسازی:
بسیاری از کارشناسان اقتصادی بر این باورند که نرخ مسکن کنونی بر پایه تصور غلط افزایش نرخ ارز به مرز ۵۰ الی ۱۰۰‌هزار تومان نرخ‌گذاری شده است.
سرويس اقتصادی جوان آنلاین:  با وجودی‌که برخی از ملاکان و مشاوران املاک در سال جاری نرخ مسکن را بر پایه رشد بازار‌های موازی ارز و بورس یعنی دلار ۵۰ الی ۱۰۰ هزار تومانی و شاخص کل بورس تهران ۸ میلیون واحدی افزایش دادند، حال که تحلیلشان از رشد بازار‌های موازی غلط از آب درآمد و بالطبع باید نرخ‌های حبابی مسکن را که بر گرفته از رشد بازار‌های موازی بود، اصلاح کنند به گفته وزیر راه و شهرسازی این سودجو‌ها برای کاهش قیمت مسکن سرسختی نشان می‌دهند.

وقتی در نیم سال ابتدایی سال‌۹۹ بازار سرمایه در رشد بود و نرخ دلار نیز از محدوده ۱۳ هزار تومان به محدوده ۳۰‌هزار تومان جهش کرد، برخی از فعالان اقتصادی بازار مسکن بر پایه اینکه نرخ ارز در نیم سال دوم سال جاری دلار به محدوده ۵۰ الی ۱۰۰ هزار تومان می‌رسد و شاخص کل بورس نیز از محدوده ۲‌میلیون واحد به ۸‌میلیون واحد خواهد رسید نرخ مسکن را بر اساس تحلیل بازار‌های موازی ارز و بورس به شدت افزایش دادند، حال که در آبان‌ماه قرار داریم و ارز و بورس آنطور که انتظار می‌رفت رشد نکرد، افکار عمومی در انتظار اصلاح بازار مسکن هستند، اما به گفته وزیر راه و شهرسازی برخی جریانات سودجو برای کاهش قیمت مسکن سرسختی نشان می‌دهند.

وزیر راه و شهرسازی ضمن تأکید بر لزوم کاهش قیمت مسکن با کاهش نرخ ارز گفت: برخی جریانات سودجو برای کاهش قیمت مسکن سرسختی نشان می‌دهند.

محمد اسلامی در پاسخ به افزایش بی‌رویه قیمت مسکن و پیش‌بینی در مورد قیمت آن در کشور اظهار کرد: بازار کشور ما متأثر از تهاجم جنگ اقتصادی بی‌دلیل شاهد افزایش قیمت ارز بود و در چند روز اخیر شاهد کاهش قیمت ارز بودیم، اما برخی جریانات سودجو در برابر اصلاح نرخ در بازار مسکن سرسختی نشان می‌دهند.

وی با بیان اینکه همانطور که بی‌دلیل قیمت ارز و به تبع آن قیمت مسکن افزایش پیدا کرده، با کاهش قیمت دلار قیمت مسکن نیز باید کاهش پیدا کند، افزود: قیمت مسکن باید کاهش پیدا کند؛ چراکه تحولات در قیمت ارز باعث شد تا معاملات و معادلات در تمامی حوزه‌ها به هم بریزد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار