کد خبر: 1027005
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۸
جامعه دانشگاهی کشور در سوگ دو استاد برجسته علوم انسانی، حجت‌الاسلام داود فیرحی و روح‌الله عالمی که بر اثر کرونا درگذشتند، پیام‌های تسلیتی صادر کردند.
سرویس جامعه جوان آنلاین: حجت‌الاسلام دکتر داود فیرحی، استاد اندیشه سیاسی و عضو هیئت علمی دانشگاه تهران که اوایل هفته گذشته به دلیل ابتلا به کرونا در بخش آی‌سی‌یو بیمارستان بستری شده بود، چهار شنبه هفته گذشته درگذشت.

فقه و حکمرانی حزبی، جریان‌های اسلامی معاصر؛ با نگاهی به تحولات خاورمیانه، آستانۀ تجدّد، فقه و سیاست در ایران معاصر؛ تحول حکومت‌داری و فقه حکومت اسلامی، دین و دولت در عصر مدرن و تاریخ تحول دولت در اسلام عناوین تعدادی از کتاب‌های تألیفی فیرحی هستند. علاوه بر این، ده‌ها عنوان مقاله و پژوهش از وی طی سال‌ها فعالیت مستمرش منتشر شده بود. داود فیرحی به عنوان یک صاحب‌نظر در فقه سیاسی و اندیشه سیاسی پژوهش‌های متعددی انجام داده بود.

اواخر هفته گذشته، روح‌الله عالمی، یکی دیگر از اساتید علوم انسانی هم بر اثر ابتلا به کرونا درگذشت.

عالمی، رئیس اسبق سازمان کتاب‌های درسی و عضو هیئت منصفه مطبوعات بود. حسین انتظامی، معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد در پیامی درگذشت اولین معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد را تسلیت گفت. وی نوشت: روح الله عالمی شخصیتی متفکر، عمیق، دلسوز، متواضع و بااخلاق بود. نبود چنین زیستن را سخت‌تر می‌کند.
یادش جاودان.

این استاد دانشور که عضو هیئت علمی دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه تهران بود، از اندیشمندان و پژوهشگران حوزه فلسفه به شمار می‌آمد که علاوه بر آموزش و تربیت دانشجویان و تألیف آثار علمی و پژوهشی ارزشمند، سالیان زیادی در سمت‌های مختلف اجرایی در آموزش و پرورش و دانشگاه تهران خدمت
کرده است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار