کد خبر: 1026969
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۹
به تازگی مجرمان با ارسال تصادفی پیامک‌های لینک دار به مخاطبان، اقدام به اجرای نقشه خود برای تخلیه حساب‌های بانکی افراد می‌کنند.
سرویس جامعه جوان آنلاین: یکی از ترفند‌های کلاهبرداری از مردم که توسط شیادان اجرا می‌شود، ارسال پیامک‌های لینک دار به صورت رندوم و تصادفی برای شماره تلفن‌های همراه هموطنان است.

در این نوع از پیامک ها، افراد به بهانه‌های مختلف اقدام به تشویق مخاطبان برای مراجعه به آدرس‌های موجود در پیام‌ها می‌کنند، لذا کلیک کردن مخاطبان بر روی لینک‌های دریافتی همانا، تخلیه حساب بانکی آن‌ها به صورت آنی؛ همان.

در این روش زمانی که مخاطب پیامک لینک دار را دریافت و بر روی لینک موجود در پیام کلیک می‌کند، صفحه‌ای به روی وی باز می‌شود که مراحل پرداخت وجه برای انجام امور مربوط در آن پیامک را نشان می‌دهد.

پس از مشاهده صفحه جدید، کاربر اقدام به انجام سپری کردن مراحل پرداخت وجه می‌کند و در این زمان است که به صورت خودکار و بدون اینکه فرد متوجه شود از حسابش مبالغ قابل توجه‌ای کسر می‌شود و در این زمان کاربر متوجه گیر افتادن در دامی که توسط شیادان برای او ایجاد شده، می‌شود.

بهترین روش برای جلوگیری از وقوع کلاهبرداری‌های پیامکی، بی اعتنایی کاربران به اینگونه پیام‌ها در زمان دریافتشان است. افراد به محض رویت اینگونه پیام‌ها که به صورت پیامکی برایشان ارسال می‌شود و دارای لینک‌های اینترنتی است، آن‌ها را سریعا پاک کرده و هیچ گونه اقدامی برای ورود به لینک‌های موجود در پیامک‌ها نکنند.

 

برخی‌ها از روی کنجکاوی و اینکه بدانند لینک دریافتی برای چه صفحه‌هایی است، اقدام به باز کردن آن می‌کنند و در همین لحظه است که حساب بانکیشان مورد حمله شیادان سایبری قرار می‌گیرد.

در تازه‌ترین روش برای سودجویی از شهروندان به طریق ارسال پیامک لینک دار، افرادی با این مضمون که《کاربر گرامی دیوار، آگهی شما تعرفه دار می‌باشد و جهت پرداخت تعرفه مبلغ مورد نظر به لینک زیر مراجعه کنید》 نسبت به کلاهبرداری از مخاطبان، اقدام می‌کنند.

در این باره پلیس فتا بار‌ها با اعلام هشدار‌هایی با این مضمون که هموطنان پیام‌های ناشناس را باز نکنند، اعلام کرده که به هیچ عنوان فریب پیامک‌های تبلیغاتی بدون هویت را نخورند.

به گفته پلیس، در زمان استفاده از درگاه‌های آنلاین پرداخت، باید به اصالت سامانه پرداخت و‌ای نماد آن توجه کرد تا حساب بانکی افراد مورد حمله مجرمان سایبری قرار نگیرد.

روزانه چند صد پیامک لینک دار برای تلفن همراه مخاطبان در سراسر کشور ارسال می‌شود که اکثر آن‌ها توسط کلاهبرداران به افراد فرستاده شده و از این رو به دلیل غفلت و بی توجهی هموطنان نسبت به موضوع کلاهبرداری‌های پیامکی، آن‌ها دچار ضرر و زیان مالی می‌شوند و در یه لحظه سرمایه‌ای که چندین سال برای آن زحمت کشیده‌اند را از دست می‌دهند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار