کد خبر: 1026943
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۱
تلویزیون عربستان سعودی از وقوع آتش‌سوزی در نزدیکی یک پایانه نفتی در جازان واقع در جنوب غرب این کشور خبر داد.

سرویس بین الملل جوان آنلاین: تلویزیون عربستان سعودی از وقوع آتش‌سوزی در نزدیکی یکی ازپایانه‌های محصولات نفتی جازان خبر داد.

خبرگزاری رسمی عربستان سعودی ادعا کرده این آتش‌سوزی در اثر حمله دو قایق بمب‌گذاری‌شده متعلق به حوثی‌ها به نزدیکی یک سکوی شناور تخلیه فرآورده‌های نفتی صورت گرفته است. سکوی مذکور متعلق به پایانه محصولات نفتی جازان بوده است. 

خبرگزاری رسمی سعودی‌ها مدعی شده که این آتش‌سوزی مهار شده است و هیچ تلفاتی به جا نگذاشت.

شبکه خبری الجزیره به نقل از وزارت انرژی عربستان سعودی گزارش داد آتش‌سوزی در جازان یک «اقدام مجرمانه و تروریستی» بوده که با هدف لطمه زدن به امنیت صادرات فرآورده‌های نفتی انجام شده است. 

ائتلافی به رهبری عربستان سعودی از فروردین‌ماه سال ۱۳۹۴ کشور فقیر یمن را برای بازگرداندن قدرت به «عبد ربه منصور هادی»، رئیس‌جمهور مستعفی یمن هدف حملات سنگین هوایی، زمینی و دریایی قرار داده است.

این حملات به نابودی زیرساخت‌های یمن و گسترش فقر، بیکاری و گسترش بیماری‌های واگیردار در این کشور فقیر عربی منجر شد. از زمان آغاز این حملات ده‌ها هزار غیرنظامی یمنی شهید و زخمی شده‎اند.

کارشناسان سازمان ملل، یمن را صحنه بزرگترین بحران بشری در جهان توصیف می‌کنند. ۲۲ میلیون نفر که ۷۵ درصد جمعیت یمن را تشکیل می‌دهند نیازمند نوعی کمک‌رسانی و حمایت بشردوستانه هستند. از این میان، ۸.۴ میلیون نفر نمی‌دانند وعده غذایی بعدی‌شان از کجا تأمین خواهد شد.

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار