کد خبر: 1026859
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۹
کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی خبر داد که عربستان سعودی برای توسعه ناوگان هوایی خود معامله نظامی «بسیار بزرگی» با آمریکا منعقد کرده است.

سرویس بین الملل جوان آنلاین: کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی شامگاه روز (چهارشنبه)، از معامله نظامی جدید عربستان سعودی با آمریکا خبر داد.

بر اساس گزارش پایگاه صهیونیستی «آی۲۴»، کانال۱۲ در گزارشی خبر داد که یک معامله امنیتی جدید تل‌آویو را نگران کرده است. یک مقام امنیتی صهیونیستی در این ارتباط گزارش داد که آمریکا معامله‌ای به ارزش ده میلیارد دلار با عربستان سعودی منعقد کرده است که این معامله مرتبط با طرح توسعه گسترده جنگنده‌های اف-۱۵ است؛ جنگنده‌هایی که ریاض آن‌ها را از آمریکا خریداری کرده است.

مقام یادشده در این خصوص گفت: «همه درگیر معامله جنگنده‌های اف-۳۵ هستند. در خفا، معامله‌ای عظیم برای توسعه گسترده ۱۵۰ جنگنده اف-۱۵ سعودی به ارزش ۱۰ میلیارد دلار در حال انعقاد است. از جمله مسائلی که سازمان امنیتی اسرائیل را نگران کرده است جنگنده‌های اف-۱۵ است که از فرودگاه تبوک بلند می‌شوند و قادر هستند در عرض ۱۵ دقیقه به اسرائیل برسند».

طبق گزارش آی۲۴، در چهارچوب این طرح شامل بهبود عملکرد برنامه‌های راه‌اندازی، وارد کردن رایانه‌های پیشرفته مخصوص پرواز، بهبود عملکرد رادارها، بهبود بُرد پروازی هواگردها، بالا بردن توان حمل تسلحات، تغییرات در کابین خلبان و سامانه استارت جنگنده‌ها و همچنین بهبود توان الکترونیکی رزمی و مجهز شدن به تجهیزات پیشرفته خواهد بود.

در همین ارتباط، «مایک پامپئو» وزیرخارجه آمریکا سه‌شنبه اعلام کرد که واشنگتن معامله فروش پنجاه جنگنده اف-۳۵ به امارات تأیید کرده است.

پامپئو در این خصوص همچنین گفت که وزارت خارجه این کشور با فروش ابراز‌های دفاعی پیشرفته به ارزش ۲۳ میلیارد دلار به ابوظبی موافقت کرده است.

معامله تسلیحاتی که میان آمریکا و امارات به امضا رسیده است همچنین شامل فروش ۱۸ پهپاد MQ-۹B موشک‌های هوا به هوا و هوا به زمین است.

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار