کد خبر: 1026849
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۹ - ۰۰:۳۹
همزمان با هفته کتابخوانی آغاز به کار می‌کند
با آغاز هفته کتابخوانی در تهران پویشی به نام ۲۰۲۰ برای ترویج فرهنگ کتابخوانی و بالا رفتن سرانه مطالعه آغاز به کار می‌کند.
محمد صادقی
سرویس فرهنگ و هنر جوان آنلاین: هفته کتاب و کتابخوانی از ۲۴ آبان ماه در سراسر کشور آغاز می‌شود، به همین مناسبت برنامه‌های ویژه‌ای از سوی نهاد‌ها و ارگان‌های مرتبط با فرهنگ کتابخوانی اجرا خواهد شد. یکی از اقداماتی که امسال قرار است در سطح شهر تهران برای بالا بردن میزان مطالعه و فرهنگ‌سازی میان خانواده‌ها جهت کتابخوانی انجام شود، پویش «۲۰۲۰» است. این پویش از سوی سازمان فرهنگی- هنری شهرداری طراحی شده و قرار است تا پایان سال ادامه داشته باشد. سیدعلیرضا فاطمیان‌پور، معاون فرهنگی سازمان فرهنگی- هنری شهرداری درباره پویش ۲۰۲۰ می‌گوید: پویش۲۰۲۰ در چند گام و در قالب تبلیغات محیطی و پخش تیزر‌ها و برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی در رسانه ملی و همچنین بیلبورد‌ها و پرتابل‌های شهری، به منظور «نهادینه‌سازی ساعت۲۰ به عنوان ساعت کتابخوانی خانواده‌ها» از دیگر اقدامات ترویج فرهنگ کتابخوانی این سازمان است که از هفته کتاب شروع و تا پایان سال ادامه خواهد داشت. همچنین با راه‌اندازی پویش در شبکه‌های اجتماعی و دعوت از مسئولان، شخصیت‌ها، نویسندگان، هنرمندان و مشاهیر به پیوستن در این پویش و معرفی کتاب‌های مناسب برای مطالعه، از شهروندان دعوت می‌شود که ساعت۲۰ هر شب ۲۰دقیقه را به امر مهم مطالعه اختصاص دهند.

سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران نیز همزمان با هفته کتاب، اقدام به راه‌اندازی پویش «کتابخوانی ملی» می‌کند. در پویش «کتابخوانی ملی» فرهیختگان به مردم توصیه می‌کنند که چه کتابی را و به چه دلیلی بخوانند. این پویش توسط کتابخانه ملی ایران به عنوان پایگاه ملی مطالعه و جایگاه فرهیختگان و فرزانگان ایجاد شده و پاسخ به یکی از رسالت‌های ذاتی کتابخانه ملی ایران در به جریان انداختن ضروریات فرهنگی کشور است و ترویج و توسعه فرهنگ کتابخوانی یکی از مهم‌ترین رسالت‌های سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران به شمار می‌رود.

وی ادامه می‌دهد: توزیع بسته‌های کتاب و اقلام بهداشتی در مناطق محروم و کم‌برخوردارِ شهر تهران در قالب برنامه‌های جهادی با مشارکت مدیریت‌های فرهنگی- هنری مناطق ۶، ۱۸، فرهنگسرای انقلاب اسلامی و حوزه مقاومت بسیج سازمان و همچنین حضور و استفاده از ظرفیت کانون‌های جهادی مرکز مشارکت‌های فرهنگی- هنری و کتابداران، از دیگر برنامه‌های هفته کتاب است. با اجرای این طرح، توزیع بسته‌های هدیه کتاب و اقلام بهداشتی در روستا‌های حومه شهر تهران انجام خواهد شد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار