کد خبر: 1026824
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۹ - ۲۳:۱۹
حامیان دولت تلاش می‌کنند این نکته را القا کنند که هر کس از پیروزی جو بایدن خوشحال نیست، یعنی از باخت ترامپ ناراحت است. آن‌ها اینگونه می‌خواهند ذوق‌زدگی خود را از پیروزی بایدن توجیه کنند. این میان، علاوه بر آنکه تهمت ناراحتی از باخت ترامپ را به منتقدان می‌زنند، بی اخلاقی دیگری هم دارند و آن ربط دادن خوشحالی‌شان از برد جو بایدن به ترور سردار قاسم سلیمانی است. اصلاح‌طلبان همواره در انتخابات امریکا حامی دموکرات‌ها بودند. در انتخابات ۲۰۱۶ نیز حمایت علنی آن‌ها از هیلاری کلینتون هویدا بود و این موضوع ربطی به ترور حاج قاسم ندارد. این سخنان غلامحسین کرباسچی، دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی در مورد ذوق زدگی از پیروزی بایدن را که فقط یک نمونه از ده‌ها مورد تهمت و نیت‌خوانی حامیان دولت است، ببینیم: «بله، ما ذوق‌زده شدیم، چون دیدیم رئیس‌جمهوری که بسیار با ایران بد عمل کرد و فردی مانند سردار سلیمانی را به شهادت رساند و برای اولین بار در طول تاریخ امریکا مسئولیت یک عملیات تروریستی را برعهده گرفت، و از عنوان «ترور» هم استفاده کرد از سوی اکثریت مردم امریکا کنار زده شد. این باعث خوشحالی است. اگر یک عده در داخل از این موضوع ناراحتند باید توضیح دهند که منطق‌شان چیست؟»

برای آنکه منظورمان روشن شود، به بهار ۹۶ و ایام تبلیغات انتخاباتی حسن روحانی برویم. زمانی که کرباسچی طی سخنانی در ستاد انتخاباتی روحانی در اصفهان گفته بود: «غیرت دینی آیا این است که به اسم دفاع از حرم و اینها، این همه دستگاه بی حساب و کتاب (به وجود بیاید). ما هم دلمان می‌خواهد در سوریه و لبنان و یمن و همه اینجا‌ها صلح برقرار شود، دفاع از مظلوم شود و شیعیان تقویت شوند، اما آیا این کار با پول دادن و اسلحه خریدن و کشتن و زدن انجام می‌شود؟ این دولت با غیرت دینی می‌گوید بگذارید ما از توان دیپلماسی برای حل مسائل استفاده کنیم. توان دیپلماسی ما که شش ابرقدرت را جلوی خود می‌نشاند و بزرگ‌ترین مسئله تحریم را در شورای امنیت حل کند، می‌تواند این مسائل را با توان دیپلماسی حل کند. مگر ما این جوان‌های عزیز را از آب درآوردیم که بگذاریم شهید شوند. ما دلمان می‌سوزد جوان‌هایمان شهید شوند و مردم کشته شوند».

به نظر می‌رسد کرباسچی این اظهارات خود را از خاطر برده است.

نکته جالب توجه دیگر بیانیه جو بایدن پس از ترور سردار قاسم سلیمانی است. او در بیانیه خود این ترور را «اجرای عدالت» و قاسم سلیمانی را فردی دانسته بود که مرتکب جنایت شده است. کینه اصلاح‌طلبان از ترامپ به خاطر خروج از برجام است و کاش همین ذوق زدگی خلاف عزت ملی را حداقل صادقانه ابراز کنند.
عباس عبدی هم در روزنامه اعتماد به دروغ مدعی شده که حامیان قاسم سلیمانی از باخت ترامپ ناراحت هستند: «این گروه که معمولاً عکس مرحوم قاسم سلیمانی را در پروفایل‌های خود گذاشته‌اند و همواره به ایشان ارادت ورزیده و استناد می‌کنند و یاد و خاطره او را گرامی می‌دارند، به‌طور طبیعی باید از شکست قاتل او خوشحال شوند و حتی شیرینی پخش کنند، پس چرا برخلاف این انتظار طبیعی، آنان غمگین هستند». عبدی هم همانند کرباسچی و دیگر اصلاح‌طلبان مصداقاً نگفته که چه کسی از باخت ترامپ ناراحت شده و حرف خود را در حد یک دروغ و تهمت نگه داشته است و نخواسته که آن را مستند کند. طبیعی است، چون چیزی برای استناد وجود ندارد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار