کد خبر: 1026759
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۲
سخنگوی هیأت رئیسه مجلس گفت: شفافیت آرا به مانند شمشیر دولبه است و به عنوان مثال شاففیت در زمان رأی اعتماد یا عدم اعتماد به وزرا تبعاتی را به دنبال خواهد داشت.

سرویس سیاسی جوان آنلاین: محمدحسین فرهنگی نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به طرح شفافیت آرا گفت: شفافیت همانند یک شمشیر دو لبه است و در مورد طرح شفافیت آرای نمایندگان برخی از مواد این طرح به نفع نمایندگان و مردم است و برخی دیگر خیر.

وی افزود: به عنوان مثال در ارتباط با علنی شدن رأی نمایندگان در زمان رأی اعتماد یا عدم اعتماد به وزرا این کار تبعات منفی به دنبال خواهد داشت.

سخنگوی هیأت رئیسه مجلس اظهار داشت: در زمان رسیدگی به رأی اعتماد وزرا موافقان و مخالفان مطالب خود را مطرح می‌کنند و اخیراً هم جمعی از نمایندگان در فضای مجازی رأی خود به وزرا را منتشر می‌کنند اما اینکه اجبار و الزام شود که رأی به اعتماد و یا عدم اعتماد وزرا از سوی نمایندگان علنی باشد موجب ایجاد تبعاتی خواهد بود.

فرهنگی خاطرنشان کرد: در مورد انتشار جزئیات جلسات کمیسیون‌ها نیز این مسئله دارای بار مالی است و باید منبع تهیه بودجه آن در نظر گرفته شود و یا اینکه با ایراد شورای نگهبان به خاطر داشتن بار مالی همراه خواهد شد.

وی در پایان گفت: همانطور که گفتم شفافیت به مانند یک شمشیر دو لبه است و در مورد طرح شفافیت آرا باید دید که این طرح تا زمان بررسی نهایی در صحن چه تغییراتی خواهد کرد.

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار